A mai elektromos autók 10 év múlva gazdasági totálkárosnak minősülnek?
Pl Hahun eladó egy másfél millás Renault Zoe akku nélkül. Az akku 8500 euró, 2,5 millió felett.
Az akku élettartama 8-10 év, tehát onnantól eldobhatók lesznek?
Vagy keresett kincsek, amiknek sokkal kisebb lesz az értékvesztése, mint egy belsőégésű motoros autónak. Elektromos Citroen Saxot is találsz akku nélkül, aminek még így is jóval a kortársai fölött van az ára.
Az a Zoe nem gazdasági totálkáros, hanem konkrétan egy jól árazott fődarab hiányos autó - ha 1,5 millióért megkapod és 2,5 millióért megveszed bele az akkumulátort, akkor épp a normál állapotú Zoek piaci árát kapod (~4 millió forint környéke, munkadíj erre elhanyagolható). Gazdasági totálkár akkor lenne, ha a működőképes példányok még ennél is jóval olcsóbbak lennének, 2,5 millió forint alatt.
Hmmm... Most ez olyan mintha xy autót megvehetnéd motor nélkül + bele a motor és ott lennél ahol egy működőképes autót kapsz ugyanabból a tipusból.
Őszintén? Hányan vennének meg így egy autót? Nos ugyanez a helyzet itt is.
Egyrészt ki mondta, hogy az akkuk élettartama 8-10 év?
Másrészt az akkuk csak most ilyen drágák, majd ha sok elektromos autó lesz, akkor negyed ennyibe sem fog kerülni.
Én inkább arra leszek kíváncsi, hogy ha mondjuk az autók 80 % - a elektromos lesz, akkor is olcsó lesz - e a fenntartásuk?
Lemondanak a kormányok akár egyetlen centről is?
"Egyrészt ki mondta, hogy az akkuk élettartama 8-10 év? "
A gyártók...
Én jobban aggódnék a hibrid hajtású autók miatt, a bonyolult technológia javítása, karbantartása költséges lesz. Ha belegondolsz most 10 éves autók, amik ezekhez képest primitívek, mennyi elektronikai gonddal küszködnek, nem sok remény van a mai autóknak hosszútávon.
Egyébként meg a tisztán elektromos hajtást hiába erőltetik, technológiai zsákutca. Nem lehet a hatótávot eléggé megnövelni a járművek súlyának drasztikus növelése nélkül.
Ez személyautóknál, elég kompromisszum mellett elfogadható, de teherszállításban nem. Ott szabályok vannak a maximális össztömegre. Ha a hasznos tömeg csökken a kamion önsúlya miatt, a megtermelt haszon is csökken. Pl. Tesla kamionjai ezért (is) bukták.
A hidrogénes elektromos hajtás lesz a jövő, csak még kell neki pár év.
A szomszédom most hozott be Hollandiából tisztán elektromos tíz éves Mazdát..
Hsszabb távra nem jár vele, de itt Bp-en tökéletes.
Tíz éves az akksija, és még napokig bírja(na jó, fűtés, és klíma nélkül, mert azzal hamar letérdel)
otthon tölti minden nap.
A mai elektromos autók akksijai egyre jobbak, és olcsóbbak. Főleg, ha elkészül itt nálunk a Samsung óriási akku gyára..
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!