Hanyadik oratol lehet kimenni orszaguti vezetesre?
Oktatóval?
Amikor kivisz.
Oktató nélkül?
Amint kézhez kaptad a jogosítványodat.
Mióta nincs rutin vizsga, sok oktató közúton kezdi a gyakorlati oktatást, kevesen vannak, akik rutinpályáztatják a tanulót - az oktatóra van bízva a döntés.
A klasszikus országúti vezetésnek azonban a tanulás szempontjából nem sok haszna van, vidékről ingázókat leszámítva nem nagyon mennek ki a városból a tanulókkal, hisz ott van minden, amit meg kell tanulni alap szinten.
Az országúti és az autópályán közlekedést egyszer megmutatják, általában a vizsga előtti napokban, hogy az alap szabályokkal legyen tisztában a tanuló, de ott nincs értelme sok időt tölteni.
Miért fontos neked az országúti vezetés gyakorlás?
Ott kb annyi lesz az újdonság, hogy fel kell kapcsolni a tompított világitást, és tempósan, de biztonságosan haladni.
Autópályán a felhajtás, gyorsító sáv használata, kötelező jobbra tartás, táblák figyelése, lassító sáv, lehajtás a pályáról - ezek bele férnek egy gyakorlásba, nem szeretik az oktatók ezekkel tölteni az időt feleslegesen, a városban sokkal több a tanítani való, és 98 százalék az esélye, hogy a vizsgán sem hagyjátok el a várost.
Az országúti vezetésnek is megvan az a nehézsége, ami a tanuló számára akar ijesztő is lehet: a sebesség.
Valóban nincs sok tanulni való, de a sebességet meg kell szokni, az autókezelésnek rutinból kell menni ahhoz, hogy 100-as tempóval biztonságosan tudjon haladni - amíg ez nincs meg, természetes az óvatosság, amit esetleg úgy él meg a tanuló, hogy fél a sebességtől, mert bizonytalannak érzi magát.
Nem ugyanaz a helyzet egyébként a gyakorlás első óráiban kimenni az országútra, más a célja a gyakorlásnak (ha van egyáltalán célja, azon kívül, hogy az oktatónak arra van dolga), mint, amikor már a tanterv szerinti vezetést mutatja meg.
Egyszer mi is kimentünk, talán a második, vagy harmadik gyakorláson, egy kanyargós, de nem túl veszélyes kanyarokkal tele lévő útszakaszra, ami 20-25 kilométer hosszú lehetett, oda-vissza, tehát 40-50, és gyér volt rajta a forgalom.
A lecke egyszerű volt: haladás az úton, gyakorolni, hogy a különböző ívű kanyarokban milyen kormánymozdulatokkal lehet az úton tartani az autót.
A sebesség viszont még a 40 Km/h-t sem érte el, úgy volt biztonságérzetem, és az oktató nem is követelt többet, közel három óra ment rá az említett táv megtételére.
Az igazi országúti lecke majd csak a vizsga előtti héten volt, akkor már fel kellett gyorsítani 90-re, autópályán 110-120-ra, 130-al azért nem mentünk, és a lényeg, hogy közben a táblákat is figyelni.
A gyakorlat igazi nehézsége abban volt, hogy egy ismeretlen helyen, 100 fölötti tempóban haladva, időben tájékozódj.
Nem véletlenül nem szeretik a vizsgabiztosok sem az országúti útvonalat, ott jó esetben nincs sok esemény.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!