A hengerfejet miért kell síkolni, köszörülni?
Én már kétszer cseréltem hengerfejtömítést úgy, hogy nem lett síkra húzva a hengerfej. Gyűrűzés miatt kellett leszerelni őket. Annyi a lényeg, hogy vigyázni kell rá a le és felszereléskor egyaránt. Amikor veszed lefele, akkor kintről befelé haladva kell meglazítani a csavarokat, amiket meg húzod ráfele, akkor pedig fordítva, bentről kifelé, fontos hogy nyomatékkulccsal, a megadott nyomaték értékekkel és meghúzási sorrendet betartva! Viszont ha pl. megfőzték a motort, akkor már szinte elkerülhetetlen a hengerfej síkolás, mert a túlzott hőterhelés miatt annyira felmelegedhet, hogy megcsavarodik, és nem fog tömíteni.
Neked milyen okból kell cserélni a tömítést?
Általában, mire oda kerül egy autó, hogy a hengerfejet le kell szedni már beleszaladt jó pár év és kilométer. Ha hosszú távon gondolkodunk akkor érdemes rendesen megnézetni, a szelepeket becsiszoltatni, szelepszár szimeringeket cserélni és ha szükséges akkor síkolni.
Legutóbb egy 4 henger/8 szelepes hengerfejen a síkolás, szelepvezető és szelepszárszimering csere valamint a szelepek becsiszolása valami 35 000Ft-ba kerül. De utána az a hengerfej megint minimum 15 év. Ez még bőven nem a lehúzás kategória.
Össze lehet rakni síkköszörülés nélkül is, a legtöbb esetben úgy is rakják össze. Akkor van gáz, ha van egy minimális vetemedése a hengerfejnek aztán újra összerakva sem jó. Új csavarok, új tömítés + gépmunka, ez így duplája annak amibe elsőre normálisan megcsinálva került volna és ezt tuti a kliens fizeti.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!