Miért tesznek a kamionokba, teherautókba és buszokba jóval hangosabb és mélyebb dudát mint a személyautókba?
Hogy jobban felhívja a figyelmet magára.
Ezek nem személyautók, hogy megálljanak 50-ről 5 méter alatt ha valaki figyelmetlen...
"Nem hiszem hogy azért mert azok nagyobbak"
Pedig épp azért szerelik nagyobb hangerejű kürtökkel őket. Jó nagy böhöm járművek, nagy fékúttal, nem árt, ha messziről meghallod, ha rád dudál, mert nem biztos, hogy meg fog állni.
Egyúttal megvan az elkülönítés is a hangjelzések terén. A elbődül a kürt, akkor teherautót hallasz, ha csilingel, akkor villamost (esetleg kerékpárt, de az máshogy csenget), ha meg "hagyományos" kürthang jön, akkor autóra, motorra kell figyelned. Nem rossz dolog ez, hamarabb beazonosítod, melyik járműnek vagy útban.
Mindenki hallja hogy közelednek!
Nagyobb nehezebb fékezni vele, nagyobb balesetek is!
(Nem véletlenül van a bringádon csak egy kis csengő :DD)
Nagyobb jármű = nagyobb veszély.
Hangosabbak is, egy halkabb duda lehet nem is hallatszana. Nagyobb a féktávolságuk is, és esetlenebbül közlekednek.
Hogy messziről tudd, hogy nem egy személyautó közeledik.
Most vicces péda, és bár tudom hogy egy ideje nem kell kürtölni vasúti átjáró előtt, de gondolj bele, ha egy mozdonyon is olyan hangja volna mint ami egy autóba van építve... Aztán az ember meg azt hiszi egy másik autó dudált...
Emberek! Ne beszéljetek butaságot! Itt mindenki megbukott fizikából? Attól, hogy a kamion nagyobb, meg nehezebb abból nem az következik, hogy hosszabb a fékútja. A KAMION UGYANOLYAN HOSSZÚ SZAKASZON ÁLL MEG, MINT EGY SZEMÉLYKOCSI. A nagyobb tömeghez nagyobb tapadás, és nagyobb teljesitményű fékrendszer párosul!
20 éve kamionozom. A mai kaminokon olyan fék van, hogy csak a nagy lábujjammal kell a fékpedáltsimogatnom(zokniban vezetek) Ha telitalpal ráfékezek, akkor a fülke szinte lebólintja az aszfaltot, akkorát fékez a szerelvény.
De ha nekem nem hisztek akkor itt egy link videóval: [link]
A dudáról pedig annyit, hogy arról is butaságot irtatok! A kamionok alapfelszereltségébe gyárilag ugyanolyan elektromos duda tartozik mint amilyen a személykocsikban van (persze 24volt feszültségű) DE! Mivel a kamionok légfékes rendszerrel vannak ellátva, ezért a gyárban szerelnek rá légkürtöt is. Ez gyártótól függ, hogy alapfelszerelés, vagy rendelhetőő extra. Némely tipusokban egy műszerfali kapcsolóvallehet váltani a duda, és a légkürt között. Mivel a kamionosok általában imádják a járgányukat, ezért szeretnek minél nagyobb, és hangosabb légkürtöt szerelni a kocsira. vannak méter hosszúságú nagy trombiták is. Ez már csak a magamutogatásról szól, meg a hangerőről. ennek már gyakorlati haszna nincs. Olyasmi mint a szmókendsárm matrica a fócvágenes szubkultúrában.
Igen, ezt én is meg tudom erősíteni, hogy a 10 évtől fiatalabb kamionokban (a legtöbb ilyen), jobb fék van, mint egy átlagos autóban. Ráadásul a kamionokban van vészfékasszisztens, ami azt jelenti, hogyha a sofőr hirtelen fékez, a kamion teljes erővel fog lassulni akkor is, ha a sofőr ijedtében nem nyomja teljes erővel a pedált. Illetve vészhelyzetben önmagától is fékez, ha valamit észlel maga előtt.
És amúgy de, azért van a kamionban hangosabb duda, mert nagyobb. Nem feltétlenül racionális okok miatt. Így van ez rendjén.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!