Audi a4 3. 0 Tdi Hibakód! Esetleg valakinek lenne javaslata vagy netán hallot már hasonló esetről és megtudná nekem irni hogz mi volt az a hiba ami ezt a kódot generálta?
Tisztelt olvasók! A segítségeteket szeretném kérni az alábbi témában.
Egy AUDI A4 3.0 Qwatro 2011 évjárat.
Augusztusban elkezdett világitani a müszerfalon a motor hibakód lámpa. Bevittem a szervizbe,és a syámitógéppel kiolvasták hogy a légtömegmérőm hibásodott meg.
Kicserélték a légtömegmérőt, de pár kilóméter után ismét világitott a lámpa. Visszavittem a szervizbe, ott pedig megállapitották hogy ismét a légtömegmérő hibakódot dobja be.
Elküldtek egy Audi szervizbe, mondván hogy szoftvert kell frissiteni és ezt csak az audi tudja.
Az Audiban közölték velem hogy a légtömegmérő csere után nem kell szoftvert frissiteni.
Menjek vissza a Boss szervizbe és mondjam meg nekik hogy a légtömegmérő amit beépitettek a kocsimba minden bizonnyal gyárihibés. Ezért hát cseréljék ki ingyen és bérmentve
A csere meg is történt. de pár kilóméter után a lámpa ismét világitani kezdett ugyanazzal a hibakóddal: LÉGTÖMEGMÉRŐ.
Elvittem egy másik Audi szervizbe, gondolván hogy hátha ők rájönnek az valódi hibára.
Természetesen mindent elmeséltem nekik az előzményekről.
Jött is a telefon hogz meg van a hiba oka. EGR szelep.
Megtörtént a hibás alkatrész cseréje, de sajnos pár kilóméter után ismét világit a lámpa,és ugyanazt a hibakódot dobja be: LÉGTÖMEGMÉRŐ.
Jelenleg ott tartok hogy holnap ismét vissza viszem az Audi szervizbe egz alaposabb vizgálatra.
Előre is köszönöm . Üdv : Bodnár
A P010100 a hiba kódja, a többi a vezérlő azonosítója.
Végig kell menni a felsorolt lehetséges okokon. Én egy új légszűrő betéttel kezdeném, az nem drága és ha mégsem az a gyökérok, akkor felhasználható lesz később is.
Ha kell kontakt, privátban tudok javasolni egy diagnosztát.
Utolsó: igen, az is lehet.
A linkelt oldalon ezeket sorolják még fel:
- Faulty mass air flow sensor
- Intake air leaks
- Dirty mass air flow sensor
- Dirty mass air filter
- Mass air flow sensor harness is open or shorted
- Mass air flow sensor circuit poor electrical connection
Azaz az érzékelő cserén (ami a szervíznek a legegyszerűbb és legprofitábilisabb megoldás) kívül van még mit átnézni.
Itt egy videó, hogymivel és hogyan szabad a szenzort tisztítani, ha az a koszos:
https://www.youtube.com/watch?v=IRaBpo65I5s
Bár ezt a lépést én kihagynám, mivel a kérdező állítása szerint új szenzor van a kocsijában.
Ha sikerül kizárni, hogy se nem koszos a szűrő, se nem koszos a szenzor, se nem ereszt a légcsatorna valahol, akkor marad a hibás csatlakazó a szenzor felől és/vagy hibás káábelkorbács és/vagy hibás motorvezérlő felőli csatlakoző és/vagy hibás motorvezérlő.
Utóbbi lehetőséget nem szabad felelőtlenül említeni a szervizeknek, mert vérszemet kapnak és rögtön cserélni akarják, ha a az ügyfél szerint az a rossz, majd legombolják a százezreket.
Az eresztő légcsatorna diagnosztizálására van egy viszonylag egyszerű módszer:
Azaz VCDS-ben Engine/Measuring blocks, 32-es Group: ha az első érték érték kilép a pozitív limitből és a második (illetve többi is, mivel 6 hengeres motorról van szó) az(ok) jó(k), akkor lukas légcsatornára lehet gyanakodni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!