Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » 5000 rpm-es palyazassal...

Vazul65 kérdése:

5000 rpm-es palyazassal szethajtom?

Figyelt kérdés
Kisebb ccm benzines, havi kb. 2000 km-t mennek vele palyan ugy hogy 5000 rpm-nel forogna. 6000-tol pirosodik, szerviz rendesen, olajcsere minden 15000 km utan. Szethajtom igy? Ha igen mennyi lenne a max rpm amit hosszabb tavon birna a motor? Max. 4000 rpm jobb lenne?

2018. jan. 3. 16:08
1 2
 11/18 anonim ***** válasza:

14 ezres fordulatnál:


[link]

2018. jan. 4. 17:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/18 anonim ***** válasza:
44%

Aki azt mondja, hogy nem kopik jobban 5000-nél mint 3000-nél az hülye. :)


Minél alacsonyabb egy motor fordulatszáma annál hosszabb az élettartama. Persze ez már inkább csak a benzinesekre igaz.


Mai dízelek is már elég pörgősek, sőt, alacsony fordulaton nem is nagyon dolgoznak...


míg a régi dízel mercik 900-as fordulattól már húznak és 3000-nél már szét akarnak hullani annyira magas nekik az a fordulatszám

2018. jan. 4. 20:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/18 anonim ***** válasza:
62%
Hát én inkább vennék egy Peugeot 208-at a Fábia áráért 1.6HDI-vel ennyi pályázásra (forog vagy 3000-et 140-nél), szerintem a kis köbcentis benzinest kb. annyira viseli meg a tartós pályázás, mint a dízelt a folyamatos városi használat: 100-150 E KM-t elmegy, de után jönnek a komolyabb gondok.
2018. jan. 4. 22:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/18 anonim ***** válasza:
100%

Nem kopik jobban.

Újra beírom, eddig 7-szer tettem meg. Bal oldali "csík" cikk:

[link]


1,3-as Corollával 100 000 km-t (százezer, igen) mentek egy versenypályán végig padlógázon, végsebességgel. Utána elvitték országos turnéra, csomóan kipróbálták, megnézték.

Az autó motorjának semmi baja nem lett. Semmi. Ennyi.

A többi csak elmélet és fotelfizikusi okoskodás.

2018. jan. 5. 00:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/18 anonim ***** válasza:

"Mai dízelek is már elég pörgősek, sőt, alacsony fordulaton nem is nagyon dolgoznak... "


Tényleg szeretik a pörgést, az enyém is 5000-ig elmegy, és még húz is egy kicsit ennél a fordulatnál. Viszont automata, az esetek 98%-ban a fordulat valahol 2000 alatt van. És ez jó így.

2018. jan. 5. 08:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/18 anonim ***** válasza:
Van egy automata váltós Mitsubishi Galantom. 1500-2000-es fordulatnál vált Econ üzemmódban. Pwr-nél már 3000 rpm-nél. Namost az autó 240 ezer kilométernél főtengely csapágyas lett, de úgy, hogy összefordult a csapágy, és leszakadt a csésze. Ki kellett cserélni a motort, hogy megint üzemeljen. Ha nagyobb fordulaton üzemel, biztos nem ment volna tönkre. Dehát állítsátok az ellenkezőjét. Okosak vagytok!
2018. jan. 5. 09:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/18 A kérdező kommentje:

Offtopic, de valahol olvastam hogy a tul alacsony fordulat se annyira jo, a vibracio pofozza a tamcsapagyat, rezonal a kipofogo rendszer, esetleg alacsonyabb az olajnyomas es nem optimalis a kenes.

Ezert kis kobcentinel sacc/kb. a 2-4k rpm tartomany az idealis folyamatos haladasra is, es gyorsitasra is.


A 4750/5000 rpm ettol nincs sokkal feljebb, jozan paraszti esz alapjan annyira sok gondot nem okozhat. Vagy meg kevesebbet is mint mondjuk 40-nel 4. fokozatban gyorsitani. Nem ertek hozza, azert kerdezoskodok :)

2018. jan. 5. 10:19
 18/18 anonim ***** válasza:

Nem szabad 40-ről 4-esben gyorsítani. De ez nem jelenti azt, hogy állandóan 5000-res fordualaton kell hajtani :D

A Mitsubishid pedig csapágyas lett? Biztos nem igaz, a japán soha nem romlik el.

2018. jan. 5. 10:37
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!