Egy 4 hengeres motorban egyszerre mindig csak 1 henger gyújt?
Regen a gyujtas elosztos megoldasnal igy volt.
Motoroknal mar regota es autoknal is mar jo ideje parazita szikras rendszert hasznalnak, ami ket db ketkivezeteses trafoval mukodik, hengerek parban, egyszerre kapnak gyujtast, az eppen munkautemet vegzo henger parja toltescserekor kap gyujtast ami nem csinal semmit.
Ma mar sok negyhengeres kap hengerenkenti gyujtotrafot (altalaban a gyertyapipaba integralva), ezeknel egyszerre csak egy gyujt.
Pl. itt olvashatsz rola:
Amúgy nagyon leegyszerűsítve egyszerűen megérthető a dolog.
A főtengely 360 fokot tesz meg ugye. Feltételezzük, hogy nem kétütemű motorról beszélünk, szóval egy teljes " körforgás " két főtengelyfordulat alatt játszódik le a motorban, tehát 720 fokonként.
Innen meg ha 4 hengerrel nézzük minden 180 fokra jut egy munkaütem valamelyik hengerből. Ha kettő egyszerre gyújtana akkor 360 fokra jutna egy munkaütem, igaz két hengerből.
Viszont az első esetben sokkal egyenletesebb lesz a motor járása, illetve motor méretétől függően ( Ebbe most ne menjünk bele, itta holt tömegek mozgása stb jön be ) a teljesítménye is nagyobb lehet mintha kevesebb adagra lenne szétosztva az adott számú hengerek munkaüteme.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!