Miért lettek ennyire felkapottak mostanában a SUV-ok?
Honda HR-V, Honda CH-V, Nissan Quasquar, Nissan Juke, Toyota CHR, Suzuki Vitara, Peugeot Capture, Renault Koleos, és egy rakás más.
Minden autóreklámban városi terepjárókat kínálnak most.
Végigjártam egy autókereskedést, és minden kocsi sablonformát követett. Sem szedánok, sem kombik, csak mindenféle kategóriájú SUV-ok minden márkából, ugyanazt a formavilágot követve.
Mert nagy és menő, igazi státusz szimbólum. Lehet vele az iskola kapujáig vinni szegény 7.,8.,9. osztályosokat nehogy már fel kelljen szállniuk egy buszra és le lehet vele tolni az útról a nyomikat akinek csak ötmilliós kocsira futja - bezzeg nekik 8-9 milliósra.
De komolyan. A reklámokkal eladják a népnek az "enyém a világ" életérzést, aztán mindenki azt akarja. Mert most amúgy is divat mindenkin átgázolni. Jól szimbolizálják az ilyen kocsik. (Mondjuk ez a batár nagy Audikra és BMW-kre is igaz)
Az hogy TÁGAS, egyáltalán nem mondható el rájuk.
Az egyterű, na az tágas.
Ez a divat, mint sok másik is, az Egyesült Államokból indult.
A kilencvenes évek eljén, közepén kezdtek el divatba jönni a pick upok a polgári lakosság körében. legfőbb vásárlói, és rajongói, a gyermekes háziasszonyok voltak. Ezekben a kocsikban magasan ültek, jobban, és messzebbre láttak a forgalomban, mint egy egyszerű szedánból. Az anyuka pedig szereti biztonságban tudni a gyermekét. Ezért úgy gondolta, hogy egy ilyen masztodon méretű autó a legalkalmasabb arra, hogy a gyerkőcöket iskolába szállítsa.
ebben az időszakban, még nem léteztek divatterepjárók. Az első SUV- nak nevezhető típus, a Toyota Rav4 volt. Azonnal le is tarolta a piacot. Sokkal kényelmesebb, személyautósabb volt, mint az akkor kapható merev hidas, teherautónak készült Pick- upok. A többi szereplő is kapcsolt, és elkezdték sorban kiadni a konkurens típusokat.
Aztán 2010 környékén, az autógyárak ráeszméltek, hogy ezeket a kocsikat sokkal nagyobb haszonnal tudják értékesíteni, mint a hagyományos karosszériájú autókat. Rá is segítettek egy jó adag marketinggel. Mert hát ki ne szeretne a kocsijával sarat dagasztani, autópályán repeszteni, szerpentineken kanyarogni... úgy, hogy közben a 10 hónapos csecsemő édesdeden aluszik a hátsó ülésen. Apa meg közben kollinmekrésen rallizik a helyi teszkótól, a ház feljárójáig.
Nem tudom, hogy mennyi ilyen kérdést írnak ki, nem nézem ezt a kategóriát. Azért írtam, mert nem látok más autóreklámot, amíg eddig mindenféle stílust mutattak, most feltűnt, hányan adnak ki SUV-okat, és más meg sem jelenik a reklámszünetekben. A jelenségre kérdeztem rá.
Azt tudom, hogy Amerikában nem csak most, már tíz éve is a nagy bömbik voltak divatban, de ez Európában hosszú idő alatt sem futott be. Sőt, kifejezetten amerikai sajátosságnak tűnt, mert európai közegben zsúfoltabb az urbanizáció. Egyébként ezek még mindig nem a nagy benzinzabáló amerikai kocsik, szóval én saját magam nem látok közvetlen kapcsolatot (egy Suziki Vitara például kifejezetten kicsi autó az amerikai divatirányhoz képest), csak formailag egymást másolja minden újonnan piacra dobott kocsi, és ennek hirtelen és általános elterjedtsége tűnt fel nekem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!