Mi lehet a baj? Suzuki Swift 1.3 glx ac 2006 probléma, help (hosszbordásszíj, elektromosság, szervó, generátor)
Sziasztok,
Elég autó analfabéta vagyok, így szeretnék egy kis segítséget kérni.
Adott egy 2006-os Suzuki Swift 1.3 GLX AC autóm.
Az autóban kb. 7-8 hónapja a generátor megadta magát, és elszállt az egyik ékszíjam. Ekkor volt egy ékszíj cserém és egy generátor felújításom.
Contitech ékszíjat (puha) tettek rá. Elvileg jól is lett meghúzva. Azonban azóta sokszor, leginkább ha sok áramforrás ment egyszerre akkor az ékszíj megcsúszott. Főleg hidegebb időben.
Ezt kicsit megelégelve annak reményében, hogy jobb lesz egy új szíjat rakattam bele (Gates szíj, kemény) Azóta már tényleg csak akkor csúszik meg ha sok energia forrást használok.
Ami viszont probléma, hisz a sok energia forrás alatt azt értem, hogy fűtés, rádió és világítás. Önmagában még ettől nem kezd rá, azonban ha már a szervót (kormány,fék) is használom akkor igen. Először zörgő hang (alapjárat rpm csökkenéssel) majd ékszíj csúszás, ha valamit kikapcsolok abba hagyja.
Jövő héten viszem szakemberhez, hogy megnézze, de azért kíváncsi vagyok a véleményekre.
Szerintem egyszerű a képlet. Túl lett húzva ékszíj, és amikor a generátor több áramot termelne akkor a görgő szorul a feszesség miatt. A szerelő azt mondta az lehetetlen, mert hagyott neki kis mozgás teret és biztos a szervóval van a baj (de ha csak a szevót használom a többi pedig ki van kapcsolva akkor nincs gond). Azonban a családban 2 swift is van. A másikon közel sincs így meghúzva a szíj.
De lehet a generátor a ludas. Csak hát 7 hónapja cserélve lett.
Vélemények?
Köszönöm előre is,
Megj.: sajnos én nem tudok rajta lazítani, így nem tudom kipróbálni.
Ne menj sehová. Ez ilyen. Nekem öt éve visít ugyanilyen szituban, amiket nagyon pontosan leírtál.
Az elektromos szervó(és nem olajos) teljesen kitekert kormánynál viszi az ampert rendesen..ugyanígy a klíma is, ha induláskor bekapcsolod a ventillátorral együtt.
A szerelő biztosan nem húzta túl, hanem a generátort nagyon fogja a hirtelen megnőtt teljesítmény igény..
először is töltenie kell, aztán a világítás, aztán a elektromos kormány, esetleg klímakompresszor...ezt már alig bírja meghajtani(amúgy egyértelműen jó a generátorod)
Öt évvel ezelőtt vettem két db szíjat, befóliázva ott tárolom a polcon..mert semmi értelme cserélni, csak ha elszakad. Utánhúzni nem szabad, mert az hazavágja a generátor csapágyat(is).
Egy kényszermegoldás van..indítás után nem kapcsolok be semmit, hanem 1-2 percig hagyom hidegen pörögni. Ekkor már magához tér valamelyest, és kitolatok a garázsból..ott ütközésig kell tekernem, és ha itt már nem nyüszög, akkor jóvagyok..amíg becsukok, az még egy perc, aztán vagy sivít egy picit vagy nem.Ráadásul nekem nagyobb teljesítményű a generátorom, mert az automata váltó, és egyéb full extra miatt kell(GS kivitel)
Hibátlan az autód, sajnos ezt be kell nyelni.
Értem, köszönöm a választ!
Azért megpróbálkozom egy lazítással mindenképpen! Hiszen az előző szijjal ami nem volt így megfeszítve, nem produkálta ilyen keményen.
Ha piros lámpánál megy a rádió, fűtés, világítás, és csak megnyomom a féket, már produkálja.
Előtte így nem csinálta azért!
Trehány szerelő is lehet az oka, aki képes zsírtól,olajtól mocskos kézzel összezsírozni a szíjtárcsát és/vagy a szíjat.
Ignisben is M13A motor van, nekem nem volt ilyen gondom. Egyszer cseréltettem szíjat valamikor 110 000 km környékén. Azóta is jó, igaz, áttöröltem mindent egy tiszta, alkoholos ronggyal. Ha megy az elektromos szervó, és ködlámpa, ablaktörlő, fűtés, fényszóró, szóval minden rajta van, akkor is csak egy pillanatra nyikkan meg, ha pl. durván váltok vissza.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!