Gyújtókábel hiba lehet vagy trafó?
Fiat Punto 1.2 16V autóról van szó, 2000-es évjárat.
Ma egyik kereszteződésben csak rántott egyet a motor, és onnantól éreztem, hogy 1 henger mínusz.
Hazaérve kikapkodtam a gyertyákat belőle, max 1000 km-t ha mentem velük, újak. BOSCH 4 elektródás gyertyák.
2-3-4 hengernél szép száraz őzbarnák, de az 1-es hengerből fekete kormosan és benzinben úszva jött ki. Törölgettem, szagolgattam, azt hittem olajos, de nem, mert olajat csak annyit eszik, amennyit mondtak is a Castrol-ra.
/ Több embertől hallottam, hogy az olasz autók nem nagyon szeretik a Seleniától különböző olajakat állítólag, nekem el is csípett belőle 2000 km alatt 2 dl-ert. Seleniából 10 000-ig semmit nem eszek, de most csak Castrolt tudtam hozzá venni. /
Szervizben is azt mondták, hogy ha nem Seleniával csinálom az olajcserét, akkor 1 liter / 1000 km-ig normális az olajfogyasztás.
Vettem bele másik gyertyát, hogy mondom lehet a gyertya megadta magát, abból is lehet hibás darab. Betettem az újat, ugyanúgy nem megy az a henger.
Trafót úgy tudom egy közös van benne, így ha az szállt volna el, gyújtásom sem lenne, de javítsatok ki, ha tévedek!
Gyertyakábelt írták még, hogy szereti időközönként megeszegetni őket, de a tünetek alapján szívesen fogadom tapasztaltabb emberek véleményét!
Előre is köszönöm!
Most úgy van, hogy ingadozik az alapjárat, a kasznin max azt a rezgést érzem, ami a 3 henger miatti egyenetlen járásból jön. Mikor felpörög, akkor elcsendesedik, nyilván, mert megvan a fordulat, és így nem hat ki annyira az 1 hiányzó henger.
A trafót hogy cserélem? A gyújtókábelek a motor oldalára vannak rádugdosva egy 4 pólusú dobozra. Az lenne a trafó?
(Letöltöttem anno a könyvét, most nyálaztam át, de ilyen cserékről szó sincs benne sajnos.)
Kb. 20-25 000-el ezelőtt volt egy motorgenerál rajta.
A hengerfejet akkor teljesen javították, 16 szelepből 12-ő cserélve lett + síkolás. Új gyűrűk, hajtókarcsapágyak, főtengelycsapágyak.
Vizet néztem, azt szerencsére nem eszi, viszont mióta betettem az új gyertyákat, eléggé nehezen melegszik be a blokk, sokáig ingadozik a hőmérséklet, aztán persze beáll.
Termosztátot tavaly decemberben megfőztük, mikor cseréltük a hűtővizet, semmi baja nem volt, szépen nyit és zár. Nyáron semmi melegedési probléma nem volt vele, csak most a hideg beálltával jött elő.
Köszi az eddigi hozzászólásokat, de tegnap sikerült megoldani. Még világosban ki tudtam szedni a gyertyakábeleket, hogy kimérjem őket műszerrel, de nem volt rá szükség. Az adott hengernél a pipa oldalán volt egy szemmel is jól látható, gombostű fej nagyságú szénfolt, körülötte fehér lerakódás, és ebből a "lyukból" minden irányban villámszerű szénlerakódás indult ki. Szóval áthúzott a pimasz pipa.
Kapott 4 új kábelt, most szépen dorombol. :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!