Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mit jelent az hogy a motor...

Mit jelent az hogy a motor ellustul? és ki kell valójában a turbós autókat pörgetni és ha igen akkor hogy kell?

Figyelt kérdés
turbódizel autónk van közel 170 le-vel de mindig csak olyan 2000-2500as fordulaton használjuk.
2010. máj. 30. 20:56
 1/4 anonim ***** válasza:
diesel motornak bőven elég a 2500 azon felül csak pörög, és tönkremegy. az a sok ló ott lakik benne, csak nem kell túlforgatni és elő jön belőle.
2010. máj. 30. 21:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
100%

A motor ellustulása arra utal, hogy az alacsony hőterhelés miatt az égéstér és a kipufogóoldal elkormolódhat, ami keresztmetszet-csökkenést, a szikra energiájának csökkenését és általános teljesítményvesztést okozhat.

Igen, a turbós autókat pörgetni kell. A turbófeltöltő működési elvéből adódik, hogy amíg a turbinaoldalt nem hajtja kellő teljesítménnyel a kipufogógáz, addig a kompresszoroldal sem tudja kellő teljesítménnyel sűríteni a levegőt, tehát az autó kis töltőnyomással, alacsony teljesítménnyel működik - adott esetben egy szívómotornál is kisebb teljesítménnyel, mert a turbófeltöltő turbinaoldala a kipufogógázt, a kompresszoroldal a beérkező levegőt fékezi. Ez az ún. turbólyuk jelensége, ami alacsony fordulaton jelentkezik, mikor is a kipufogógázok lassacskán, kis mennyiségben mennek kifelé a hengerekből. Ha azonban a motor fordulatszáma elér egy bizonyos értéket, a turbinaoldal kellően fel tud pörögni, meghajtja a kompresszoroldalt, ami elegendő töltőnyomást produkál, az autó meg lórúgásszerűen gyorsul a hirtelen felépülő nagy nyomaték miatt. Na, ezen fordulatszám fölött kell tartani a motort ahhoz, hogy valóban ki tudd használni a turbófeltöltő előnyeit. Viszont ilyenkor többet is fogyaszt... Ezért állandó sebesség esetén célszerű úgy kapcsolni, hogy alacsony fordulaton pörögjön a motor, ha pedig előzésről van szó, akkor visszaváltasz, átléped a turbólyukat és utána a felkapcsolgatásnál is ügyelsz arra, hogy a fordulatszám a magasabb fokozatban se essen a kritikus érték alá, ne ess bele a turbólyukba. Nem nehéz, egyszerűen meg lehet tanulni.

2010. máj. 30. 21:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:
Ezért találták ki a VGT feltöltőket...Mivel állandóan kis fordulaton használják, elkormosodik, ezért nem működhet egy idő után normálisan.Tehát lusta lesz...Attól hogy nem használod ki a fordulatot teljesen, még lehet tempósan autózni szerintem.Meg kell néha hajtani, mint Singer a varrógépet és akkor teljes tartományban dolgoznak a kompresszor lapátjai és minden fasza marad.
2010. máj. 31. 20:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:
A VGT-technika mellett erre valóak még a szekvenciális ikerturbók, illetve a kompresszorral kombinált turbófeltöltés, de ezek sem sokkal olcsóbbak és egyszerűbbek... :-)
2010. máj. 31. 21:01
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!