Leengedhetem forró autóból a hűtővizet? Nem lesz gond ha hirtelen hül ki?
Sőt, csak úgy lehet leengedni, ha a termosztát nyitva van, különben egy jelentős része nem folyik ki (például a motorblokkból)
Szerviszleírások úgy írják, hogy addig kell jératni, ameddig a hűtőventilátor el nem indul (nyitott hűtősapkával), és akkor kell megnyitni a leeresztőcsapot a hűtő alján.
Amúgy nem értem mi baja lenne a hűtőfolyadéknak, ha hirtelen hűl ki...
Várjál vele egy órát, és utána mehet. Egyébként forró autónál amint leveszed a beöntő sapkát úgy kiacsaphat hogy csúnyán megégetheted magad vele és akkor rohangálhatsz orvoshoz, és szenvedni is fogsz vagy 2-3 hétig.
A hülye sógorom megcsinálta azt hogy szinte üzemmeleg autónál elkezdett elforrni a víz, mivel a kiegyenlítő tartály annyira elvolt koszolódva hogy nem látta a szintet volt annyira hülye és letekerte akupakot hogy megnézze mi a helyzet, de akkora gőz csapódott rá a karjára hogy szinte kézfejtől, majdnem egészen a válláig teljsesen megégette a bőrét. Amikor bevitte másik sógor az ügyeletre és elmondták mitörtént meg is kapta a fejmosást, és utána szinte csak nyújtott karral tudott lenni napokig, mert annyira fájt neki. A bőre szinte teljesen eltűnt a karjáról iszonyatosan megégett neki, mondták is hogy ez olyan mintha tűzbe tette volna a karját. Szerencsére ma már teljesen rendbejött neki, és nyoma sincsen a dolognak, leszámítva hogy azon a karján alig van szőr.
Lehet írni a hülyeségeket, attól még a szervizkönyv azt írja, hogy meleg motorból kell leengedni, nyitott termosztátnál. A leforrázás elkerülése végett hideg motornál kell megnyitni a hűtősapkát, és így járatni.
A korábbi hülyeségekkel szemben jöjjenek a tények:
Hát én már nyitottam meg baromi óvatosan nem egy hűtő tetejét. Nem lett gondom.
Szóval Melegen jobban lefolyik, mert egyrészt a termosztát is nyitva. Másrészt melegen higabb is.
Én attól tartok nehogy véletlenül a hirtelen hideg levegőtől vetemedjenek az alkatrészek.
Egyszerűbb a hideg vizet leengedni, és vedd ki a termosztátot, így kifolyik minden, ha olyan típus.
Pl Opelnél kifolyik az egész termosztáttól függetlenül, 1.9 dízel golfnál nem.
"Én attól tartok nehogy véletlenül a hirtelen hideg levegőtől vetemedjenek az alkatrészek."
Nem nagyon tudnak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!