Akik defekttűrő gumiabronccsal járnak, azoknál milyen esetekben és milyen gyakran történik meg, hogy nem tudnak továbbmenni felni vagy abroncs probléma miatt?
Nekem olyan dekettűrő abroncsom volt, aminek merevített oldala volt, gyakorlatilag üresen sem esett össze a gumi, nem felnin gurultam, csak annyit lehetett látni, hogy mintha kissé lapos lenne. És 1 bar alatt volt a guminyomás a kutas kompresszor szerint.
De láttam olyat is, hogy egy (több) műanyag elem volt rögzítve a felnire a gumin belül, amikor a gumiból kiszökött a levegő, akkor nem felnin gult az autó, hanem ezek a műanyag elemek megtartották a kereket, így az autó is kormányozható maradt. Ilyesmit használnak a golyóálló VIP autóknál.
A defekttűrő (flat run) abroncs oldalfala olyan merev, hogy 0 levegőnyomással is közlekedhet az autós legfeljebb 80 km/h sebességgel.
Nem lehet továbbmenni vele, ha durva hasadás éri például az oldalfalat vagy olyan ütés éri a felnit, hogy az (a felni durva sérülése miatt) lehetetlenné teszi a továbbhaladást. Ezek elég extrém esetek.
Sajnos, ha valaki hosszú útra indul, akkor nem fog pl. 1200 km hosszan 80 km/h-val döcögni, úgyhogy mindenképp egy gumisnál fog hamarosan kikötni és ha cserélni kell az abroncsot, akkor az nem lesz olcsó.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!