Dutra gyártását miért nem kezdik újra?
"Vilaghírűek voltak a Rábák, Dutrák"
Igen. Magyarországon mind világhírű volt, csak a határokon kívül nem.
A régi Dutrákat ma már nem lehetne gyártani, a kutyának sem kell 50 éves technika. Értem én, hogy "jaó az, mer' megyen meg húzza az ekét", de ma már nem lehet velük gazdaságosan dolgozni. Újat kellene fejleszteni vagy licencet venni valahonnan. Meg gyártóbázist, K+F központot építeni - apróság. De gyártsuk csak, nem baj, ha a gyárudvaron porosodnak, mert értékesítő hálózat nincs. Csak gyártsuk, az a fontos.
Ugyanez a helyzet a Rába traktoraival is. Új konstrukció kell, ha az lesz, akkor már csak gyárat, értékesítő hálózatot, szervizeket és egyebeket kell építeni.
"Igen. Magyarországon mind világhírű volt, csak a határokon kívül nem."
Ez a kijelentés nem annyira állja meg a helyét! :P Néhány helyre ment exportra, satöbbi. Mondjuk nem a Rába.
Mert semmi értelme, annyira nem voltak jók, csak a magyar nem lát azonos korú nyugati gépeket.
Az isteni Rába egy levetett amerikai licens alapján gyártott gép volt, már akkor idejétmúlt volt amikor készült, Dutra szintén.
Persze megbízható, faék egyszerű, puritán gépek voltak, de nem ez az igénye a világnak
"Az isteni Rába egy levetett amerikai licens alapján gyártott gép volt"
Na ne kisebbítsük már a dolgokat! A "Steiger" sorozat ( és talán az ebből kifaragott 180-as ) amerikai licenc salapján készült, német licenc motorral és hajtással :D
A Rába teherautók német majd holland lincences alvázzal fülkével, motorral és váltóval készültek.
Ezek igazi ősmagyar termékek voltak!! :D
On:
Lehetne gyártani bármit ma is. Amiben hátrányban vagyunk az a több évtizedes kutatás és fejlesztésben elszenvedett lemaradás ( már említették a K+F-et itt előttem) illetve, hogy semmink nincs hozzá.
Ha kitalálsz egy modellsorozatot, ahhoz hidat kell venni ( igaz gyártja itthon a DANA és talán a Rába is ), motor kell hozzá, váltó, hajtómű, meg sok minden egyéb. Ezekez vagy mindet kifejlesztjük egy kisebb vagyonért és vagy bejön vagy nem ( ez lenne a kockázati tőke ) vagy megvesszük máshonnan.
Aztán jön a vevő, lát egy nevesincs traktort innen-onnan összelegózott alkatrészekből illetve ugyanannyiért vagy közel ugyanannyiért lát egy neves gyártó kiforrott termékét. Szerinted melyiket választja? Melyik a piacképesebb?
Fel lehet építeni új brandet, új traktorcsaládot, új teherautókat, autóbuszgyárat, mozdonygyárat vagy akármit csak kell egy ember aki hajlandó rettenetesen sok pénzt belefektetni. Egy új fejlesztés a gyártás beindításáig ( ha minden fő elemet magadnak fejlesztesz) milliárdokba kerül - és nem forintban, hanem euróban.
Kitől várod, hogy ennyit betegyen egy elég kétséges buliba? Mert ha nem jön be a dolog és nem lesz piacképes akkor az összes pénz ment a levesbe.
John, miért kötözködsz?:)
Ugyanezt mondtam én is, a Rába külföldről vásárolt license alapján készült, lehet döngetni a melleket, hogy anno mekkora volt a magyar gépipar, csak hát annyira mégse...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!