Ha piros lámpánál nem rakom üresbe a váltót, hanem 1-esben folyamatosan nyomvatartom a kuplungot (esetleg a féket is), az tesz valami kárt a kocsiban?
Azt mondta az egyik ismerősöm, hogy üresbe azért rakjuk a váltót, mert a kuplung tárcsa kinyomott kuplung mellett is érintkezik valamennyire a váltóval, és ezáltal kopik.
Ha a féket is nyomom, akkor esélytelen hogy nekimenjek az előttem lévőnek, ha le is ugrana a lábam a kuplungról. Hiszen így van az automata váltós kocsiknál is.
Szóval ha nincs kedvem üresbe rakni, hanem folyamatosan 1-esben van, hogy váltogatás nélkül azonnal el tudjak indulni, az milyen károkat okozhat az autóban?
9-es egy kuplungot pár ezer km alatt szét lehet rúgni vagy több százezret is el lehet vele menni gond nélkül.......
Az meg a másik hogy oké hogy a kinyomó arra vannkitalalva hogy kinyomjon csak nem allanodan es felelslegesen,illetve ha azt cserélni kell ugyanúgy szét kell bontani mindent mint ha az egész kuplungot cserélned.....arrol meg nem is beszélve hogy a kinyomona kuplunk szerkezet lábait nyomja amit szintén koptat!
"A folyamatos fékezés vakítja a mögötted állót. "
Most nem azért, de attól, hogy egyesben állok-e, vagy üresben a féket még ugyanúgy nyomom. Amúgy meg: valóban nem a legjobb, de a legtöbb autóban ezek már meg vannak oldva, semmi baja sem lesz. Nekem lassan 180ezer van az autóban, de a nyoma sincs semmi hibának, pedig nyomom és 1-esben van lámpánál...amúgy meg: egy autó fenntartásához pénz kell, nem újgazdag kell lenni, de aki nem tud egy autót normálisan szervizeltetni az ne vegyen...majd a féket se nyomom, mert drága a betét, meg a tárcsa? vagy olajat sem cserélek? meg gumit se veszek hozzá? a kuplung amúgy se olyan, amit évente cserél az ember, lehet nem lesz baja 300ezer kilométerig állandó nyomogatással, míg másnak előtt tönkremegy, aki nem nyomogatja a pirosnál...
A főtengely hosszirányú csapágyazásának is jót tesz?
Vagy a semmi baja nem lesz fickókák azt se tudják mi az.
Tudod mit haver, nyomjad a kuplungot és nélkül, ha kell ha nem. Legalább lesz miből élnie az autószerelőnek.
"...majd a féket se nyomom, mert drága a betét, meg a tárcsa? vagy olajat sem cserélek? meg gumit se veszek hozzá?..." tehát neked a logikád az, hogy mindent, amit csak lehet cserélni, azt szétversz? mert nehogy már te ne rugdosd a bal hátsó üveget, biztos kitaláltak már rá valamit, ha mégsem kicseréled. okos gyerek vagy látom
16/17
A főtengelynek nincs kinyomó csapágya. Az a kuplungnak van. Támcsapágya van hossz irányban. Az nem örül a folyamatos nyomásnak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!