Akik defekttűrő gumiabronccsal járnak, azoknál milyen esetekben és milyen gyakran történik meg, hogy nem tudnak továbbmenni felni vagy abroncs probléma miatt?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Nekem olyan dekettűrő abroncsom volt, aminek merevített oldala volt, gyakorlatilag üresen sem esett össze a gumi, nem felnin gurultam, csak annyit lehetett látni, hogy mintha kissé lapos lenne. És 1 bar alatt volt a guminyomás a kutas kompresszor szerint.
De láttam olyat is, hogy egy (több) műanyag elem volt rögzítve a felnire a gumin belül, amikor a gumiból kiszökött a levegő, akkor nem felnin gult az autó, hanem ezek a műanyag elemek megtartották a kereket, így az autó is kormányozható maradt. Ilyesmit használnak a golyóálló VIP autóknál.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
A defekttűrő (flat run) abroncs oldalfala olyan merev, hogy 0 levegőnyomással is közlekedhet az autós legfeljebb 80 km/h sebességgel.
Nem lehet továbbmenni vele, ha durva hasadás éri például az oldalfalat vagy olyan ütés éri a felnit, hogy az (a felni durva sérülése miatt) lehetetlenné teszi a továbbhaladást. Ezek elég extrém esetek.
Sajnos, ha valaki hosszú útra indul, akkor nem fog pl. 1200 km hosszan 80 km/h-val döcögni, úgyhogy mindenképp egy gumisnál fog hamarosan kikötni és ha cserélni kell az abroncsot, akkor az nem lesz olcsó.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!