Autóknál ha sebességben van az autó akkor tényleg kuplungal kel fékezni? Elnézést ha roszul irtam





Gondolom erre gondolsz:
az autó sebességben van. Ilyenkor gázelvételkor a kocsi halad tovább, mert lendületben van, de a motorfék jelenség pedig lassítja. Ez akkor is működik, amikor a féket nyomni kezded: a kocsi halad tovább, de a motorfék + a fék lassítja a járművet.
Ha a kuplungot benyomod ilyenkor, akkor a kerék és motor között megszűnik az összeköttetés (ez a kuplung feladata) és a kocsi mint tehetetlen tárgy gurul tovább. Ha így próbálsz fékezni, nagyobb erővel kell fékezned és - természetesen - jobban is kopik a féked.
A szabályos fékezés
Sebességben haladva a kocsit úgy fékezd, hogy először a féket nyomod be, majd amikor a fordulat 1500 köré csökkent, nyomd be a kuplungot.
Áruld már el nekem #6-os,hogy mi volt az #5 kommentemben kötözködő.
Vagy a 6. érzek csillogtatása is bűn?










Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!