Téli gumit nagyobbat szeretnék a jobb tapadás miatt. Meddig mehetek el?
A probléma az hogy nem váltóméretű a gumid. A km órád csalni fog a valós adathoz képest : [link]
Mivel változik a kerék összátmérője.
Hóban viszont várhatóan rosszabb lesz a tapadásod mint a keskenyebb gumival.
A magasabbat már nem ajánlják. Viszont miért lesz hóban rosszabb a tapadás? Nagyobb felület jobban tapad. Ezt már fizikában megtanították. Valahogy nem értem...
Közben találtam egy ilyet:
"Gyakran felmerülő kérdés, hogy télen milyen méretű abroncsokat célszerű felszerelni. Általános vélekedés szerint ajánlott a nyári abroncsoknál egy mérettel keskenyebb gumiabroncsok felszerelése. Ez néhány kiegészítéssel élve igaz. Télen általában takarított, jellemzően latyakos utakon közlekedünk, ilyen útviszonyok mellett valóban jobb a keskenyebb abroncsok felszerelése, mert a keskenyebb méretből eredő nagyobb felületi nyomás miatt az abroncs könnyebben kidolgozza maga alól a nedvességet, latyakot. Azt azonban tudni kell, hogy száraz úton a szélesebb abroncsoknak mindenképpen jobb a tapadása. Továbbá, ha valaki pl. síelni jár az autóval, ahol gyakran találkozni kevésbé takarított utakkal, letaposott hóval, ott szintén a szélesebb abroncs előnyös, mivel kevésbé ássa el az autó magát, ill. a szélesebb futófelületnek köszönhetően jobb a vonó- és fékezőerő átvitele."
kicsit túl sokat olvastam már ezekről. a totalcar oldalán 2 olyan cikkük van amiben meghazudtolják saját magukat. kész vicc. amiben a legtöbb helyen megesküsznek hogy vizes útra vékony havas útra széles.
vizes úton tudok jobban vigyázni, viszont ami most fontosabb, hogy megyünk vidékre és a hóban nem szeretnék elakadni. tervezek venni hóláncot is. azt hiszem maradok a 195/65 r14-nél. azért köszönöm.
elemi fizikából úgy szól az elmélet, hogy pont a felület nagysága nem számít.
gyakorlatilag meg igen, mert a felület maga is befolyásolja a súrlódási együtthatót.
alapvetően minél szélesebb, annál jobban tapad a gumi, kivéve hóban, mert ott pont az a jó, ha belevág a hóba. rally-n is virsligumin nyomják hóban.
Túlagyalod. A gyári méretet vagy annak váltóméretét kell rá rakni, az való rá, minden ahhoz van optimalizálva. Ezekkel a variálásokkal inkább rontani fogsz rajta.
Először is a 185/65-nek a váltómérete inkább a 195/60 lenne. A 195/70-nél már jó 3 cm-rel nőne a kereked átmérője, ami bele is érhet alászedett kormánnyal a sárvédődobba, elrontja az első futómű geometriáját, és a kilométerórád valószínűleg kevesebbet mutatna a valósnál. Sokkal több hátránya lenne, mint előnye.
195/65-ig.
A /70 gumi meg 120-as skodára való.
A4-es Audimon 185/65 R15 van, bőven elég.
205/60 R15-el vettem, de elhagytam mert 20 000 ft egy ilyen középkategóriás gumi, webáruházban, ritka méret.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!