Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Minek egy (nem verseny)...

Minek egy (nem verseny) autónak 150 feletti max sebsesség mikor még autópályán se lehet 150 fölé menni?

Figyelt kérdés
Sehol nem lehet max földúton,de ott úgy se száguldozik senki,mert a bélyemvé szétesik,a terepjárót meg nem rajkodás miatt vesz az ember.Akkor minek kell 300 meg a fölötti végsebességeket rakni egy kocsira?

2017. szept. 25. 01:31
 1/6 A kérdező kommentje:
Egyes kocsikra*
2017. szept. 25. 01:32
 2/6 anonim ***** válasza:
100%

Egyrészt mert a teljesítmény nem csak a végsebességhez kell, hanem a gyorsítás miatt is fontos, ha meg van teljesítmény, akkor a végsebesség is nagyobb lesz értelemszerűen.

Másrészt meg van ahol lehet, ha NO-ban autózom általában én is ráállok egy 180-200 közötti tempora, ezzel meg elég szép időt le lehet faragni a 130-as közlekedéshez képest.

2017. szept. 25. 01:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 A kérdező kommentje:
Köszönöm:)
2017. szept. 25. 02:15
 4/6 anonim ***** válasza:
100%

Illetve nem mindegy, hogy mennyi erőtartalék van a motorban, illetve, hogy a szabályos 130-nál mennyire leheli ki a lelkét.

Példa:

Nekem van egy Dacia Logan 1.2 benzines autóm, cirka 73 lóerő, meg le se írom mekkora nyomaték, annyira nevetséges. Katalógus adat szerint 170 km/h körüli a végsebessége, és olyan 150-el mentem vele eddig max (ott már nagyon imbolygott). 130-al pályán üvölt mint a nem normális, a fogyasztásmérőre meg rá se merek nézni.

Ezzel szemben, ha van egy (akár dízel) autó, ami adatok szerint megfutja a 200-at, vagy fölötte, akkor a pályán szabályos 130-al még semmi problémája, gyakorlatilag önmagához képest tötymörög az autó. Pl. egy erősebb dízelnél ez annyi (pl kollégám Toyotája), hogy dob egy 6.-at (ami jó hosszú), és 130-nál alig for 2000-et a motor (nekem a Logan 1.2-ese forog vagy 3500-4000-et), így a Toyota kényelmesen ereszkedve a pályán eszik 5-5,5 litert 100-on, a Logan-em meg behúzza a 10 litert. Már ha mennék vele huzamosabban 130-al, nekem pályán elég vele a 110, így a fogyasztása sem vészes.

Na, lényeg, egy kis hasonlattal, ha akkora a bicepszed, mint egy traktorbelső, még nem kell minden szembe jövőt leütni. Ugyanez a helyzet az autóval is. Ha tudja a 250-et, nem kell folyton kitaposni a belét, tud az 130-140-el is menni.

2017. szept. 25. 08:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
100%
Én azt gondolom, ez fizika. Hogy megmozduljon az autó, ahhoz kell egy bizonyos teljesítmény. Az meg azzal jár együtt, hogy lesz egy végsebessége. (nyilván a hajtáslánctól füg, hogy milyen a karaktere) Az autópályás haladáshoz kb 30-40 lóerő elegendő lenne, csak ugye gyorsulni is kell.
2017. szept. 25. 11:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:
38%
Mondjuk sebességlimiterrel megoldható lenne :) Csak azt kell megoldani, hogy a limiter Németországban vagy versenypályákon kikapcsolható legyen és egyéb helyen visszakapcsolódjon, de az tényleg visszakapcsolódjon.
2017. okt. 28. 12:01
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!