Bmw 320ci (2001) mennyire draga a fentartasa?
Azert nem volt bajuk mert ujabb. Meg mert figyelnek a szervizre. De az e46 regi es nepauto ezert akinek van mindent megtesz h eladhatova tegye. Elrejti a hibakat ha vannak, tekert a km ora. De ezert is olcsok. 700meg 900 egy 320as amire azt mondjak h hibatlan kolcsegmentes, patika, feszes meg a tokom. De miert annyi? Ha hibatlan miert nem aruljak 1,5 millioert? Mert nem hibatlan. Es pont ezert a jo daraboknak az ara magas. Ha ilyet szeretnel dragat vegyel es nagyon nagyon nezesd at. A futott kmnek ne higyj es ha megvan rendszeresen szervizeld. Vannak tipushibai amikre figyelni kell. Ha ezeket megcsinalod akkor van egy jo autot.
Sokan szigyjak sajnos mert sokaknak ez kell. De nincs ra penz igy nem jarnak vele szervizbe. Ha lerohad akkor meg szar bmw es minden forumon szidjak illetve van aki azert szarozza mert bar szervizelte de tul sokat. Mielott megvette lerugtak o meg penzt adotterte, esetleg nem is keveset de attol meg mar szet volt hajtva. Ugyan az, a suttyo lerugja aztan eladja amikor mar hozza kene nyulni. En is belefutottam ebbe egy 20d-vel. Ovatosnak kell lenni de a 320benzin tenyleg jo motor.
5. válaszolóval csak egyetérteni tudok. Nálunk elmúlt kb 15 évben volt vagy 10-12 bömös, jelenleg is van itthon 2 +egy építés alatti régi...
Ha nem fogsz ki olyat amit valami bojrészer gyökér rommá hajtott akkor van egy megbízható autód. Szervizelni kell rendszeresen, rendszeres olajcsere, odafigyelés, alkatrészt nem bontóból veszünk stb.. 2001-es. e46 coupe bmw. másfél milla alatt csak akkor érdemes venni, ha ismered az előéletét és tudod, hogy jó a vas. Kb innentől indulnak amik nem bontószökevények. Ha van rá mód vigyál magaddal valakit aki vágja a tipust, igy kisebb eséllyel veszel roncsot. Egy jó tanács még amit sokan nem vesznek figyelembe, NE az Mpakett-re menj rá. Inkább vegyél M lökös nélkül ugyanannyiért egy jobb állapotút mint egy szemetet csak azért mert emmes a lökhárító.
A 20i motor nem rossz, volt nekünk is 320i sedan. Ha ez nem jön össze a nagyobbaktól sem kell félni, nem eszi meg a vagyonod. Jelenleg 30ci -t hajtok, és lehet azzal is normálisan kis fogyasztással közlekedni.
Pontos "hivatalos" fenntartására nem mondok semmit, mert nekem baleset miatt visszaesett a bónuszom, meg ezt sem tudom te mekkorában vagy ugye.. Na meg ha szervizelni kell akkor egyértelműen valamivel drágább mint egy pl mk4 golf, de abban hol van ez az életérzés?
WARNING! Hosszú hozzászólás lesz!
Mint BMW E46 fanatikusként és tulajdonosként válaszolok:
Jó kocsi, strapabíró motorral, normális fogyasztással, ami az átlagtól jobb vezetési élményt tud adni, köszönhetően a futóművének, a hátsókeréknek és a sorhatos gyönyörű hangú motorjainak.
2 dolog miatt vettem meg ezt az autót:
1.Imádom a karakterisztikáját, és ezért hajlandó voltam többet áldozni pénzben
2. Műszaki beállítottságú vagyok, szeretek szerelni, ezért egyben a hobbim is, így bátran neki mertem vágni, mert számomra 1-1 plusz szerelés az öröm is egyben, nem pedig nyűg.
Én ennek köszönhetően hasonló áron üzemben tudom tartani, mint mások akiknek "átlagos" autójuk van, és szerelőhöz viszik.
Örök érvényű szabály, hogy ha ilyet akarsz, akkor áldozz is rá, van különbség a fenntartás, és a járóképesen tartás között.
Egy ilyen autót ne vegyél meg, ha fájnak a plusz költségek, mert egy leélt darab inkább rossz élmény, mintsem pozitív.
Ezért is alapvetően annak ajánlom, akik értenek hozzá, és nem félnek egy kis szereléstől, mivel elég gyakoriak lehetnek a kisebb hibák, amiért egy életre meg tudja utálni az ember ha folyton szerelőhöz kell járni, míg ha ért hozzá akkor otthon ki tudja cserélni fillérekért a hibás alkatrészt.
Vagy akkor ajánlott még, ha van egy nagyon jó szerelőjük aki külön E46 specialista, tudja a típushibáit és nem is húz le.
A szerelők nagy része már egy olajcseréért is dupla árat követel amiért meglátja a BMW logót.
Volt ahol nekem 70ezerért ajánlották az olajcserét...Köszönöm, megoldottam magam otthon minőségi olajból töredék áron.
Vannak típushibái, amiket csak azok tudnak, akik utána néztek.
DE mit is csinál a jómagyar fillérszabó? Megveszi mert BMW kell neki, de szigorúan csak azt cserél rajta ami épp elromlik, vagy még azt sem ha tovább tud üzemelni.
Persze szigorúan dízelt, mert BMW kell, de sajnálja ha nem 4 literrel járkál.(Aztán jól megszívja amikor porlasztócsúcs, turbó, kettőstömegű megadja magát)
Arany szabály, hogy nem szabad sajnálni a pénzt a megelőzésre.
Ha megveszi az ember, állapottól függetlenül NAGYON ajánlott rögtön kicserélni a kiegyenlítőtartályt, a 2 vízcsövet, termosztátot és vízpumpát.
Ez anyagárban jó minőségű alkatrészekkel úgy durván 40 ezer, cserébe jó sok szívástól megmenekül a tulaj.
Gondolhatod mit érez át a tulaj amikor lerobban, vontatás, szervizben kicserélik az egyik csövet és feltöltik hűtőfolyadékkal, mindezt 30 ezer forintért, majd 2 hét múlva megadja magát a másik hűtőcső is, és megint szívás van.
Aztán rá pár hétre meg a kiegyenlítő tartály is kilyukad, amivel jobb esetben megússza a cserét, rosszabb esetben észre sem veszi a hűtőfolyadék elvesztését és megfőzi a motort, ami csere.
Ennek tudatában mennyivel jobban jár az ember, ha beleöli azt a 40 ezer forintnyi alkatrészárat, és megcsinálja, hogy jó pár évig ne legyen ezzel probléma?!
Emellett érdemes cserélni a gyújtógyertyákat, mivel a haldokló gyújtógyertya magával teszi tönkre a gyújtótrafót is, ami már sokkal drágább mulatság, míg a gyertyának 2 ezer ft/ darabja kb.
Plusz a tömítéseket: olajszűrőház, szelepfedél, olajteknő tömítés.
Mindegyik párszáz-párezres tétel anyagárban, és nem nehéz kicserélni, de agyérgörcsöt kapsz ha nem cseréled ki, és minden második héten olajtócsát látsz a kocsi alatt.
Illetve tele van jeladókkal, ezek néha-néha feladják a harcot, 5-10 ezres tételek, cserélni nem nehéz.
Karosszériát nézesd át, a kezdődő rozsdásodásokat ki kell küszöbölni, inkább most tedd meg, olcsóbb is lesz.
Ami még kényes, az a futómű. Remek futóműve van, de cserébe bonyolult is...Valamit valamiért.
A jómagyar utakon az első lengőkar gömbfeje 1-1.5 évente feladja a szolgálatot, ami 10ezer ft/oldal, nem nehéz kicserélni, de érdemes számolni vele, plusz első alkalomkor a kormányösszekötőt és gumicsontot is érdemes cserélni, ha már arra jársz.
Ezek párezres tételek, de szintén sok szívástól megmentenek a későbbiekben.
Hátul kezdődnek a problémák..
A hátsó futómű tele van szilenttel, csapágyakkal, amiket érdemes teljes egészében lecserélni, van vagy 14 darab, alkatrészárban összesen úgy 30-40 ezer forint.
Plusz a hátsó lengőkart, és ha nem lett cserélve 15-16 év alatt, akkor érdemes mindegyik első-hátsó lengéscsillapítót kicserélni, darabjuk 10-15 ezer ft, cserébe megint 10 évig jók lesznek.
Húzósnak tűnik egyszerre, de nem olyan vészes, cserébe egy olyan futóművet kapsz, ami azt az élményt adja, amit újkorában, és azt hiszem megéri ha ezt a típust szereted.
Sok leélt kacatot láttam már, azoknak közük sem volt az eredeti élményhez, dölöngéltek mint egy hajó.
A folyadékokat nem is említettem, de az szerintem természetes hogy motorolaj+szűrő cserélve legyen.
Emellé érdemes beáldoznod váltóolaj, difiolaj, szervóolaj cserére, párezres tételek ezek, ezt igazából minden típusú autón ajánlott lenne, ehhez képest az emberek nagy része 20 éves váltóolajjal futtatja a kocsit.
Összességében egy remek autó, de cserébe törődni kell vele. Ami nem zavar egy Opelban, Suzukiban, az egy ilyen autóban zavar.
Én összességében úgy 200-250 ezer forintot költöttem rá alkatrészárban, de cserébe egy olyan autót kaptam, ami hibátlan műszaki állapotú, futóművileg, fékileg, motorikusan, minden szempontból újszerű, megbízható állapotú lett, amihez jó pár évig úgy igazán hozzá sem kell nyúlni a szűrőkön kívül ,és hatalmas élmény minden nap beülni és vezetni.
Ha azt nézzük, hogy mások egy dízelnek csak a turbócserére elköltenek ennyit, akkor még kifejezetten olcsó is.
Bár azért tegyük hozzá, hogy ha nem én csinálom magamnak, akkor ez az összeg 2-3-szorosa lenne, pláne egy lehúzós szerelővel.
Persze teljesen megértem, ha valaki nem szívesen szerelget, és inkább vesz egy egyszerűbb autót, kevesebb bajjal, ezért neked kell mérlegelned, hogy mik a szempontok, és ez alapján dönteni.
8-as vagyok.
Ez esetben bátran merem ajánlani.
Nem egy nehezen szerelhető típus, és nagy előny hogy mindenhez csináltak már útmutatót interneten, és szinte minden hibára megvan a megoldás.
Érdemes rákeresned pár E46 szakértőre, sok van Youtube-on is, elég hasznos videóik vannak, jó minőségben.
Például:
https://www.youtube.com/channel/UC5jnm5CEnLSEmoQ-ktgAj6g/vid..
https://www.youtube.com/channel/UCml-eeSLJZ38Q5_sUnUXrZw/vid..
Magyarországon is vannak szakértők, például ő elég profi, sok jó bejegyzése van:
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!