Használhatom a kocsit rossz kézifékkel? (Bővebben lent)
Figyelt kérdés
Az a gondom, hogy elromlott a kocsin a kézifék, nem fog semmit. A szerelőhöz csak 1 hét múlva kaptam időpontot + a javítási idő, szóval minimum 10 nap. Nekem viszont addig kéne a kocsi. Van rá valami mód, hogy kézifék nélkül is kibiztosítsam parkolásnál? (Teljesen lapos helyen lakok, szóval nem szokott nagyon gurulni, csak a biztonság kedvéért szoktam behúzni). Esetleg ha sebességbe rakom amikor parkolok? Lehet hogy hülye kérdés, de csak pár hónapja vezetek.2017. szept. 21. 13:34
1/15 anonim válasza:
Vízszintes úton parkolva sosem húzom be a kéziféket, csak sebességbe teszem. Ezzel együtt azt mondom, jobb lenne nem használni így a kocsit.
2/15 A kérdező kommentje:
Köszi, én se szívesen szeretném, de máshogy nem tudom megoldani a munkába járást, muszáj használnom. Ha előre gurul akkor melyik sebességbe kell raknom, hogy megálljon? És ha hátra? Sosem értettem teljesen ezt a motorfék dolgot...
2017. szept. 21. 13:42
3/15 anonim válasza:
Pedig illő lenne behúzni a kéziféket...
Autósboltban kapsz pár ezer Ft-ért éket. Macerás, de jobb, mint a semmi.
4/15 anonim válasza:
én sose húzom be a kéziféket, kivételt azon ritka esetek jelentenek mikor meredeken lejtős helyen álok meg, minden más esetben elég ha sebeségben hagyom a kocsit.
KB az autósok 95%-a ezt így csínálja ahogy én.
5/15 anonim válasza:
Sose hasznalom a kezifeket csak ha lejtos uton allok meg. Siman beteszem 1esbe sik uton
6/15 A kérdező kommentje:
Köszi a válaszokat! Akkor ha berakom egyesbe, akkor nem gurul, se előre, se hátra?
2017. szept. 21. 14:23
7/15 anonim válasza:
Egyesbe vagy tolatásba kell tenni a sebességváltót annak függvényében, hogy az autó orra merre van, illetve milyenek az útviszonyok. Orral az emelkedőre felfelé 1esbe kell tenni, ha orra lejtőn lefelé, akkor tolatásba. Ilyen esetben mindig az igaz, hogy az emelkedőre menet milyen fokozatba kell betenni ahhoz a váltót, hogy felmenjen az autó.
8/15 anonim válasza:
Volt hogy egy évig jártam rossz kézifékes autóval. Ha 1esbe rakod, akkor még kisebb lejtőn is megáll az autó, nem gurul el (bár a váltónak ez nem tesz jót). Amivel még növelheted a biztonságot, az az, hogy padka mellé parkolsz, és kitekered a kormányt valamelyik oldalra, így ha el is akar gurulni, a padka megtartja.
Amúgy nálam teljesen alap dolog, hogy mindig egyesben van az autó, akkor is, ha a kézifék be van húzva.
9/15 crudy válasza:
En hasznalnam a kezifeket de bmw-eknel az ebedszunetben terveztek es nyilvan semmire nem jo. Sokan vannak igy mint te. Az h egyes vagy kettes vagy rukverc az mindegy. Elobb fog megcsuszni a kerek mint h a motort megforgassa. A valtonak tenyleg nem tesz jot de csak akkor ha megallsz a lejton. Leallitod es pici gurulasaban raengeded a kuplungot es igy allitod meg. De senki nem igy csinalja. Alljon az auto. Sebessegben allitsd le, es szep lassan engedd fel a feket. Csak leallitasnal es inditasnal ne felejtsd el h sebessegben van, en rendszeresen elfeltem es leffuladva allok meg a kozert elott bmwvel. De nincs gaz, kiszalok es hangosan mondom h en igy szoktam leallitani.
10/15 anonim válasza:
Vagy még érdemes kifejleszteni egy olyan reflexet, hogy mindig csakis benyomott kuplunggal indítózz. Nekem sikerült. A technikát is kíméled ezzel és biztonságos is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!