Automata váltó használata?
Egy E60-as BMW-t néztem ki magamnak, minden rendben van vele kívül-belül, szinte hibátlan kocsi.
A lényeg, hogy automata, de nekem eddig csak manuálisak voltak. Szinte egyáltalán nem tudom, hogyan kell használni. A betűk jelzéseit tudom, csak magát a váltás menetét nem. Tehát van a D fokozat, akkor gondolom magától vált, de ha tőle balra kitolom az M/S fokozatba akkor kézzel tudom egyesével felfelé illetve lefelé váltani? Vagy pontosan melyik pedált mikor és hogyan nyomjak pl váltásnál? És ha pirosnál állok, akkor simán tegyem Parkoló fokozatba?
Váltáskor pedig semmi pedálnyomkodásra nincs szükség, pont azért automata, hogy semmi dolgod ne legyen. :)
Piros lámpánál marad D-ben, láb a féken.
D-ben elkezd kúszni az autó, úgy mintha manuálison csúsztatnád a kuplungot.
Piros lámpánál nem nyúlsz a váltóhoz, ugyanúgy D-ben hagyod, csak egyszerűen nyomod a féket.
Az N-re nagyon ritkán van szükség. Pl. ha tolni vagy vontatni kell az autót valami miatt.
P-t pedig akkor használod, ha hosszabb időre állsz meg vagy esetleg kiszállsz a kocsiból.
Váltásnál nem kell nyomnod semmit.
Ha gyorsulni akarsz gázt adsz, ha lassulni, akkor fékezel, ennyi.
A kocsi találja ki, hogy mit akarsz, ha pl. padlógázt nyomsz, akkor vissza fog váltani.
"Váltáskor pedig semmi pedálnyomkodásra nincs szükség, pont azért automata, hogy semmi dolgod ne legyen. :)"
Pedig gázpedállal finoman lehet szabályozni a fel és visszaváltást ami sokszor jól jön, mert mi látjuk mi van a kocsi előtt, míg az automata nem. :)
Felesleges túlaggódni. Egyszerűen D -ben használod, oszt jónapot. Bal láb az ülés alá, a jobb meg csak a fék-gáz..
Nem biztos, hogy kúszni fog, mert vannak már nagyon kuturált automata váltók is.
Keress rá a tipusra, és olvasd el a gépkönyvet. Abban benne van a váltó tipusa, és mire kell ügyelni.
Nem hiszem, hogy lenne olyan, amire ügyelni kell.
"tehát ha jól értem, akkor például ha gyorsulok, akkor nyomom a gázt, elengedem, az automata felvált és újra nyomhatom"
Nem. Olyan az automata, mintha csak egyetlen sebességi fokozatod lenne. Lenyomod valamennyire a gázpedált, az autó meg felveszi az annak megfelelő sebességet. Eközben többször fog váltani. Persze a manuálisnál megszokott gázpedálhasználat itt is igaz (pl. ha jobban lenyomod, jobban gyorsul).
Az S fokozat elvileg ugyanaz, mint a D, csak jobban kipörgeti a motort. Autótól függően változhat még a gázreakció és kormányszervó is.
Leírom egyszerűen
D: drive = haladás
N: neutrual = üres
R: reverse = tolatás
P: (egyes autóknál ) = parkolás
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!