10-15 perc alapjáraton való járatás után hidegben milyen mértékű motorkopást eredményezhet?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Az alapjárat nèha többet árt mint használ.
Mert azbolaj sűrü és ha nem forog eléggé amotor az olajszivattyú képtelen mevfelelő olajnyomást felállítani vagyis hiányos lesz a kenése. Benzinmotoroknál fél perc utána indulsz vele. Menet közben a fordulat 2 ezer alatt ne és 3 ezer felett ne legyen. Valamint nem szabad eröltetni a motort. Gondolok en olyanra hogy dombos részen 4.be mész
semmilyet, ez a motornak nem káros,DE két okból nem tanácsos:
1. környezetvédelem, hiszen nem használod helyváltoztatásra az autót, mégis kipufogja a gázokat
2. a motor kenőolaja habosodik és a nromál hazsnálatnál jobban használódik, tehát így gyakrabban illene olajat cserélni
mondjuk ez évente csak párszor fordulhat elő a jelen klíma mellett
legjobb beindítani, és 1-2 perc alapjárat után indulni, max 2000es fordulattal amíg fel nem melegszik
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
A hideg inditas utánni 10-15perc alapjaraton nagyon is káros!
Hosszú ideig alló (pl 1 éjszaka) autó motorjában lévő olaj szinte teljes egészében visszafolyik a kartelba!
Ha jeget kaparsz akkor valószínűleg minusz x fok van. Azaz a motorban lévő olaj megfelelő a hideg időben is, de az olaj hideg viszkozitása miatt lassabban jut el minden hová. Alapvetően az első fél perc a legkritikusabb mert ilyenkor a legminimálisabb kenést kapják a csapagyak és egyéb alkatrészek. Ŕáadasul az olajnyomás sem tud felépülni egyből. Továbbá az olajnyomás felépüléséhez fordulat szükséges, az alapjarat az kevés neki. Melegen már más a helyzet mivel az olaj viszkozitása teljessen megváltozik.
Pl wv pd, renault dci motoroknál a gyári előíras 0.5-1 perc járatas, és utanna el kell indulni vele! Finoman egyenletesen gyorsítva kb 2000es rpm-ig.
Egy kb 20 eves diesel motornak hidegben több órára is szüksége lehet mire eléri az üzemi hőmérsékletet.
Benzines esetében ugyenzek a jellemzőek kivéve hogy 2500 rpm-ig kellene forgatni hidegen. És ezek alapjaraton is képesek bemelegedni a dieselhez képest sokksl rövidebb idő alatt.
Amíg hidegen jár többet eszik
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Egyrészt hülyeség, másrészt többet árt mint használ.
Volt 1 totalcar cikk ,ami nem úgy ment ,hogy "amit most mondok a legjobb ,mert a falu végén a kocsmában Pista bá mondta".
Hanem alá volt támasztva rendesen.
Lekaparod ,letakarítod ,a szélvédőt kihagyot ,beindítod és szépen a szélvédőt gyors lekaparod ,beülsz és indulsz.
~1-2 perc alapjáraton rotyotgás oké,mert olaj és furat tisztaságfüggően 9-54 mp mire az olajvégigér ,és felépül a rendszerben a nyomás.
De ha egyhelyben áll minden nap az első hidegindításnál 10-15 percet ,amíg mondjuk -5 fok van ,az évente 2-3 hónap fixen.
Legyen 3 hónap 90 nap ,abból 70 napot használod.
Csak 15 perc hidegüzemi kopás /nap megy... ,időt vesztesz és a fogyasztás megy.
Mert 800-as alapjárati fordulaton kevésbé melegszik ,mintha felépült olajnyomás-kenés mellett nem terhelve szépen ésszel elindulsz 1700-2000 között..
Különbség : - fogyasztás , - hidegüzemi kopás , + idő ,kevesebb fagyoskodás és a többi.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!