Minek egy (nem verseny) autónak 150 feletti max sebsesség mikor még autópályán se lehet 150 fölé menni?
Egyrészt mert a teljesítmény nem csak a végsebességhez kell, hanem a gyorsítás miatt is fontos, ha meg van teljesítmény, akkor a végsebesség is nagyobb lesz értelemszerűen.
Másrészt meg van ahol lehet, ha NO-ban autózom általában én is ráállok egy 180-200 közötti tempora, ezzel meg elég szép időt le lehet faragni a 130-as közlekedéshez képest.
Illetve nem mindegy, hogy mennyi erőtartalék van a motorban, illetve, hogy a szabályos 130-nál mennyire leheli ki a lelkét.
Példa:
Nekem van egy Dacia Logan 1.2 benzines autóm, cirka 73 lóerő, meg le se írom mekkora nyomaték, annyira nevetséges. Katalógus adat szerint 170 km/h körüli a végsebessége, és olyan 150-el mentem vele eddig max (ott már nagyon imbolygott). 130-al pályán üvölt mint a nem normális, a fogyasztásmérőre meg rá se merek nézni.
Ezzel szemben, ha van egy (akár dízel) autó, ami adatok szerint megfutja a 200-at, vagy fölötte, akkor a pályán szabályos 130-al még semmi problémája, gyakorlatilag önmagához képest tötymörög az autó. Pl. egy erősebb dízelnél ez annyi (pl kollégám Toyotája), hogy dob egy 6.-at (ami jó hosszú), és 130-nál alig for 2000-et a motor (nekem a Logan 1.2-ese forog vagy 3500-4000-et), így a Toyota kényelmesen ereszkedve a pályán eszik 5-5,5 litert 100-on, a Logan-em meg behúzza a 10 litert. Már ha mennék vele huzamosabban 130-al, nekem pályán elég vele a 110, így a fogyasztása sem vészes.
Na, lényeg, egy kis hasonlattal, ha akkora a bicepszed, mint egy traktorbelső, még nem kell minden szembe jövőt leütni. Ugyanez a helyzet az autóval is. Ha tudja a 250-et, nem kell folyton kitaposni a belét, tud az 130-140-el is menni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!