Gépkocsi motor tartós terhelésen?
Piros tartomány, kerülendő, azért piros.
A legkedvezőbb nem nagyon értelmezhető..
Ha minél hamarabb akarsz valahova érni, akkor piros alatt.
Ha kedvezőbb fogyasztást akarsz, akkor a piros fele, 2/3-a kb.
Ha kedvezőbb élettartamot, akkor kb. max. fordulat fele.
Válogass, további hozzászólók lehet belekötni.
Elvileg a tiltás azért van a motorokon, hogy az az a legmagasabb fordulatszám, ami mellett tartósan sem károsodik a motor.
A gyakorlatban ennek a 2/3-át szokták javasolni.
A te esetedben ez kb 4300-4400-as fordulat. Ha a kenés és a hűtés rendben van, ennyi hosszú távon sem okozhat semmi gondot.
Ha 3000-es fordulaton mész 110km/h-val, akkor 4400-as fordulat ugyan ebben a sebességi fokozatban kb 160km/h sebességet jelent.
Azaz Magyarországon ha rendeltetés szeren használod a váltót, nem tudod "széthajtani az autód".
Azt csak én is kíváncsiságból kérdezem meg, hogy milyen autó az aminek ilyen rövid a váltója? (3000/110, 2000/45-60.) Valami kis köbcentis szívó benzines?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!