1.3 suzuki swift 97 kiadás 7000km után 2dc olajat kellett utántölteni ez baj?
Ez még annyira nem baj, de azért alánéznék hogy nem e valamelyik tömítésnél ment el, esetleg nem e hengerfejesnek készül, ha víz nem fogy akkor egyenlőre gond nincs, vannak jól kivehető jelei, nem kell megijedni egyből.
Nekem majdnem fél liter ment el 10000 alatt a paugeot-ból, kiderült hogy az olajteknő tömítése eresztett, azóta cserélve egy 3000 forintos tömítés, olajcsere óta 4000km és még egy deci se hiányzik.
Az azt jelentené hogy , 2 dl.? DECILITER.
Ha ez ennyi, akkor azt te meg se tudod pontosan mérni, határozni.
Ahogy a kettes írja!
Az egyesnek meg annyit,hogy azonnal vidd az autodat valami muzeumba,tekintve hogy képes volt megvalositani a fizikai lehetetlenséget,hogy nulla olajat fogyaszt..........sőt gondolom termeli es többet szoktal leengedni belöle mint amennyit beletöltesz!
Hasznos olvasmány a kezelési kézikönyv. Abból az is megtudható, hogy 10000km-nél még fél liter olajhiány sem vészes, de 7 decinél már ajánlott megnézni a kopás mértékét, és okát.
Nekem a harmadik újonan vásárolt japán autóm sem fogyasztotta az olajat még százezer után sem.
A mostani japómban 110ezer van és még nem hiányzott olaj az utolsó tízezres olajcserénél sem. Ráadásul 0W20-as előírt gyári olajat használok. Sok jobb márka nem fogyasztja az olajat százezerig, vagy még tovább sem.
szóval a 2 deci fogyás hétezerre az semmi, nem baj. Majd ha szólnak a vizsgán, hogy nem felelt meg a környezetvédelmin, akkor ráérsz izgulni. Mert akkor már 1 liter az olajfogyásod.
Ezért megérte lepontozni, persze nem mérhető, saccolni lehet, nagyjából azonos hőmérsékleten, nem elindítva stb.. nívópálca kikap, megnéz.Ha hiányzik töltesz bele, a flakon oldalán látod mennyit tettél bele. Nem mondom hogy nem mehetettel 4000 alatt egy kevés, de cserénél maxot érte. Most 4ezer után, fűtött garázsban, talán egy hete néztem, nem mozdult az olajszint. Megjegyezném fiatal autóról van szó.
Második autóként van használva egy 106-os is, bár az éves futása alig 5000km. Ha nincs töltve a következő cseréig(évente van)akkor a max jelzésről a minimum és a max közé szokott fogyni az olaj. Jelzem 25 éves autó.
Az olajfogyasztás nem kötelező, főleg nem nagy mennyiségben, egy bizonyos mennyiség 2-3dl (csak mondtam valamit nem vagyok szakértő) talán még egészséges is.
De ajánlom hogyha zavar a történet, feküdj az autó alá, lehet csak egy tömítés, lehet hogy a 7000km alatt dolgozta el az olajat.
Nagyon utálatos dolog egy vétlen elíráson ennyit rágódnotok,mikor tujátok konkrétan,hogy mit szeretne kérdezni.Ezt számtalanszor tapasztaltam már,hogy nem a kérdésre válaszolnak,ha nem gúnyolódnak.
Ha nincs kívülről látható olaj folyás és nem retkes a víz,akkor nem baj.
Az egyes autója is fogyaszt olajat,csak az olajba annyi üzemanyag is átjut az égéstérből,ami ellensúlyozza még azt a kis mennyiségű kenőanyagot,amit elhasznál a motor.Ez egy jó állapotú motor henger és a dugó szempontjából.
Van olyan is, hogy folyamatosan növekszik az olaj szint használat közben,pedig a motor kifogástalan állapotú,mondhatni hogy új.
Ez a sok rövid távú és városi forgalomban használtakra jellemző.Kis fordulaton több olajat könnyebben letudnak húzni a gyűrűk a hengerfalról mint nagyon ez vissza kerül az olajteknőbe,de a hideg,és rövidtávon használt motor dús keverékkel üzemel,ennek egy része lejut az olajteknőbe a gyűrűk mellett.Ez fel is hígítja az olajat és olyan mint ha termelné is.Ha ezzel az autóval ez után csinálsz egy 1000 km-es tempósabb autópőlyás szakaszt akkor mindjárt más lesz az ábra egy benzinesnél.Az átszellőztetett olajból elpárolog a benzin egy része és az olajból is több marad az égéstérbe,ami elég.
A dízelnél a kenőolaj csökken,de a gázolajból jóval kevesebb távozik a szellőzésekor,mert ennek jóval kisebb a párolgása.Ettől nem hígul a motorolaj,mert vele együtt a gázolaj is távozik az olajteknőből.
Az olaj hígulásának mértékére is alkalmaznak némelyik autónál egy megoldást.Egy szenzort építettek be,ami az olajban lévő üzemanyag mennyiséget figyeli.Ez a műszerfalon jelez,hogy olajcsere kell,mert elhasználódott a kenőanyag a benne lévő üzemanya miatt.Na ezt egy hosszú autópályás tempó után ,lehet hogy vissza vonja.A dízelnél már kevésbé.Lehet, hogy ez jelezni fog 6000km megtétele után már,mert olyan körülmények közt használták az autót.Itt már csak az olaj csere segít.
Van ehez hasonló műszer is némelyik autószerelőnek is,de ritka,mert drága egy jó minőségű,és ráadásul be van határolva,hogy milyen olajakat tud tesztelni.
Ezért egyszerűbb a beépített,mert az csak az üzemanyagra van kalibrálva.
1,3-as Swiftről beszélünk. Motorkopás miatt nem jellemző rá az olajfogyasztás, inkább ami elő szokott fordulni az a szelepszár szimering.
Abba meg szerintem kár belekötni, hogy a tulajdonos hogy mérte, ezt az olajfogyást.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!