Az újabb, vagy a régebbi autóknak nagyobb a fenntartási költsége?
A kérdésem az volna, hogy az újabb (0-5 éves) vagy a régebbi (10-15 éves) autókra kell többet költeni?
Logikusan a régebbire kéne többet költeni, de én annyit hallom, hogy a pár éves autókkal is annyi a gond, hogy elbizonytalanodtam.
Nyilván a fiatalabb autó bonyolultabb, több az elektronika, drágábbak az alkatrészek, viszont cserébe max 50-100e km van benne (tehát nem az agyonhajtottakra gondolok).
Az idősebb viszont egyszerűbb, a felmerülő problémák már orvosolva lettek rajta többnyire, több a bontott alkatrész, viszont van bennük 200-250e km.
Ti ezt hogy látjátok, melyiket a költségesebb fenntartani? Csak a szerviz költségekre gondolok, most az értékvesztéstől tekintsünk el.
Én ezzel úgy vagyok, minél környezetkímélőbb egy autó, annál nagyobbak a hibalehetőségek.
A régi, karburátoros, adagoló, már már zömében porrárohadt gépek a legmegbízhatóbbak, elméletem szerint fordított arányban kellene lenni az áruknak, a mai trágyadombokat kellene 50 ezer forintokért árulni, a régieket meg milliókért.
Csak hát a sznobéria....
96os F Astra 360.000km. 170.000kmel vettem. 230nál motor váltó CSERE ami 2008ban megállt úgy 100ezerből, hogy Pestről Szegedre mentünk a motorért, beszerelték, lepapíroztam. Azóta olajat cserélem évente (kb.10-11ezrenként) és semmi baja. 12 éve van meg. Futárkodtam vele a belvárosban, egy nap 60-70szer kellett beindítani. 6év után térdelt le az önindító(90EZER indítás + 1akksi).
3 csavar kiteker, levesz, alkatrész(kefék, rugók, aljzat) valami 3-4000forint volt, összeraktam és azóta megy.Első-hátsó Féktárcsa+betét, hátra munkahenger is, kézifékbowden csere(ezeket szerelő cserélte), vizsgáztatva idén 40ből állt meg. Eddig megevett 8db gumit amikre össz 40erzet költöttem. Egyszer elszakadt a kuplungbowden a Bazilikánál.1esbe önindítózva indultam a lámpáknál, mikor beröffent 20nál 2es, 30nál 3as egészen ötösig fel tudtam pakolni kuplung nélkül. Hazafelé megálltam az autósboltba, vettem bowdent 3ezerért, 15perc alatt kicseréltem úgy hogy még soha nem csináltam ilyet.Ez az összes ráfordításom a 12 év alatt! Én addig fogom ezt az autót használni míg fullra ki nem rohad alólam.
Sajnos nem lehet általánosítani.
Első nyugati kocsink 2 évesen került hozzánk 67k km-el. Azóta 190k felett jár. A két költségesebb javítás EGR csere és klímahűtő venti csere volt. Az izzítógyertya csere nem volt drága. Más nem tervezett motorikus hibája nem akadt az 1.9 PDTDI-nek.
Második kocsinkat 4 évesen vettük és egy éven belül klímakompresszort ill. idő előtt komplett vezérlést kellett cserélni. Azaz ez a most 5 éves kocsi (Octavia CRTDI) magasabb nem tervezett szervízköltséget produkált, mint az előző kocsi (Jetta) 9 év alatt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!