Kb hány volt aminél még úgy beindul a kocsi?
Nem a nyugalmi feszültségtől indul be a kocsi (pardonn, indítómotor), hanem az indítási áramtól. Egy kvázi döglött akku nyugalmi feszültsége is lehet 12-13V, de a startert már nem fogja érdemben meghajtani.
Vagy te arra kérdezel, hogy egy egyébként jó akkumlátor, ami némiképp lemerült, az mekkora nyugalmi feszültségtől tudja üzemeltetni az indtómotort? Mert akkor az első válaszolónál a pont, de ha megfeleled azokat a kérdéseket, akkor se lesz itt egy akkuspecialista sem, aki ezt tized vagy akár egész voltra meg tudná saccolni.
Egyébént, ha érdekel, hogy hogyan néz ki a terhelt akku feszültsége indítózás közben, akkor tanulmányozd ezeket az ábrákat:
A Figure4, output voltage mutatja az akku feszültségét hideg motor indítása szimulálásakor. A valóságban is hasonló a helyzet.
Jól beszélnek az előttem szólók! Nem a feszültség határozza meg az indítást, hanem az áramerősség, vagyis az indítóáram.
Csalóka lehet az akkuban a 11.99V, ha folyamatos terhelés alatt van, de pöccre indítja az akku az autót, mint pl. a 8 éves 11.99V-on lévő akku már nem (szulfátosodás, áramerősség hiánya, önkisülés...stb.)
Ez olyan mint a gázgyújtó szikrája: 15.000V-ra transzformálja fel az 1.5V feszültségű elemet, de áram szinte nulla benne, azért nem hallsz meg. Viszont a 12V-on is lehet halálos ára: 150A 12V-nál abban a pillanatban ottmaradsz... Csak hogy értsd a hasonlatot :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!