Automata váltó használata?
Egy E60-as BMW-t néztem ki magamnak, minden rendben van vele kívül-belül, szinte hibátlan kocsi.
A lényeg, hogy automata, de nekem eddig csak manuálisak voltak. Szinte egyáltalán nem tudom, hogyan kell használni. A betűk jelzéseit tudom, csak magát a váltás menetét nem. Tehát van a D fokozat, akkor gondolom magától vált, de ha tőle balra kitolom az M/S fokozatba akkor kézzel tudom egyesével felfelé illetve lefelé váltani? Vagy pontosan melyik pedált mikor és hogyan nyomjak pl váltásnál? És ha pirosnál állok, akkor simán tegyem Parkoló fokozatba?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Váltáskor pedig semmi pedálnyomkodásra nincs szükség, pont azért automata, hogy semmi dolgod ne legyen. :)
Piros lámpánál marad D-ben, láb a féken.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
D-ben elkezd kúszni az autó, úgy mintha manuálison csúsztatnád a kuplungot.
Piros lámpánál nem nyúlsz a váltóhoz, ugyanúgy D-ben hagyod, csak egyszerűen nyomod a féket.
Az N-re nagyon ritkán van szükség. Pl. ha tolni vagy vontatni kell az autót valami miatt.
P-t pedig akkor használod, ha hosszabb időre állsz meg vagy esetleg kiszállsz a kocsiból.
Váltásnál nem kell nyomnod semmit.
Ha gyorsulni akarsz gázt adsz, ha lassulni, akkor fékezel, ennyi.
A kocsi találja ki, hogy mit akarsz, ha pl. padlógázt nyomsz, akkor vissza fog váltani.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Váltáskor pedig semmi pedálnyomkodásra nincs szükség, pont azért automata, hogy semmi dolgod ne legyen. :)"
Pedig gázpedállal finoman lehet szabályozni a fel és visszaváltást ami sokszor jól jön, mert mi látjuk mi van a kocsi előtt, míg az automata nem. :)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Felesleges túlaggódni. Egyszerűen D -ben használod, oszt jónapot. Bal láb az ülés alá, a jobb meg csak a fék-gáz..
Nem biztos, hogy kúszni fog, mert vannak már nagyon kuturált automata váltók is.
Keress rá a tipusra, és olvasd el a gépkönyvet. Abban benne van a váltó tipusa, és mire kell ügyelni.
Nem hiszem, hogy lenne olyan, amire ügyelni kell.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"tehát ha jól értem, akkor például ha gyorsulok, akkor nyomom a gázt, elengedem, az automata felvált és újra nyomhatom"
Nem. Olyan az automata, mintha csak egyetlen sebességi fokozatod lenne. Lenyomod valamennyire a gázpedált, az autó meg felveszi az annak megfelelő sebességet. Eközben többször fog váltani. Persze a manuálisnál megszokott gázpedálhasználat itt is igaz (pl. ha jobban lenyomod, jobban gyorsul).
Az S fokozat elvileg ugyanaz, mint a D, csak jobban kipörgeti a motort. Autótól függően változhat még a gázreakció és kormányszervó is.
Leírom egyszerűen
D: drive = haladás
N: neutrual = üres
R: reverse = tolatás
P: (egyes autóknál ) = parkolás
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!