Mi az oka, hogy a belső égésű motorokban az üzemanyag nem ég el tökéletesen? Mi akadályozza ezt? Nem lehetne olyan motrokat gyártani amiben tökéletesen elég az üzemanyag, és így a fogsztás is kevesebb lenne?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Írj egyetlen olyan égési folyamatot, ami tökéletes.
Nincs olyan, füst, salak mindig marad (nem csak motorok esetében, bármilyen égést vizsgálhatsz, fizikailag lehetetlen.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ez a probléma a dízelekre jellemző. Mégpedig azért mert: a benzines autónál a benzin és levegő sűrítés csúcspontján a gyújtógyertya ad egy szikrát és belülröl kifelé halad a robbanás az elegyben és ez a robbanás hajtja meg a motor tengelyét
Ezzel szemben egy dízel motor (lényegtelen hogy a legegyszerűbb vagy a legmodernebb rendszer) a levegő és gázolaj összepréselésével öngyulladással hajtja meg a tengelyt. Így az üzemanyag cseppek kintről égnek befelé és a közepe a cseppnek nem tud tökéletesen elégni. Erre fejlesztették ki a részecskeszűrőt ami megfogja ezeket a korom és üzemanyag szemcséket amiket egy későbbi hosszabb úton el tud égetni a forró levegő. Csak ha valaki soha nem megy ki a városból és nem kínálja meg éha a kicsikét eltömödik és lehet zsebbe nyúlni hogy kipucolják vagy kicseréljék azt a vackot. Gondoltak erre is így az újjabb dízelekbe beépítették egy olyan rendszert ami belekever egy folyadékot a kipufogó gázba (valami blue nevü cucc)amitöl alacsonyabb hőfokon is elég a korom. Csak itt meg maga ez a löty nagyon drága és több 10000km re kell feltölteni a rendszert.
Remélem nagyjából érthetően le tudtam írni.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Így az üzemanyag cseppek kintről égnek befelé és a közepe a cseppnek nem tud tökéletesen elégni."
Érdekes módon a diesel motorok termikus hatásfoka mégis jóval a benzinesek fölött van,akkor hogy is van ez??
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Hát pl a brown gáz (durranogáz)tökéletesen elég.semmi füst, csak egy kis vizpára."
Rosszul tudod.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!