Ki lehet e kötni a rendszerből az olaj hűtőt?
Nem véletlenül építették be, a tervezők úgy kalkuláltak, hogy ott a rendszerben az a hűtő. Innentől kezdve ha ki van kötve, akkor szépen melegedni fog az olaj, és ha túl meleg akkor már a kenést sem úgy fogja ellátni mint kéne, sőt, az olajnyomást sem biztos hogy elő tudja állítani a szivattyú, ha túlzottan felhigul.
mellékes dolog még hogy kokszosodhat is a túlmelegedő olaj, az meg emgintcsak kifejezetten használ a motornak.
Amúgy meg nem biztos hogy onnan került az olajba a víz, akár hengerfejtömítés is elég hozzá, ha emgfelelő helyen szivárog simán be tud jutni a hengerbe, onnan meg az olajba is.
Első leírta.
Egyébként komolyan olcsóbb lekötni a hűtőt, mint kicserélni egy nyamvadt tömítést? Aki ennyire nem akar költeni az ne autózzon
Az olajhűtő igazából olaj hőcserélő.
Hideg indításnál a hűtőfolyadék segíti felmelegíteni az olajat, meleg üzemben, nagy terhelésen pedig a ~90°C-os hűtőfolyadék hűti a forró motorolajat. Ilyenkor az olajteknőben lévő olaj hűtés előtt 100°C fok fölött is lehet, amit hosszú távon nem szerencsés közvetlen felhasználni.
Tedd rendbe azt az olajhűtőt!
Ez már nem a Volga GAZ-24, ahol extrém hidegben (-20 fok alatt) külön csappal lehetett kizárni az olajhűtőt a körből. :)
Szóval, jobb, ha rendbehoz(at)od...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!