Skoda Octavia slusszkulcs nem működik, mi a teendő?
Figyelt kérdés
Üdv mindenkinek. Nem tudom, jó témában írok-e, de akadt némi problémám... Helyzet az, a minap nyitnám az autót, mármint slusszkulccsal a központi zárat, és nem reagál. Nyitom, zárom, semmi nesz. Cseréltem elemet, így sem. Megnéztem multiméterrel, feszültség, áramerősség megvan, de a villogó jelzés a kulcson halványabb, és lassabban villog. Az autó pedig egyáltalán nem reagál. Gondoltam pár dologra, oxidáció, stb, semmi nem nyújt megoldást. Ha tegyük fel a kulcs elektronikus paneljén van a gond, amit nem nagyon lehetne megjavítani, olyankor mit lehet tenni? Mit kell cserélnem/cseréltetnem, illetve sokba jönne ez ki? Jelenleg az autó nyitva. Megoldottam azzal, hogy a slusszkulccsal a csomagtartót megpróbáltam óvatosan kinyitni (bedug, 30 fokot jobbra elfordít, vissza, ismét jobbra, és vissza, ekkor kinyílt). Viszont most nem lehet bezárni, mivel ugye az elektronika még mindig nem jó. Akad valakinek valami ötlete, esetleg volt már hasonló helyzetben? Mellesleg a kulcs paneljét végigpásztázva nagyító alatt, az ég adta világon semmi eltérést nem látok. Szakadt vezetékszalag, feljött forrasztás, elsötétedett komponensek, törés, semmi. Szóval nem értem miért adta fel a szolgálatot egyik napról a másikra...2017. szept. 15. 19:57
1/3 anonim válasza:
Szerintem csak újra kell tanítani a riasztót az elemcsere után.
2/3 A kérdező kommentje:
Erre még nem gondoltam, és ma már nem, mert késő van, de holnap megpróbálom, köszi a választ.
2017. szept. 15. 20:39
3/3 A kérdező kommentje:
Nos az a gond, lecsekkoltam mindent, amit tudtam, végül semmi. A szervizben kérdeztem utána, de szerintem lehúzást kaptam volna csak. Azt állította a csávó, megnézte a kulcsot, és szerinte teljes csere lenne megoldás csak, mert szerinte a kulcs elektronikája kaphatott pl egy ütést vagy valamit, és ettől tönkrement. Na most a szitu az, az újratanítás gondolom pár ezerből meglett volna, ha speckó műszerrel kell (merthogy az autós nem működött), a full központi zár cseréje pedig több tízezerben lenne benne, ami egyszerűen kiborít. Motorok, stb, vadiúj kulcsok, és így tovább. A nem is olyan távoli múltban (kb 1 éve, mióta megvan a kocsi) nagyjából 1 misit költöttem szervizre, és őszinte leszek, fa om bele, mert már unom. Nem a kisujjamból sz pom ki a pénzt, ezért már nagyon megelégeltem az egészet. Törött ablakmotor, cseréljük az ajtót. Törött kormány, cseréljük a motrot. Karc a festésen, cseréljük a vázat. Persze ez csak metafora, de gondolom értitek... A lényeg az, lenne megoldásom arra, hogy párezerért vegyek a kocsiba központi zárat. Gond az, 4 ajtót említ, nálam ugye 5 van... Kérdéseim azok lennének, procedúrás ezt lecserélni, vagy inkább vigyem ismét szervizbe? A másik az lenne, hogy ha tegyük fel a jelenlegi zár motorok maradnának, az új rendszer ráköthető lenne anélkül, hogy a motorokat le kellene cserélnem? Mármint ha pl ügyelek a feszkóra és az áramerősségre, akkor meghajtaná az új rendszer a motorokat? Meguntam hogy a lehúzás megy, bármerre is járok, és próbálom minél olcsóbban megoldani. Nem érdekel, hogy kényelmes, ha egyetlen kulcsban benne van minden, magyarul nem gáz, ha a központi zár távirányítója a kulcs mellett lóg. Tanácsokat és ötleteket szívesen olvasok, és előre is nagyon szépen köszönöm.
2017. szept. 22. 20:30
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!