10-15 perc alapjáraton való járatás után hidegben milyen mértékű motorkopást eredményezhet?
Az alapjárat nèha többet árt mint használ.
Mert azbolaj sűrü és ha nem forog eléggé amotor az olajszivattyú képtelen mevfelelő olajnyomást felállítani vagyis hiányos lesz a kenése. Benzinmotoroknál fél perc utána indulsz vele. Menet közben a fordulat 2 ezer alatt ne és 3 ezer felett ne legyen. Valamint nem szabad eröltetni a motort. Gondolok en olyanra hogy dombos részen 4.be mész
semmilyet, ez a motornak nem káros,DE két okból nem tanácsos:
1. környezetvédelem, hiszen nem használod helyváltoztatásra az autót, mégis kipufogja a gázokat
2. a motor kenőolaja habosodik és a nromál hazsnálatnál jobban használódik, tehát így gyakrabban illene olajat cserélni
mondjuk ez évente csak párszor fordulhat elő a jelen klíma mellett
legjobb beindítani, és 1-2 perc alapjárat után indulni, max 2000es fordulattal amíg fel nem melegszik
A hideg inditas utánni 10-15perc alapjaraton nagyon is káros!
Hosszú ideig alló (pl 1 éjszaka) autó motorjában lévő olaj szinte teljes egészében visszafolyik a kartelba!
Ha jeget kaparsz akkor valószínűleg minusz x fok van. Azaz a motorban lévő olaj megfelelő a hideg időben is, de az olaj hideg viszkozitása miatt lassabban jut el minden hová. Alapvetően az első fél perc a legkritikusabb mert ilyenkor a legminimálisabb kenést kapják a csapagyak és egyéb alkatrészek. Ŕáadasul az olajnyomás sem tud felépülni egyből. Továbbá az olajnyomás felépüléséhez fordulat szükséges, az alapjarat az kevés neki. Melegen már más a helyzet mivel az olaj viszkozitása teljessen megváltozik.
Pl wv pd, renault dci motoroknál a gyári előíras 0.5-1 perc járatas, és utanna el kell indulni vele! Finoman egyenletesen gyorsítva kb 2000es rpm-ig.
Egy kb 20 eves diesel motornak hidegben több órára is szüksége lehet mire eléri az üzemi hőmérsékletet.
Benzines esetében ugyenzek a jellemzőek kivéve hogy 2500 rpm-ig kellene forgatni hidegen. És ezek alapjaraton is képesek bemelegedni a dieselhez képest sokksl rövidebb idő alatt.
Amíg hidegen jár többet eszik
Egyrészt hülyeség, másrészt többet árt mint használ.
Volt 1 totalcar cikk ,ami nem úgy ment ,hogy "amit most mondok a legjobb ,mert a falu végén a kocsmában Pista bá mondta".
Hanem alá volt támasztva rendesen.
Lekaparod ,letakarítod ,a szélvédőt kihagyot ,beindítod és szépen a szélvédőt gyors lekaparod ,beülsz és indulsz.
~1-2 perc alapjáraton rotyotgás oké,mert olaj és furat tisztaságfüggően 9-54 mp mire az olajvégigér ,és felépül a rendszerben a nyomás.
De ha egyhelyben áll minden nap az első hidegindításnál 10-15 percet ,amíg mondjuk -5 fok van ,az évente 2-3 hónap fixen.
Legyen 3 hónap 90 nap ,abból 70 napot használod.
Csak 15 perc hidegüzemi kopás /nap megy... ,időt vesztesz és a fogyasztás megy.
Mert 800-as alapjárati fordulaton kevésbé melegszik ,mintha felépült olajnyomás-kenés mellett nem terhelve szépen ésszel elindulsz 1700-2000 között..
Különbség : - fogyasztás , - hidegüzemi kopás , + idő ,kevesebb fagyoskodás és a többi.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!