Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Régen hogy hogy nem volt...

Régen hogy hogy nem volt annyi nyerges vontató?

Figyelt kérdés
Legalábbis régebbi 15-20 éves felvételeken nem láttam, azok a tipikus nyerges pótkocsis kamionok, amik ma mennek, alig voltak, inkább a tandemesek, illetve 7.5 tonnások voltak inkább többségben. 20 vagyok, tehát annyira ezt nem figyeltem, mondjuk az Ifákra emlékszem. Mi ennek az oka?
2018. jan. 27. 22:08
 1/5 anonim ***** válasza:
100%

A nagy tömegű áruszállítás vasúton, sőt hajókon, uszályokon zajlott elsősorban.

Főleg a vasút szorult ki látványosan az áruszállításból.

2018. jan. 27. 22:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
100%

Semmilyen gépjárműből nem nem volt annyi mint most.

De mi az a "tandemes"? A nehéz pótra gondolsz?


Egyébként egyszerű. Több oka van: egyrészt, a teherfuvarozás állami monopólium volt nagyon sokáig ( Hungarokamion, Volán), és mikor megjelent a magán szektor, akkor is 1-2-néhány gépes flották voltak. Ma van legalább fél tucat cég, amelyik több száz - esetleg ezer - járműves flottával rendelkezik.

Nem voltak szabadok a határok, kisebb volt az árú forgalom, a fuvarozás jóval nagyobb szelete volt a belföldi fuvar - oda pedig célszerűbb a nehéz pót, vagy a szóló teher, mint a nyerges. ( Én '90-ben a Volánnál voltam tgk. sofőr. A telephelyen A Mogyoródi úton, a mai Pepsi telep helyén)kb. 300 tgk. volt. Néhány Robur, pár ZIL, de jellemzően pótos IFA. Talán ha egy tucat nyerges volt. De onnan pár száz méterre, a másik telephelyen ( a mostani Fogarasi úti Tesco helyén) szintén volt kb. 200 tgk. - kivétel nélkül billencses Kamaz.

Nem volt ekkora átmenő forgalom. Amiket ma látsz az úton kamionokat, azok nagy részének csak tranzitország vagyunk.

Ez azért a zárt határ idején nem volt jellemző.

2018. jan. 27. 22:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
100%
Egyéb okai is vannak. Extrém méreteket öltött a globalizáció, ami azt jelenti, hogy minden szirszart kiviszünk Spanyolba, meg Spanyolbó Magyarországra. A gyárak régen csak a saját országukban működtek, most pedig úgy működnek, hogy egy részegységet legyártanak Portugáliában, de a teljes összerakás mondjuk Lengyelországban történik. Ezeket meg rendszeresen el kell juttatni egymáshoz, a leggyorsabb módja pedig a kamion. Oké, ezek szélsőséges példák, de tényleg vannak ilyenek is.
2018. jan. 27. 22:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 A kérdező kommentje:
Világos, tehát az Unióba lépésünk óta figyelhető ez meg. Erre gondolhattam volna mondjuk. :D Köszi a válaszokat.
2018. jan. 27. 23:16
 5/5 anonim ***** válasza:
74%

"Világos, tehát az Unióba lépésünk óta figyelhető ez meg."


Tehát az unió rossz, ez lesz a következő? :D


Ahogy korábban már írták, a rendszerváltás előtt teljesen más volt a helyzet. A rendszerváltás után szabadabb ország lettünk és abban az időben a szomszédainknál is változás történt, e miatt elkezdett nőni a forgalom. Bővült a gazdaságunk is, megnőtt a kereslet, változott az ipar ez magával hozta a folyamatos növekedést plusz mi tranzitország is vagyunk.


15 éve is már rengeteg nyergesvontatót volt, közel annyi mint ma ( amúgy a nagy cégek mint pl a Hungarokamion már a régi rendszerben is nyergesekkel dolgoztak). 15-20 éve is több volt a nyerges, mint a tandem vagy a 7,5 tonnás legfeljebb amerre te jártál ott nem volt akkora forgalom és abból vonsz le következtetést. :)


Ez pl nem 15 éves kép:

[link]

2018. jan. 27. 23:48
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!