Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » BMW E30 M20B20 hidegindítás?

BMW E30 M20B20 hidegindítás?

Figyelt kérdés
Egy E30-as 320i-ről lenne szó. Mikor reggelente indítanám a jéghideg motort motort, csak úgy hajlandó elindulni ha gázzal olyan 1100 fordulaton tartom úgy fél percig - egy percig, ez után beáll az alapjárat olyan 900 köré. Ha csak simán indítóznék, egyből leállna a motor. Na most a kérdésem az lenne, hogy árt a jéghideg motornak hogy egyből 1100as fordulatot adok neki? Olvastam olyat is ősrégi fórumokon hogy elvileg ezekben automata szivató van, amit két gázpedál rúgással kapcsolunk be.. (mondjuk ez elég nevetségesnek hangzik) Olvastam olyat is hogy volt akinek egy AC pumpa csere megoldotta a dolgot. Ezt azért találom valószínűnek, mivel a volt tulajnál már szart be az AC pumpa régebben. Esetleg valami tipp, ötlet a dologhoz?

2017. dec. 31. 21:12
 1/5 crudy ***** válasza:
Artani nem fog neki, nem jobban mint amugy. Nem szereti a motor a hideg jaratast de indulas elott is csak egy fel percet szoktunk varni es utana kimelve! hajtjuk amig bemelegszik ami kb 2000es fordulat. Az alapjarati problemara meg elosszor en kitisztitanam az alapjarati motort, ez sose art aztan hanem javul akkor uzemanyagrendszer korul nezelodnek. Pl acpumpa igen.
2018. jan. 1. 00:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 A kérdező kommentje:
Eléggé aggaszt a dolog, de hát kit nem aggaszt ha valami nem tökéletes az autóján?! Nemrég vettem a kocsit, és tényleg korához képest patika állapotban van, de amikor elmentem megnézni nem volt ilyen problémája, mivel fűtött garázsban tartották. Igaz ez sem egy eget rengető probléma, de azért mihamarabb megpróbálom orvosolni.
2018. jan. 1. 09:25
 3/5 anonim ***** válasza:
Nem árt az 1100-as fordulat, mert maga az elektronika is itt tartaná a fordulatszámot ha működne rendesen. Nem derül ki a kérdésből hogy melyik változatról van szó, az L-Jetronicosról vagy a Motronicosról. Nekem volt Motronicos úgyhogy ahhoz jobban konyítok. Szóval ott meg kéne nézni hogy a pillangószelep mikrokapcsolója jól van-e beállítva. Ha nincs, akkor gyakorlatilag soha nem működik az alapjárati szabályozás, mert a motorvezérlő soha nem értesül arról hogy a motornak alapjárton kéne járnia. Csak bután ki van támasztva a pillangószelep az ütközőcsavarral, pont mint egy régi karburátoros rendszernél. Így az "alapárati motor" nem szabályozza az alapjárati fordulatszámot. Mert egyébként azt a motorvezérlőnek kellene reguláznia a beégetett programjának megfelelően. De lehet hogy nálad nem ez a gond hanem az alapjárati motor van elszennyeződve, ezt ki lehet tisztítani, találsz rá módszert a neten. Az L-Jetnél is nagyjából így van ez, csak annál a gyújtást nem szabályozza a vezérlő, annál hagyományos gyújtáselosztó van vákuumszabályozással.
2018. jan. 1. 10:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 A kérdező kommentje:
85-ös évjárat, elvileg ez LE-Jetes
2018. jan. 1. 10:41
 5/5 anonim ***** válasza:
Az hasonló csak ott nincs aktív alapjárati fordulatszám szabályozás. Van egy úgynevezett pótlevegő tolattyú, ami a hidegindítás után ad plusz levegőt azért hogy magasabb legyen az alapjárat. Annál is van fojtószelep potenciométer, annak is ellenőrizni kell a beállítását. Ezt úgy tudod megcsinálni hogy álló motornál kézzel megmozdítod a fojtószelepet és akkor kattannia kell a kapcsolónak. AC pumpának ehhez a gondhoz nincs köze.
2018. jan. 2. 08:57
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!