Lóerő - köbcenti közötti összefüggéssel kapcsolatban tudna-e felvilágosítást adni valaki?
1. kocsi régi: 1301ccm,55kW telj. ,960kg saját tömeg
2. kocsi kicsit újabb: 1581 ccm,55kW telj. ,1120kg saját tömeg
Mennyivel jobb vagy rosszabb a 2. kocsi az 1. -nél? Ugyanolyan gyártmány, de az 1. esetében 1301ccm-es motor képes 55kW teljesítményre, míg 2. esetében ugyanekkora teljesítményhez 1581ccm-es motor kell. Hogy van ez?
1.3 960kg 75 le? Civic karbi?
1.6 75le Seat toledo/lean vagy volkswagen?
Van köze ,hogy X lóerőből mennyit lehet kifacsarni,de a gyártón múlik undorítóan nagy részben.
Ugye ha benzinesről beszélünk lamba 1 az elméleti 1:14,7 keverék arány,van szegényebb keverék,dúsabb keverék.
Van egy szint ami felett hiába jut be több üzemanyag egy motortömbbe,szívó motornál ha nem tud hozzá arányosan x levegőnél többet szívni akkor nem gyullad be,illetve tökéletlen égésről beszélünk.
Mindkettő jó motor,"régi szívó".
1.6 nyomatékosabb jóval valszeg.
Gyártók a befecskendezés-szívóággal,szívással szoktak variállni és lóerőket nyerni.
Igazából egy 1.5 motorból 400-500 lóerőt is lehet csinálni,sőt sok versenygép 2 liter alatt 1000 lóerő felett volt.
Igazából közel azonos a 2 motor teljesítménye, számok alapján egyenlő, a 2.nagyobb hengerűrtartalmú, de nagyobb a kasznija.
Nincs úgy összefüggés a nagyobb köbcenti és a lóerő között. Ez a gyártók elképzelése, mennyi literre mennyi lóerőt tervez.
Ezek a gyártók mindenféle ország kacifántos adózási rendszerére is optimalizálták a kocsikat. Egyikben kcm-re fizettek másikban lóerőre. Ki lehet hozni 1.6-osból is 30 lovat meg 160-at is, ez már csak tervezési kérdés ,nyilván drágább megoldások kellenek nagyobb teljesítményhez.
Ezt a két esetet figyelembe véve :egyik sem túlhúzott motor ,inkább az 1.6-os a butított, és nehezebb is, szóval az 1.4-est venném.
Mindkettő Lancia Delta, csak az 1. egy 1992-ig gyártott Delta I. (amelynek kigyúrt változata a Ralli-versenyeken szerepelt), a második pedig a 1994-től gyártott Delta II. (az enyém 1996-os) Mindkettő utcai használatos, csak a Delta I-em nem üzemképes. Amúgy a Delta I. agresszívabb külsejű, de ezzel együtt jobban is néz ki.
Azt gondolná az ember, hogy felfelé fejlesztenek ...
a delta I-et 1979ben kezdték gyártani
a ketteset 1993ban
hát igen, ez 14 év fejlesztés meg járműipari haladás
"agresszívabb" hát kinek mi, az az autó a 80as évek tipikus dobozformája
ugyan így néz ki az I. Golf, a BMW E30, vagy hogy mit nem mondjak a lada 1200, a wartburgok skodák...
Ja és fordulatszám.
Az 1.3-as Deltánál megfigyeltem, hogy 5. sebességben 2000-as fordulatnál 80km/óra sebességgel tudtam menni, 2300-as fordulatszámmal pedig 90-nel.
Az 1.6-os újabb Deltával pedig 5. sebességben 2500-as fordulatszám mellett is csak 80km/óra a sebességem. Pedig a kerék nem kisebb.
Nem látom az összefüggést továbbra sem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!