Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Az oktatók nem féltek az...

Az oktatók nem féltek az autóikat?

Figyelt kérdés
Nyilván meg kell élniük nekik is valamiből, de nem sajnálják a kocsit? A tanulók nem tudják eleinte hogyan bánjanak az autóval, sokszor le is fulladnak, ‘erőszakolják’ a váltót stb, nem hiszem hogy jót tesz hosszú távon. Félreértés ne essék, én éppen tanulok vezetni, pont így merült fel bennem ez a kérdés. Tudom hogy apróság de mindenki után állitani a tükröket, az ülést azért napi 5x idegesítő lehet. Gondolom a tanuló autóknak még az értéke is jobban csökken pont ezek miatt. Vagy annyira nem nagy dolog?
2017. dec. 20. 09:52
 1/8 anonim ***** válasza:
86%
Nagy vicc lenne, ha feltenek, hisz az a munkaeszkozuk.
2017. dec. 20. 09:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
85%

A tükör meg az ülés állitást nem mondanám fárasztónak. nyo egy gombot az ajtón és visszaáll az ülés az oktató méreteihez.

10 éve mikor letettem a jogsit, akkor azt mondta nekem egy beszélgetés folyamán az oktató, hogy akár tanpályán akár forgalomban ha a kocsi balesetet szenved akkor azt az ő biztositásuk azonnal fedezi, kivétel a vizsga. Ott mindenért a tanuló sofőr a felelős, mint pl autó, utasok, esetleges kár javitása stb.. de ha vizsgán olyan helyzet van h elbénázz a gyerek és nagy bumm lenne a vége akkor nyakam rá, hogy az oktató belenyúl a vezetésbe csakhogy elkerüljék a bajt. Igaz ilyenkor megbukik a tanuló, de legalább nincs baleset.

2017. dec. 20. 09:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
67%
Általában olcsó, könnyen javítható autókat választanak tanulóautónak. Nem véletlenül - természetesen nagyobb a kopás, az elhasználódás, de ez bele van számítva ebben a szakmában.
2017. dec. 20. 11:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 A kérdező kommentje:
Én egyre több drágább, újabb, nagyobb autót látok. Bmw-ket ilyesmi.
2017. dec. 20. 12:00
 5/8 Molyember ***** válasza:
100%
A vizsgán se a tanuló a felelős, mert akkor még nincs jogsija.
2017. dec. 20. 12:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:

3500-4000 forint között van mostanság egy óra vezetés gyakorlás, és azért is ennyi, mert ebben benne van az "autó gyilkolás" díja is.

Az oktatók vállalkozóként dolgoznak, sok költséget letudnak írni az adóból, akár még egy új autót is, ami nekik munkaeszköz.

2017. dec. 20. 12:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
De, az enyém is sajnálta, dehát ezért van az oktató autó, a legtöbbnek magánhasználatra van másik autója is, szóval teljesen mindegy. És ja, a tanulóautóknak nem nagyon van értékük, kár is nagyon drágát venni emiatt tanulóautónak, bár sokan mégis ezt teszik, annak reményében, hogy több tanulójuk lesz. Pedig mostanában a kereslettel nincs probléma.
2017. dec. 21. 07:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
100%

Én oktatóként dolgozom. Az általatok befizetett óradíjból nekem a autósiskola 3000-3200 forintot ad. Ebből kell tankolnom, szervizelnem, megélnem, adóznom, könyvelőt fizetnem, másik autót vásárolnom...

Minden oktató vállalkozó. Szinte mindegyik katás rendszerben dolgozik. Ennél a rendszernél nem minden esetben lehet az áfát vissza igényelni.

az új autót általában azért veszik a kollégák, mert azzal áltatják magukat, hogy így több tanulójuk lesz. Pedig a szívük mélyén tudják, hogy csak a saját maguk hóbortja miatt vették. Egy jó használt 5-6 éves kocsi a legjobb vétel, ha ár-érték arányt nézünk. A tanulók meg általában ismerős elmondása alapján, netes fórumok alapján... választanak oktatót. Mostanában olyan kevés az oktató, hogy az sem ritka, hogy csak hosszú hetek, hónapok múlva tud a tanuló kocsiba ülni, mert minden oktatónak tele van a naptára.

Nekem egy gyönyörű állapotú Yarisom van. Én ugyanúgy kezelem a pedálokat ahogy a tanuló. Tehát, a tanuló nyomja, az én lábam meg a pedál fölött van. Ha érzem, hogy rosszul kuplungol, kevés gázt ad, vagy gyengén fékez akkor besegítek neki. Nagyon jó érzés tapasztalni, az ahogy telnek az órák, a tanuló egyre ügyesebben kezeli az autót, pontosabban kanyarodik, már a táblákat is van ideje észrevenni. Később egyre bátrabban indul, kanyarodik. Már kezd ráérezni a parkolásokra is. Vannak értelmes kérdései egy-egy általa nem értett forgalmi szituációval kapcsolatban. Aztán eljutunk a próbavizsgáig. Ott már semmit nem segítek neki, csak az útirányokat mondom. A legnagyobb öröm egy oktatónak (legalábbis nekem) amikor levizsgázik a tanítványa. Olyankor nem csak rá, de magamra is büszke vagyok. Igazi sikerélmény. Ilyenkor szokott eszembe jutni, hogy hányszor megerőszakolta a kuplungot, a váltót. Hányszor akart a szegélyre hajtani, vagy a jobbos tükröt elakasztani valami útszéli akadályba. Azokban a pillanatokban én is sajnálom a kocsit. Olyan mintha nekem okozna fájdalmat, de a sikeres vizsga mindenért kárpótol. Egyébként meg nem annyira romlik a kocsi a tanulóüzemtől. Van olyan kollégám aki legalább 15 éve Skoda Feliciával oktat. A kocsi még mindig megy, és mivel, hogy jó oktató hírében áll, ezért tele van tanulóval.

2017. dec. 23. 14:49
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!