Renault Clio 1,9 dti, milyen hosszbordás szíjat vegyünk?
Adott az autó. Hosszbordás szíjal mióta nálam van az autó csak a szívás van. Főleg télen. ~10 év alatt szerintem legalább 4-5 alkalommal már volt szíj cserélve.
Amiket a hosszbordás meghajt, vízpumpa, generátor, szervószivattyú. Mind a három alkatrész már volt cserélve az autóba. Szíjfeszítő nélküli az autó.
Legutóbb februárba volt szíj cserélve rajta, mert kellet a szervópumpát cserélni. Olyan 2 hónap elteltével kezdett hangja lenni a szíjnak. Köveleg a tél és egyre jobban hallani, sőt eddig meleg állapotban szinte hangtalan volt, de mostanra már ez se szűnik meg.
Volt régebben egy szerelő akinek ha szóltam mindig utánna húzott a szíj feszességén, de ez sem megoldás.
Szóval a kérdés, hogy milyen szíj való az autóba amivel évekig nem lesz problémám? Már nagyon nem érdekelne az se ha elkérnének érte akár 15e forintot csak lenne jó. Ugye a szíj árak 4-8e forint között mozognak.
Próbáltam rákeresni a témára, de nem nagyon találni semmit róla.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ha már ilyen sok szíj tönkrement rövid időn belül akkor valami más oka lesz. Pl az ékszíjtárcsa (hosszbordásszíj tárcsa) a főtengely végén sérült valamilyen módon és idővel megeszi a szíjat. De a többi tárcsa is megnézendő főleg ami még nem volt cserélve. Vagy esetleg beleér valami a szíjba, esetleg alátekert kormánynál csak. Valami ilyesmire gondolnék.
Egyébként Gates, Contitech, Bosch a legjobb minőségek szíjban.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Előzőhöz még annyit, lehet, nincsenek síkban a szíjtárcsák.
Nekem a szomszédom szívott folyamatosan az F Astrájával régen, már én mondtam neki, veszek neki másik autót, vagy nézzük meg, mert mindig itt nyekergett az ablakom alatt.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ahogy az előző is írta, érdemes megnézni egyéb hibalehetőségeket.
De ha valóban csak a szíj problémás, akkor egyértelműen próbálkozz meg a gyári Renault szíjjal, illetve én még a Conti-t tartom a legjobb minőségnek. Milyen gyártmányokkal próbálkoztatok eddig?
Azt el is felejdtettem megemlíteni, hogy szíjtárcsák is lettek cserélve. Jelenleg talán Dayco szíj van fent.
Azon már én is elgondolkodtam, hogy megkérdezem a Renault-a és veszek hozzá gyári szíjat. Hiába nincs gyárilag szíjfeszítő, anélkül is kellene normálisan működnie hamár így jöttek ki anno a gyárból.
Elvileg most szombaton viszem szerelőhöz és addig Ő is körbekérdez még, mert számára is furcsa jelenség ez. Azt mondta valahogy megoldja, max felrak valahogy egy szíjfeszítőt, de én meg a gyári állapotot preferálnám.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
A nem klímásat feszítő nélkülire csinálták, nem tud rárakni feszítőt de nem is kell.
De ha szerelő akkor remélhetőleg megoldja.
Így van ez a klíma nélküli változat. Igazából meg vagyok elégedve a jelenlegi szerelőmmel, mert igaz még fiatal, de látni rajta, hogy nagyon érdekli a téma, utánnajár ha valamit nem tud és folyamatosan meg is kérdezgeti egy szerelés után, hogy milyen lett az autó.
Szóval ha úgymond már minden volt a szíj alatt cserélve, szabadonfutó, akkor mi a megoldás?
Igazából még én itt érdeklődök nálatok, addig Ő már lehet megoldotta a problémát és tudja, hogyan kell orvosolni, csak érdekel, hogy ha a hétvégén odakerül az autó, akkor egy és ugyanarra gondolunk.
Lehet megoldodott.
Ma ki lett cserelve a generator szabadonfuto. Hiaba,hogy tavaly uj generator lett vasarolva azon csak tarcsa volt. Most mar szamomra is vilagos,hogy mi a kulonbseg a tarcsa es a szabadonfuto kozott.Szinte biztos,hogy a tarcsa ette le a szijjat,mert a generator tele volt fekete gumireszelekkel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!