Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Az újabb, vagy a régebbi...

Az újabb, vagy a régebbi autóknak nagyobb a fenntartási költsége?

Figyelt kérdés

A kérdésem az volna, hogy az újabb (0-5 éves) vagy a régebbi (10-15 éves) autókra kell többet költeni?


Logikusan a régebbire kéne többet költeni, de én annyit hallom, hogy a pár éves autókkal is annyi a gond, hogy elbizonytalanodtam.


Nyilván a fiatalabb autó bonyolultabb, több az elektronika, drágábbak az alkatrészek, viszont cserébe max 50-100e km van benne (tehát nem az agyonhajtottakra gondolok).


Az idősebb viszont egyszerűbb, a felmerülő problémák már orvosolva lettek rajta többnyire, több a bontott alkatrész, viszont van bennük 200-250e km.


Ti ezt hogy látjátok, melyiket a költségesebb fenntartani? Csak a szerviz költségekre gondolok, most az értékvesztéstől tekintsünk el.


2017. szept. 17. 18:19
 1/8 anonim ***** válasza:
Hülyeség az egész, az új autók is ugyanolyan jók, mint a régebbiek, és 5 évig, de még utána sem, nem nagyon szokott gond lenni velük. Az elektronikával főleg nem.
2017. szept. 17. 18:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
Az elmélet ott hibás egy kicsit, hogy 5 év körül a legtöbb használtautó már karcolhatja a 200 ezret és akkor egészen más szintje következik a szervíz költségeknek. Mindemellett én arra szavazok, hogy az új autóknál drágább a fenntartás, pláne, ha ide számolod a biztosítást és az adót, ami magasabb egy új autóra.
2017. szept. 17. 18:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
50-100e km alatt is taccsra lehet vágni egy autót, de 250 ezernél is lehet jó állapotú ha odafigyeltek rá.
2017. szept. 17. 22:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:

Én ezzel úgy vagyok, minél környezetkímélőbb egy autó, annál nagyobbak a hibalehetőségek.

A régi, karburátoros, adagoló, már már zömében porrárohadt gépek a legmegbízhatóbbak, elméletem szerint fordított arányban kellene lenni az áruknak, a mai trágyadombokat kellene 50 ezer forintokért árulni, a régieket meg milliókért.

Csak hát a sznobéria....

2017. szept. 18. 07:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:

96os F Astra 360.000km. 170.000kmel vettem. 230nál motor váltó CSERE ami 2008ban megállt úgy 100ezerből, hogy Pestről Szegedre mentünk a motorért, beszerelték, lepapíroztam. Azóta olajat cserélem évente (kb.10-11ezrenként) és semmi baja. 12 éve van meg. Futárkodtam vele a belvárosban, egy nap 60-70szer kellett beindítani. 6év után térdelt le az önindító(90EZER indítás + 1akksi).

3 csavar kiteker, levesz, alkatrész(kefék, rugók, aljzat) valami 3-4000forint volt, összeraktam és azóta megy.Első-hátsó Féktárcsa+betét, hátra munkahenger is, kézifékbowden csere(ezeket szerelő cserélte), vizsgáztatva idén 40ből állt meg. Eddig megevett 8db gumit amikre össz 40erzet költöttem. Egyszer elszakadt a kuplungbowden a Bazilikánál.1esbe önindítózva indultam a lámpáknál, mikor beröffent 20nál 2es, 30nál 3as egészen ötösig fel tudtam pakolni kuplung nélkül. Hazafelé megálltam az autósboltba, vettem bowdent 3ezerért, 15perc alatt kicseréltem úgy hogy még soha nem csináltam ilyet.Ez az összes ráfordításom a 12 év alatt! Én addig fogom ezt az autót használni míg fullra ki nem rohad alólam.

2017. szept. 18. 08:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
Ja! 1.4 benzines szigorúan 8 szelepes.
2017. szept. 18. 08:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:

Sajnos nem lehet általánosítani.

Első nyugati kocsink 2 évesen került hozzánk 67k km-el. Azóta 190k felett jár. A két költségesebb javítás EGR csere és klímahűtő venti csere volt. Az izzítógyertya csere nem volt drága. Más nem tervezett motorikus hibája nem akadt az 1.9 PDTDI-nek.


Második kocsinkat 4 évesen vettük és egy éven belül klímakompresszort ill. idő előtt komplett vezérlést kellett cserélni. Azaz ez a most 5 éves kocsi (Octavia CRTDI) magasabb nem tervezett szervízköltséget produkált, mint az előző kocsi (Jetta) 9 év alatt.

2017. szept. 18. 10:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
De azt is figyelembe kell venni, hogy a modern autók mennyire fejlettek, ugyanannyi köbcentiből és fogyasztásból legalább kétszer annyi lóerőt hoznak ki, mint 20 éve, és mégis vannak olyan megbizhatók, mint a 20 évvel ezelőtti autók, és elmennek 400 ezer kilómétert motorbontás nélkül. Persze, beüthet néha egy turbó vagy injektor felújitás, de a 20 évvel ezelőtti autóknál is előfordult.
2017. szept. 18. 11:14
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!