Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A hengerfejet miért kell...

A hengerfejet miért kell síkolni, köszörülni?

Figyelt kérdés
Miért nem elég leszedni simán a régi tömítés maradványait és egy újjal összerakni?
2017. dec. 2. 12:16
 1/10 anonim ***** válasza:
Hogy tökéletesen illeszkedjen a tömítéshez, és egy icipici rés se maradjon.
2017. dec. 2. 12:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
58%

Én már kétszer cseréltem hengerfejtömítést úgy, hogy nem lett síkra húzva a hengerfej. Gyűrűzés miatt kellett leszerelni őket. Annyi a lényeg, hogy vigyázni kell rá a le és felszereléskor egyaránt. Amikor veszed lefele, akkor kintről befelé haladva kell meglazítani a csavarokat, amiket meg húzod ráfele, akkor pedig fordítva, bentről kifelé, fontos hogy nyomatékkulccsal, a megadott nyomaték értékekkel és meghúzási sorrendet betartva! Viszont ha pl. megfőzték a motort, akkor már szinte elkerülhetetlen a hengerfej síkolás, mert a túlzott hőterhelés miatt annyira felmelegedhet, hogy megcsavarodik, és nem fog tömíteni.


Neked milyen okból kell cserélni a tömítést?

2017. dec. 2. 13:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
43%
Annyival egészíteném ki a másodikat, hogy általában meghúzási sorrend is meg van adva, nem csak a nyomaték, szóval ez a kívülről befelé, balról jobbra húzom sem éppen helytálló
2017. dec. 2. 13:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
Második vagyok, a meghúzási sorrendet is írtam. Hengerfejtől függetlenül úgy vannak megadva a meghúzási sorrendek, hogy belülről kezdődik és kívül végződik.
2017. dec. 2. 13:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
Köszörülni nem kell, marással bőven lehet olyan felületet csinálni ami tömíteni fog. Már ha szakember csinálja megfelelő gépel és technológiával.
2017. dec. 2. 15:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 A kérdező kommentje:
Nem kell cserélni nekem szerencsére. Csak olvastam egy cikkben, hogy minden esetben síkolni kell. De ha csak a tömítés égett át, a hf. nem vetemedett el, akkor nem értem, hogy miért.
2017. dec. 2. 15:41
 7/10 anonim ***** válasza:
Mint már írtam, nem Kell, csak Ajánlatos! Hogy ne kelljen dupla munkát végezni, ha mégsem lenne jó köszörülés nélkül!
2017. dec. 2. 15:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
Nem kell és az esetek legnagyobb részében nem is szükséges. Az egész mögött az egyszerű pénzlehúzás vagy a szaktudás hiánya áll. A normális szakember veszi a fáradságot és egy síkvonalzó, egy hézagmérő, meg a gyári adatok alapján dönti el a síkolás szükségességét.
2017. dec. 2. 17:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 A kérdező kommentje:
Köszi a válaszokat, értem.
2017. dec. 2. 17:26
 10/10 anonim ***** válasza:

Általában, mire oda kerül egy autó, hogy a hengerfejet le kell szedni már beleszaladt jó pár év és kilométer. Ha hosszú távon gondolkodunk akkor érdemes rendesen megnézetni, a szelepeket becsiszoltatni, szelepszár szimeringeket cserélni és ha szükséges akkor síkolni.


Legutóbb egy 4 henger/8 szelepes hengerfejen a síkolás, szelepvezető és szelepszárszimering csere valamint a szelepek becsiszolása valami 35 000Ft-ba kerül. De utána az a hengerfej megint minimum 15 év. Ez még bőven nem a lehúzás kategória.


Össze lehet rakni síkköszörülés nélkül is, a legtöbb esetben úgy is rakják össze. Akkor van gáz, ha van egy minimális vetemedése a hengerfejnek aztán újra összerakva sem jó. Új csavarok, új tömítés + gépmunka, ez így duplája annak amibe elsőre normálisan megcsinálva került volna és ezt tuti a kliens fizeti.

2017. dec. 3. 02:20
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!