Nagyon eszi a kocsim az olajat, Honda HR-V valakinek nincs ötelete, hogy milyen adalékanyag fogná meg az olajat? Gyűrűzni kéne de az nagyon sokba kerül
Nagyon eszi a kocsim az olajat, Honda HR-V valakinek nincs ötelete,hogy milyen adalékanyag fogná meg az olajat? Gyűrűzni kéne de az nagyon sokba kerül.
Beleöntöttem egy 20/50es olajat 2 doboz adalékanyagot és 3 hónap alatt elnyomta.





Nincs olyan adalék amivel az olajfogyasztást ( főleg az ilyen mértékű olajfogyasztást) meg tudod állítani. Gyűrűzés vagy motorcsere.
Lehet a gyűrűzés nem olcsó, de elkezded még sűrűbb olajjal hajtani azt ugyanúgy enni fogja, mivel a hézag nem fog csökkenni. Egy idő után eljutsz majd a 70W90-es hajtóműolajig, ha addig be nem áll a motor.
A gyűrűzéshez még mindig az egyik legolcsóbb elérhető megoldás.










Adalék anyaggal nem javítunk motort. Új alkatrésszel javítunk motort. Az olaj fogyasztás miatt az égési csúcshőmérséklet az olaj elégése miatt nagy mértékben megugrik, ez a kipufogó szelep beégéséhez és a szeleptányér töréséhez vezet, ennek tudatában hajtsd az autót.
Egy szerelő





Ebben az esetben egyetlen adalékanyag segíthet, kb 120 grammnyi acél, dugattyúgyűrű formában...
Amúgy az is megérne egy misét, hogy mit kaphatott korábban az a szegény Honda. Ezekben a motorokban nem jellemző, hogy fogyóeszköz a gyűrű.










"Beleöntöttem egy 20/50es olajat 2 doboz adalékanyagot és 3 hónap alatt elnyomta"
Ezzel csak rontasz rajta.















Az a baj ezzel a módszerrel, hogy vagy bejön vagy nem.
Ha épp nem atom hulladék a motorod és meggyűrűzöd otthon és bemákolod akkor simán lehet jó. De ebben az esetben te nem ügyes voltál, hanem csak szerencsés!
Ha szétszeded és kiderül hogy a hengerfal hordósodása határérték feletti akkor?
Láttam már olyan hengerfejet amire a sok szaki azt mondta jóvanazúgy, vissza lehet rakni. Aztán gépműhelyben síkolás után kiderül, hogy a 3-4-es égéstér között van egy hajszálrepedés ami nem látszott. Összerakod hegesztés nélkül aztán fél év múlva megint lehet hengerfejezni..
Olyat is láttam már benzinesnél, hogy "jóvanazúgy", de azért 8 szelepvezetőt és 8 szelepszárszimeringet csak cserélni kellett. :D
Ha nincs otthon semmilyen műszered, mérőpadod akármid, akkor hogy döntöd el, hogy a tized- és századmiliméteres tűréseknek megfelel-e egy adott elem vagy nem ? Mákfaktorra alapozni egy motorfelújítást szerintem kicsit merész és kockázatos. Ha otthon meghengerfejezed akkor is megveszel hozzá mindent és ha nem jó? Jó, láttunk már a gyakorin olyat aki újra felhasználja a hengerfejcsavarokat :D Ha elsőre még sem lesz jó? Akkor irány a rendes szervíz? Az már legalább másfélszeres költség lesz..
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!