Kompresszort rakni egy motorra?
50 köbcentis mopedre szeretnék rakni ilyen kompresszort:
Átalakítanám úgy, hogy a lendkerékről kapná a hajtást, aztán a csövét bevezetném a karbihoz.
Működne? a Motor bírná?
Nem működne. Ezek a kompresszorok nem képesek tartósan nyomás alatt dolgozni, hamar besülnek. Egy-egy kerék felfújását kibírják, de az, hogy nekik 5-10 percnél tovább kelljen működniük egyhuzamban, nem megy. A motoron gyakran előforduló rázkódás és magas hőterhelés sem tesz jót nekik és nem biztos, hogy a kőolajszármazékoknak is ellnáll minden alkatrészük. A meghajtásnál el kell találnod azt a fordulatszám-tartományt, ahol hatásosan tölt és úgy kell méretezned a hajtást, hogy ebben dolgozzon. De semmi sem garantálja, hogy képes olyan széles tartományban tartósan működni, mint amit egy motorkerékpár motorja produkál...
Ezen kívül a karburátorral is lennének gondjaid. Ha nyomott karburátort tervezel (a kompresszor a karburátor elé kötve, a karburátorba túlnyomásos levegő áramlik), akkor a karburátorral lesznek problémáid, mert a motoron található karburátort légköri nyomásnál kisebb nyomásra, kis térfogatáramra találták ki. Ki kell cserélni egy nagyobbra és a légkörinél nagyobb nyomás miatt át kell alakítani pár dolgot (pl. az úszóház tömítése nem mindig szereti a túlnyomást). Ha a szívókarburátoros kialakítás mellett teszed le a voksodat (a kompresszor kész keveréket szív, azt sűríti), akkor lehet, hogy a benzin fogja kivégezni a tömítéseket benne. Arról nem beszélve, hogy a szívócső kialakítása ekkor kicsit érdekes lesz. Bár maga a karburátor egyszerűbb lehet: légkörinél kisebb nyomáson működik, csak nagyobb térfogatáram kell. Ez azonban csak a keverékképzés, ezen kívül is át kell alakítani számtalan dolgot: a motorban a csatornákat fel kell bővíteni (hiába nyomsz be több levegőt, ha nem tud haladni), le kell kerekíteni a sűrítőtérben minden éles sarkot, vissza kell venni a sűrítésből, kicsit nagyobb teljesítményű gyújtás kell, hogy nagyobb nyomáson is biztosan ugorjon a szikra, nem árt kicserélni a dugattyút valami nagyobb hő- és mechanikai terhelést elviselő darabra (még mielőtt átolvad a dugattyútető), a csapágyak sem biztos, hogy szeretik a túlnyomásból adódó többletterhelést, a kipufogón sem ártana, ha időben tudna távozni a belepréselt keverék, mint kipufogógáz...
Amivel menet közben is tudnád pumpálni a kerekeidet ?
Ez qva nagy ötlet megcsinálom!
Ez nem működik,felejtsd el.
1, Ez nem tud akkora levegő mennyiséget termelni.
2, Egy nagyobb kompresszorral csinálva a fő probléma az hogy a túlnyomásával visszanyomja a benzint a karbi fúvókáin át vissza a karburátorba,azaz : AZONNAL leállna a blokk,üzemanyag hiányában!
A szerkezeted alkalmatlan 1 utólagos turbó,v kompresszor beépítésére,ez CSAK AKKOR MŰKÖDIK ha a légnyomásfokozó szerkezeted a KARBURÁTOR ÉS A HENGER KÖZÖTT van beépítve.
Ha a karburátort...injektorra cseréled ki,van esélyed többlet lóerőre,mert az injektorosoknál működhet a dolog.
Szia!
inkább a turbó feltöltőkompresszort ajánlom...
nagyon szar beszerelni ugy old meg hogy helyezd el(rögzitsd)a motor oldalán és egy csővel valahogy köst össze a kiuffogószeleppel meg a turbóval...
ezt én is kipróbáltam a haverom motorján,ha hiszed ha nem 158 kmh-t mértem a km órával...(50cc volt a motor)
15f
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!