Renault Clio 1,9 dti, milyen hosszbordás szíjat vegyünk?
Adott az autó. Hosszbordás szíjal mióta nálam van az autó csak a szívás van. Főleg télen. ~10 év alatt szerintem legalább 4-5 alkalommal már volt szíj cserélve.
Amiket a hosszbordás meghajt, vízpumpa, generátor, szervószivattyú. Mind a három alkatrész már volt cserélve az autóba. Szíjfeszítő nélküli az autó.
Legutóbb februárba volt szíj cserélve rajta, mert kellet a szervópumpát cserélni. Olyan 2 hónap elteltével kezdett hangja lenni a szíjnak. Köveleg a tél és egyre jobban hallani, sőt eddig meleg állapotban szinte hangtalan volt, de mostanra már ez se szűnik meg.
Volt régebben egy szerelő akinek ha szóltam mindig utánna húzott a szíj feszességén, de ez sem megoldás.
Szóval a kérdés, hogy milyen szíj való az autóba amivel évekig nem lesz problémám? Már nagyon nem érdekelne az se ha elkérnének érte akár 15e forintot csak lenne jó. Ugye a szíj árak 4-8e forint között mozognak.
Próbáltam rákeresni a témára, de nem nagyon találni semmit róla.
Ha már ilyen sok szíj tönkrement rövid időn belül akkor valami más oka lesz. Pl az ékszíjtárcsa (hosszbordásszíj tárcsa) a főtengely végén sérült valamilyen módon és idővel megeszi a szíjat. De a többi tárcsa is megnézendő főleg ami még nem volt cserélve. Vagy esetleg beleér valami a szíjba, esetleg alátekert kormánynál csak. Valami ilyesmire gondolnék.
Egyébként Gates, Contitech, Bosch a legjobb minőségek szíjban.
Előzőhöz még annyit, lehet, nincsenek síkban a szíjtárcsák.
Nekem a szomszédom szívott folyamatosan az F Astrájával régen, már én mondtam neki, veszek neki másik autót, vagy nézzük meg, mert mindig itt nyekergett az ablakom alatt.
Ahogy az előző is írta, érdemes megnézni egyéb hibalehetőségeket.
De ha valóban csak a szíj problémás, akkor egyértelműen próbálkozz meg a gyári Renault szíjjal, illetve én még a Conti-t tartom a legjobb minőségnek. Milyen gyártmányokkal próbálkoztatok eddig?
Azt el is felejdtettem megemlíteni, hogy szíjtárcsák is lettek cserélve. Jelenleg talán Dayco szíj van fent.
Azon már én is elgondolkodtam, hogy megkérdezem a Renault-a és veszek hozzá gyári szíjat. Hiába nincs gyárilag szíjfeszítő, anélkül is kellene normálisan működnie hamár így jöttek ki anno a gyárból.
Elvileg most szombaton viszem szerelőhöz és addig Ő is körbekérdez még, mert számára is furcsa jelenség ez. Azt mondta valahogy megoldja, max felrak valahogy egy szíjfeszítőt, de én meg a gyári állapotot preferálnám.
A nem klímásat feszítő nélkülire csinálták, nem tud rárakni feszítőt de nem is kell.
De ha szerelő akkor remélhetőleg megoldja.
Így van ez a klíma nélküli változat. Igazából meg vagyok elégedve a jelenlegi szerelőmmel, mert igaz még fiatal, de látni rajta, hogy nagyon érdekli a téma, utánnajár ha valamit nem tud és folyamatosan meg is kérdezgeti egy szerelés után, hogy milyen lett az autó.
Szóval ha úgymond már minden volt a szíj alatt cserélve, szabadonfutó, akkor mi a megoldás?
Igazából még én itt érdeklődök nálatok, addig Ő már lehet megoldotta a problémát és tudja, hogyan kell orvosolni, csak érdekel, hogy ha a hétvégén odakerül az autó, akkor egy és ugyanarra gondolunk.
Lehet megoldodott.
Ma ki lett cserelve a generator szabadonfuto. Hiaba,hogy tavaly uj generator lett vasarolva azon csak tarcsa volt. Most mar szamomra is vilagos,hogy mi a kulonbseg a tarcsa es a szabadonfuto kozott.Szinte biztos,hogy a tarcsa ette le a szijjat,mert a generator tele volt fekete gumireszelekkel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!