Télen tényleg jobb ha indítás után egyből elindulunk a kocsival vagy érdemes járatni valameddig a motort?
Én egy hozzá nem értő vagyok, de szerintem hidegen más a henger/dugattyú alakja, mint a bemelegedett összekopott állapotban. Én nem a fűtés miatt járatnám hanem, hogy felmelegedjem a motor kicsit.
A másik, meg nem egy egész délelőtt kell azt járatni melegítéshez.
Télen a MOTORnak az JOBB, ha üzem meleg elinduláskor. Az utasoknak meg az, ha nem kell dideregni.
Ha nem valami ősöreg, lerobbant motor, akkor ez a járatás 2-3 perc maximum. Akkor már elindulhatsz. Kb. negyed óra, amíg rendesen bemelegszik.
Az alapkoncepció, hogy a meleg motornak a kopása töredéke, mint a hidegének. A motor az élettartama alatt a kopás 70-80%át hideg üzemben szerzi.
Magyarul a cél, hogy a lehető leggyorsabban üzemmeleg legyen a motor, mert ott a legalacsonyabb a kopás.
Ergo igen, indulj el vele nyugodtan indulás után, teljesen felesleges helyben járatni, mert csak annyit érsz el vele, hogy lassan melegszik a motor - a hideg motor pedig kopik - és álltában pöfögöd az üzemanyagot.
Pont, hogy a modern autók gyakorlatilag állva, alapjáraton nem érik el az üzemi hőfokot. A hűtővizet felfűti a kocsi fűtőszállal és annyi. De ettől nem lesz az üzemmeleg a motor sajnos.
Kb. egy perc, mire biztosan felépülnek a nyomások a hidraulikus rendszerekben, illetve a dugattyúkat alaposan átjárja a kenőolaj. Utána lehet menni. Én addig pont levetem a kabátomat és beteszem a hátsó ülésre a táskámmal együtt.
Az üresben járatás télen praktikus, mikor az embernek nincs kedve a jéghideg autóba beülni, meg jeget kapargálni. De a motornak nem tesz jót.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!