Miért indul nehezen az autóm?
Van egy Opel Astra G 1.7 dti autóm és pár napja csinál olyat hosszas több órás állás után első indításkor hogy amint ráadom a gyújtást és indítanék az önindító nagyon erőlködve teker mint ha meg sem akarna mozdulni teljesen, aztán pedig hirtelen ez a forgatás felgyorsul és az autó sikeresen beindul. Akkor ha megyek akár 2 km-ert akár 10 km-ert igazából mindegy, ha leállok vele és rá 1 órán belül újra indítom az autót akkor szinte simán beindul. Igaz akkor is picit erőlködik, legalább is olyan hangot ad ki, de beindul az autó és lehet vele menni rendesen. Az autó pedig szépen megy, minden működik rajta, semmi probléma nincs. Ha áll több mint egy órát, picit többet teker, de akkor sem kínlódik annyira mint első hideg indításnál. Ha elmegyek munkába és 8 órás műszak után beülök az autóba, ismét az a probléma hogy kínlódik, után pedig egyre könnyebben teker és beindul az autó.
Szerelő ismerősöm ma délelőtt nézett rá, de nem érti mi a baja. Igaz nem a szakmában dolgozik nincs annyi gyakorlata, de reménykedtem abba hogy ő tud választ adni.
A kérdést is azért tettem fel mert idegesít a dolog hogy ez mitől lehet, és sajnos csak szerdán tudom vinni szerelőhöz, mert holnap és holnapután túlóráznom kell 12 órába és akkor direkt nem is autóval megyek, ne kínozzam szét.
Én is az akkura tippelek. Az autó csak szűk 3 éve az enyém, az akku a régi gazdája szerint fél éve lett vásárolva mielőtt megvettük az autót, tehát már lehet kezdi megadni magát, mondjuk erre nem gondoltam.
Kösz szépen!
Lehet akku baj is de lehet öninditó is. Ki van kopva és szorul .
Persze legjobb egy terheléses vizsgálatot végeztetni, majd ott kiderül.
Köszönöm a válaszokat! Az akku volt a ludas.
Ma mégis elbírtam vinni megnézetni, igaz már be volt melegedve az autó, hidegindításnál éppen hogy beindult, mentem vele pár helyre mert kellett menni, akkor is kínlódott indításnál de jóval könnyebben beindult. Amikor odaértem a szerelőhöz felvázoltam mi a probléma, kimentünk, rá mért simán az akkura, mondta hogy jó. Csináltunk indítás közben is egy mérést és igen csak mondta a srác hogy indítás közben eléggé lement a szint, és persze mivel az akku 55 Ah teljesítményű volt, ami nem is kéne hogy ennyi legyen egyértelmű volt hogy csoda hogy eddig elég jól szolgált. Én nem tudom miét, de nekem ez fel sem tűnt hogy ennyi, valamiért vagy átsiklottam felette vagy nem is tudom, mellesleg az akku is már több mint 3 éves így mondta is a srác hogy örüljek hogy még jó az akku, de indításhoz már nem jó. Egyből vásároltam egy erősebbet 71 ah-sat, pikk pakk kicseréltem olyan szépen indult mint még soha. Szóval fény derült a titokra.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!