BMW e36 automataváltóba jobb a Valvoline ATF olaj mint a Castrol Transmax Z?
Jelenleg Castrol Transmax Z van, de úgy vettem észre hogy télen mindig megdermed az olaj, hidegindítás után hallani hogy recseg ropog a váltó.
De ahogy bemelegszik megszűnik a probléma.
Valvoline ATF-nek talán jobb lenne a viszkozitása?
És mi a neve annak a gyári olajnak?
Miért kéne felújítani? Ezen kívül amúgy semmi gond nincsen vele.
Fagyos időszakokban csinál csak ilyet, ami szerintem én úgy gondolom az olaj miatt van.
A gyári olaj az mindig gyári olaj na. BMWs csomagolásban van :D
Az autógyártók 5-10 éves periódusokra szerződnek a kenőanyag gyártókkal, abban az időszakban X gyártó tölti az olaját pl BMW matricás flakonba és saját matricás flakonba is.
Felmerül a kérdés, mi van akkor, ha a modell gyártása alatt történik a beszállító váltás? Mert a BMWnél volt gyári beszállító a Castrol, az ExxonMobile és a Shell is ( most épp nem tudom melyik az aktuális). Az egyik kocsiba Castrol került a szalagon a következőbe meg már Mobil. Akkor most jobb az egyik, mint a másik? :D :D
Mi van ha a kocsit 25 éve nem gyártáják, sőt azt az olajat sem gyártják? :D
Akármilyen olajat beleküldhetsz, ami megfelel a gyártó által előírt szabványoknak, ezeket feltüntetik a dobozokon.
Az előírás szerinti olajok viszkozitása azonos, a Transmax Z is ugyanolyan híg, mint akármelyik ATF. Nyugodtan boríthatsz bele mást is, a BMW fórumokon is általában ATF-et ajánlanak,esetleg DexronIII-at.
Mióta van benne ez az olaj? A sűrűsödésnek az is lehet az oka, hogy el van már koszolódva.
Köszönöm a részletes válaszodat!!
Egyébként tavaly lett lecserélve szűrővel együtt.
" ha Castrol a gyári akkor ne ATF mennyen bele"
Az ATF nem egy márka, hanem egy olajtípus/szabvány. A Castrol is gyárt ATF-et :)
Kérdező:
egy év alatt nem lett volna szabad eltaknyolódnia az olajnak annyira, hogy hidegben nagyon besűrűsödjön. Most is gond van vele, vagy csak tavaly volt a nagy hidegekben? -15-20 fokban normális, ha melegíteni kell egy kicsit az olajat. Ha ilyen -1-2 fokban is problémás akkor ott valami nem jó. Nekem az ATF-fel nem volt ilyen gondom -15 fokig.
Tavaly is, meg valószínű majd most is a mínusz 10,15 fokban produkálni fogja ezt. Előtte 2évig viszont semmi baja nem volt. Most meg ilyen 0, -2 fokban is lehet hallani nagyon minimálisan hogy recseg, de megyek 5 métert és már jó is.
Viszont mínusz 10,15 foknál már 10 perceket kell járatnom hogy zajmentesen tudjak vele közlekedni.
Egész évszakban tökéletesen jól működik, csak télen a mínuszokban nem, mintha allergiás lenne rá.
Hidegben minden olaj besűrűsödik. Szerencsére a konverter elég hamar áttöri és felmelegíti az olajat.
Nekem a GM automatában van olyan funkció, hogy X külső hőmérséklet alatt később vált fel és nagyobbra állítja a konverter slipjét így gyorsabban melegszik az olaj :)
Hidegben a kézi váltó is nehezebben mozog. Esetleg próbáld meg azt, hogy nagy hidegben manuálban közlekedsz vele egy ideig és nem engeded másodiknál feljebb kapcsolni. Hátha gyorsabban melegszik.
Utolsónak köszönöm!!!!
Erre pl, még nem is gondoltam, legközelebb kipróbálom ezt ahogy fent írtad! Köszönöm!!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!