Milyen évjáratban érdemes venni e46-os BMW-t?
Ha ennyire nem értesz hozzá, akkor jó lenne vinni magaddal valakit, aki már látott párat.
Én először körbenézem az autót, van-e rajta rozsda, látszik-e korábbi sérülés, esetleg kókány javítás helye. Vettem rétegvastagság mérőt, azzal is körbe szoktam menni, hátha valami ügyesen próbáltak elrejteni, mondjuk kittből van egy fél sárvédő. :) Elemek illesztései szépen fussanak, a szín egységes legyen. Az autó mellé odafekszek, bevilágítok alá, hogy lássam az aljának, küszöböknek az állapotát. Gumik, fékek állapotát megnézem. Beltérbe benézek, mennyire van lefingva. Egy leélt, szétrúgott, mocskos belterű autót én otthagyok, mert aki ilyen igénytelen, az műszakilag is így kezeli az autót.
Motortérben megnézem, hogy a víz és az olaj szintje, állapota rendben van-e. Ha a víz habos, olaj van rajta, azonnal sarkon fordulok. Olaj legyen tiszta. Az nem baj, ha sötét színű, de ha habos, trutymós, vagy már szurok szerű ismét kiesett. Ha a pálca nem ér az olajba, kiesett (volt ilyen). Ha az olajbetöltőn benézve vastag olajsarat látok, szintén otthagyom (ilyen is volt, bár nem minden típusnál látni be). Megnézem, nem dől-e a motorból az olaj. Ilyen korban nem reális elvárás, hogy porszáraz legyen, de ne is hagyjak minden parkolóban pici tócsát. Egy szivárgó szelepfedél vagy olajteknő tömítés miatt azért még nem kell otthagyni az autó.
Beülve gyújtáson meg kell nézni, hogy a visszajelzők világítanak-e (légzsák, ABS, stb.), majd indítás után eltűnnek-e. Beindítva ismét kiszállok, meghallgatom a motort. Szépen, egyenletesen, halkan kell járnia. Próbakör normál módon, bemelegedésig, aztán kicsit azért ki kell húzatni az autót, hogy a teljes fordulatszám tartományban jól viselkedik-e. Nem árt ismerni, hogy milyen gyorsulás várható az adott típustól. Meleg motornál megnézem, hogy nem füstöl-e, kiszállok, és megkérem az eladót, hogy adjon pár nagyobb gázfröccsöt.
Vezetés közben egyszerűen figyelem a rendellenes zajokat, meg úgy általában milyen az autó érzete. Váltó, differenciálmű ne búgjon, futóműben ne kopogjon minden egyes szilent és gömbfej, váltó szépen, pontosan kapcsoljon, stb. Afféle általános benyomás, amit tesz rám az autó. Lehet érezni, hogy lóg-e a gép bele.
A végén fejben megpróbálom összeszámolni, hogy mennyit kell költeni a vételáron felül a hibákra (mert lesznek, nem új autóról beszélünk). Aztán mérlegelem, hogy nekem ennyit megér-e az adott autó. Így hirtelen ennyi jut eszembe.
Ne várj új autót, de vannak kritikus pontok, ami nálam egyből kizárja az adott autót. Ilyen az általános elhanyagoltság, hibás motor vagy hajtás, komolyan sérült, rosszul javított vagy komolyabban rozsdás karosszéria. Egy kopott fék, gumi, koppanó gömbfej miatt nem kell elrohanni, ezek olcsón és egyszerűen javítható dolgok. Egy cserélt sárvédő, lámpa, ajtó, stb. sem a világ vége, de a váz, ami csak vágással javítható, legyen jó állapotú, lehetőleg sérülésmentes.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!