Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Simson Schwalbe gázkarját nem...

Simson Schwalbe gázkarját nem kéne visszahúznia valaminek?

Figyelt kérdés
Adott egy schwalbe aminek szoros a gázkarja, nagy a holtjátéka akkor is ha a bovden be van állítva és nem megy vissza magától a gázkar ha elengedem vagy csak egy nagyon picit lassan. Végignéztem a rendszert és az egészben az egyetlen rúgó az a súberben levő rugó..Nem kéne a markolatban vagy valahol lennie egy rugónak vagy szerkezetnek ami visszahúzza a gázkart? Egyébként kipucoltam az egészet és beolajoztam, a bovden is kapott olajat és csak a bowden magában nem is szoros. Csak a gázkar..Van erre valami megoldás vagy gyárilag is ilyen volt?

2017. okt. 10. 19:58
 1/6 anonim ***** válasza:
Az enyémnek is ilyen volt a gázmarkolata. De nem változtattam rajt mert előnyösnek találtam azt hogy zötyögős úton is fix gázzal mehetek ezáltal. Míg más motoroknál mindig tapasztaltam olyat hogy zötyögős úton ahogy a testem fel és le rugózik, a gázmarkolat is el szokott fordulni egy picit.
2017. okt. 10. 20:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
A karbiban a rugó húzza vissza. Próbáld meg másik bovdennel, mert lehet, hogy már kivan szőrösödve és ezért szorul.
2017. okt. 10. 20:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
A schwalbék ilyenek. Az csak ront a helyzeten, ha már jó öreg a zsír (olaj) a szerkezetben. Tisztítsd ki, mosd el és adj neki friss zsírt. Lítiumzsír vagy "fehér zsír" a legjobb erre.
2017. okt. 11. 08:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 Pityukutya válasza:

Az enyém is ilyen, pedig friss a rendszer.

Tempomatnak príma!

2017. okt. 11. 11:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:

Ez a markolat kialakítása miatt van.

Nekem MZ trophy van, ugyanígy működik.

Azaz, nem a gázmarkolaton kialakított fészekbe kell akasztani a bowden dióját, és nem közvetlen a markolat húzza,

hanem csigavonalban egy nút vezeti, kényszeríti, húzza a kormányvégben hosszában mozgó betétet, amibe bele van akasztva a bovdenvég.

Értelemszerűen nagyobb húzóerő kell ahhoz hogy a gázmarkolatot visszaforgassa alap helyzetbe, amit a porlasztóban lévő rugó nem tud produkálni. Túl sok a súrlódó elem, ellenállás ebben a rendszerben.(betét és kormány közt + betét és markolat közt)

Kicsit nekem is zavaró a mai napig, ill. jobb szeretném ha elengedésre visszaállna magától, mint az újabb motoroknál.

Előnye, hogy menet közben pl. el lehet engedni a jobb markolatot is anélkül hogy azonnal lassulna a gép. Lehet pihentetni menet közben a zsibbadt jobb kezet is.

2017. okt. 11. 11:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 A kérdező kommentje:
Hát kicsit elkeserítő, hogy ez gyárilag is ilyen volt, de köszönöm a válaszokat! Egy új bowdent azért veszek hozzá, hátha javul a helyzet valamennyire
2017. okt. 14. 14:22

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!