Jó a kérdés. De azért szoktak várni pár percet. No meg ha nincs 100 fok közelében a vízhőfok akkor nem forr fel a sapka megnyitásakor. Igaz ugyan hogy melegen kinyitva elmegy a nyomás a rendszerből, aminek ott kéne lenni, ezért nem is lenne ajánlatos így útnak indulni.
2017. nov. 14. 14:21
Hasznos számodra ez a válasz?
2/7 anonim válasza:
Könnyű a dolog.
Amikor hideg,mielőtt indítasz egy 5-6 cseppnyit valamibe kiveszel,és ott egyből.
OPtikai szenzoros van,az is 2-3 cseppel dolgozik
2017. nov. 14. 14:24
Hasznos számodra ez a válasz?
3/7 anonim válasza:
Nem a száz fokos forrásban lévő folyadékot nézik.
És meg lehet nézni melegen is.
2017. nov. 14. 15:11
Hasznos számodra ez a válasz?
4/7 anonim válasza:
Ezek a kiegyenlítőtartályok már rendes túlnyomászeleppel ellátott fedelet tartalmaznak. Megnyitáskor elengedik a nyomást, mire letekered a fedelet, már nincs túlnyomás alatt a rendszer. És nem, nem fog hiányozni a nyomás, miután visszatekerted és folytatnád az utadat.
:)
A régi autóknál, aminek nem túlnyomásszelepes volt a fedelük, mint pl a Skoda 120L, na azoknál néhányan arcon forrázták magukat, ezeknél már szerencsére nem áll fent ez a veszély.
Méretni általában lehet a kutakon a személyzet segítségét kérve, ahogy előttem írták, optikai eszköz, úgynevezett refraktométer segítségével.
2017. nov. 14. 15:24
Hasznos számodra ez a válasz?
5/7 anonim válasza:
De, a Skodában is túlnyomásos volt a rendszer. Ha ez nem így lett volna akkor nem lett volna (annyi) forrázás. Mert ha rotyog a víz a rendszerben azt hallod és nem tekered le a sapkát, de ha nyomás alatt van, akkor nem rotyog 100 foknál a víz. Ha ilyenkor veszik le a sapkát akkor a túlnyomás megszűnik és abban a pillanatban forrni kezd a víz. A 120-as Skodák idejében nem lehetett minden sarkon fagyállót kapni így ment bele a csapvíz...
A víz ugye már forr 100 fokon, a hígított fagyálló meg csak 105-110 fokon teszi. Nyomás alatt pedig 120 fokig is elmehet a hőfok forrás nélkül.
2017. nov. 14. 16:05
Hasznos számodra ez a válasz?
6/7 anonim válasza:
Nem mondtam, h nem túlnyomásos a rendszer a skodában. De annak nem olyan volt a kiegyenlítőtartály fedele, h elengedje a túlnyomást h nyitod a fedelet. Vagyis elengedte a túlnyomást, de nyakon is csapta a gyanútlan honpolgárt forró vízzel, h ezt megtette. Viszont a modern járművek kiegyenlítőtartályának a fedele már ilyen, az elengedi a túlnyomást, fél fordulat tekeréd után, oszt már nincs is veszélyben a kolléga, aki lecsavarja a fedelet. :)
2017. nov. 14. 19:48
Hasznos számodra ez a válasz?
7/7 saghipeti válasza:
A benzinkúton található optikai elven működő "kukkerek" a folyadék törésmutatóját mérik. Ez hőmérsékletfüggő, 20°C-on illene mérni. Mivel néhány cseppre van szükség, az le is hűl talán kellőképpen, hogy ne legyen torz eredmény. De a hőmérsékleten kívül a hűtőfolyadékban lévő egyéb anyagok (színezék, inhibitor, habzásgátló) is befolyásolják a mérést, ezek etilénglikol-víz keverékre vannak ugyanis kalibrálva. Ugyanakkor mégis azt lehet mondani, hogy durva becslésre és annak eldöntésére, hogy kell-e fagyállót utánatölteni megfelelő. Kevésbé igaz ez meleg/hideg folyadék esetén a sűrűség alapján mérő "műszerekkel", amikbe több folyadékot kell tenni és egy úszó mutatja a fagyáspontot. A sűrűség hőmérsékletfüggése és a fagyálló összetétele nagyban torzíthatja az eredményt.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!