Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Kompresszort rakni egy motorra?

Kompresszort rakni egy motorra?

Figyelt kérdés

50 köbcentis mopedre szeretnék rakni ilyen kompresszort:

[link]


Átalakítanám úgy, hogy a lendkerékről kapná a hajtást, aztán a csövét bevezetném a karbihoz.

Működne? a Motor bírná?


2010. jún. 3. 18:59
 1/8 anonim ***** válasza:
felejtős.inkább: hengerűrtartalom növelés,belső alkatrészek könnyítése,bővítések,polírozások,nyitott kipu,direktszűrő,karbi hegyezés,esetleg gyújtás. de annyit mondok hogy önmagában egyik sem ér sokat.ha valamit elkezdessz tuningolni akkor mindent kell az optimális teljesítmény érdekében.
2010. jún. 3. 19:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:

Nem működne. Ezek a kompresszorok nem képesek tartósan nyomás alatt dolgozni, hamar besülnek. Egy-egy kerék felfújását kibírják, de az, hogy nekik 5-10 percnél tovább kelljen működniük egyhuzamban, nem megy. A motoron gyakran előforduló rázkódás és magas hőterhelés sem tesz jót nekik és nem biztos, hogy a kőolajszármazékoknak is ellnáll minden alkatrészük. A meghajtásnál el kell találnod azt a fordulatszám-tartományt, ahol hatásosan tölt és úgy kell méretezned a hajtást, hogy ebben dolgozzon. De semmi sem garantálja, hogy képes olyan széles tartományban tartósan működni, mint amit egy motorkerékpár motorja produkál...

Ezen kívül a karburátorral is lennének gondjaid. Ha nyomott karburátort tervezel (a kompresszor a karburátor elé kötve, a karburátorba túlnyomásos levegő áramlik), akkor a karburátorral lesznek problémáid, mert a motoron található karburátort légköri nyomásnál kisebb nyomásra, kis térfogatáramra találták ki. Ki kell cserélni egy nagyobbra és a légkörinél nagyobb nyomás miatt át kell alakítani pár dolgot (pl. az úszóház tömítése nem mindig szereti a túlnyomást). Ha a szívókarburátoros kialakítás mellett teszed le a voksodat (a kompresszor kész keveréket szív, azt sűríti), akkor lehet, hogy a benzin fogja kivégezni a tömítéseket benne. Arról nem beszélve, hogy a szívócső kialakítása ekkor kicsit érdekes lesz. Bár maga a karburátor egyszerűbb lehet: légkörinél kisebb nyomáson működik, csak nagyobb térfogatáram kell. Ez azonban csak a keverékképzés, ezen kívül is át kell alakítani számtalan dolgot: a motorban a csatornákat fel kell bővíteni (hiába nyomsz be több levegőt, ha nem tud haladni), le kell kerekíteni a sűrítőtérben minden éles sarkot, vissza kell venni a sűrítésből, kicsit nagyobb teljesítményű gyújtás kell, hogy nagyobb nyomáson is biztosan ugorjon a szikra, nem árt kicserélni a dugattyút valami nagyobb hő- és mechanikai terhelést elviselő darabra (még mielőtt átolvad a dugattyútető), a csapágyak sem biztos, hogy szeretik a túlnyomásból adódó többletterhelést, a kipufogón sem ártana, ha időben tudna távozni a belepréselt keverék, mint kipufogógáz...

2010. jún. 3. 19:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:

Amivel menet közben is tudnád pumpálni a kerekeidet ?

Ez qva nagy ötlet megcsinálom!

2010. jún. 3. 21:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:

Ez nem működik,felejtsd el.

1, Ez nem tud akkora levegő mennyiséget termelni.

2, Egy nagyobb kompresszorral csinálva a fő probléma az hogy a túlnyomásával visszanyomja a benzint a karbi fúvókáin át vissza a karburátorba,azaz : AZONNAL leállna a blokk,üzemanyag hiányában!


A szerkezeted alkalmatlan 1 utólagos turbó,v kompresszor beépítésére,ez CSAK AKKOR MŰKÖDIK ha a légnyomásfokozó szerkezeted a KARBURÁTOR ÉS A HENGER KÖZÖTT van beépítve.


Ha a karburátort...injektorra cseréled ki,van esélyed többlet lóerőre,mert az injektorosoknál működhet a dolog.

2010. jún. 3. 22:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
20%
Szánalmas 14 éves p*cs.
2010. jún. 4. 01:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
Persze, hogy működne, fújná a kerekeket, mint állat. :D Sőt, ha a lendkerékkel hajtanád meg, még le is fogná a motort. Vagy 12 V-os Simsonra szeretnéd? Ott meg a 6Ah-s akksit merítené le, kb 5 perc alatt menet közben. Arról már ne is beszéljünk, hogy akkora légtömeget, ami kellene nem képes megmozgatni az a szerencsétlen légszivattyú. Sok sikert az építéshez.
2010. jún. 4. 13:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim válasza:

Szia!

inkább a turbó feltöltőkompresszort ajánlom...

nagyon szar beszerelni ugy old meg hogy helyezd el(rögzitsd)a motor oldalán és egy csővel valahogy köst össze a kiuffogószeleppel meg a turbóval...

ezt én is kipróbáltam a haverom motorján,ha hiszed ha nem 158 kmh-t mértem a km órával...(50cc volt a motor)

15f

2010. okt. 3. 16:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
Köszönjük, kedves utolsó, valamicskét írhatnál viszont arról, hogy hogyan is hoztátok össze, mert egy egyszerű kétütemű motorra minden belső átalakítás után turbót illeszteni, úgy, hogy a motor működjön is, nem kis feladat, mérnökök hadának sem sikerült. Talán valami egészen új megközelítést találtatok?
2010. okt. 3. 23:48
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!