Eddig mindig benzines autóm volt. Most egéssz jó áron vannak 2006 környéki Ford focusok Opel merivák diesel motorokkal. Mire kell figyelni velük kapcsolatban?
Érdemes megfogadni az itt *ott leirtakat is
www.vezess.hu/hasznaltauto-tesztek/2017/04/10/hasznalt-dizel-ot-hiba-amit-ne-kovess-el/
"A menő, erős, felső kategóriás autókról azt is tudni kell, hogy nyugaton nem azért kerülnek eladósorba, mert kényelmük, biztonságuk, felszereltségük, erejük, belsősáv-tisztító hatásuk már nem a régi. Azért adják el őket nyomott áron, mert az ottani szervizek árszintjén nem érdemes őket üzemeltetni.
2. Ne csapongj az autók között!
Aki egy szívó benzines H Astra, FIAT Bravo 189 vagy Toyota Auris között vacillál, nem sokat kockáztat egyikkel sem. A dízelmotoros verziók minden típusból sokkal több rákészülést igényelnek, mint az egyszerűbb technikájú szívó benzinesek. (Turbós benzines használt autók vásárlásához itt adunk támpontokat.)
Vagy vegyük a Ford Focus II 90 és 110 lóerős 1,6 TDCi-változatát. Előbbiben nincs, utóbbiban van részecskeszűrő, aminek adalékát 60 000 kilométerenként után kell tölteni, körülbelül 60 000 forintért és a gyár előírja a szűrő cseréjét 120 000 kilométerenként. Ezt el lehet odázni, az élettartama megnyújtható részben aggályos módszerekkel, de a kettő közül mindenképp a 90 lóerős tartogat kevesebb gondot
Aki használtan venne dízelmotoros autót, keresse meg a dízeljavításra szakosodott környékbeli műhelyeket és kérjen tanácsot a szakemberektől, hogy melyik márka melyik típusát, motorját ajánlják ebből a szempontból! Fizessünk ki egy órányi munkadíjat a tanácsadás idejére, ez lesz a legésszerűbben elköltött 6-12 ezer forintunk.
Ha mindezt végiggondoltad, tudod, melyik autó, melyik motorváltozat, melyik évjárat, a kocsinak van szerviztörténete, átvizsgáltattad szervizben, de legalább megemeltétek vagy alánéztetek aknán, ne rettegj a magas óraállástól!
+....Golf 5-ből csak pd-s 1.9tdi volt. DPF is csak a németeknél volt egy kérhető extra.
+.....Arra figyelj hogy hidegen ne engedd 1500alá a fordulatot hanem inkább 1500-2000között használd. Baja nem lesz ennek a dízelnek attól hogy 8km mész vele."
""A menő, erős, felső kategóriás autókról azt is tudni kell, hogy nyugaton nem azért kerülnek eladósorba, mert kényelmük, biztonságuk, felszereltségük, erejük, belsősáv-tisztító hatásuk már nem a régi. Azért adják el őket nyomott áron, mert az ottani szervizek árszintjén nem érdemes őket üzemeltetni."
Ez egy hatalmas baromság. Már hogyne érné meg akár 5000 eurót is rákölteni egy 5 éves Audi A6-ra? Olcsóbb 35 ezer euróval drágábban kitolni az újat a szalonból? Na nehogy már. Egyszerűen azért adják el az 5 éveset, mert van della az újra is, és hadd legyen már meg a legújabb modell. Ha nem lenne pénz, akkor nem így menne.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!