Egyszerűen nincs rá kereslet. Az előző generációkból olyan kevés Cordoba kelt el a vége felé, hogy az új, MQB Ibizából már nem érte meg szedánt fejleszteni.
Megváltoztak a vevők igényei. Akinek B-szegmenses autó kell értékelhető csomagtérrel, az az ötajtós ferdehátú helyett ma már nem szedánt vesz, hanem ugyanarra a típusra épülő szabadidő-autót.
De ott van pl aa Toledo. Akkor csak volt kereslet a sedanra. Csak a toledo annyira mereg draga....
Vagy pl skodaban is van sok sedan. Csak seatnal van 1
Van kereslet a szedánokra, de nem a kiskategóriában. A kis szedánok amolyan szükségmegoldások voltak: a B kategóriás ferdehátúak csomagtartója kicsi volt, a kombik meg nem nagyon kellettek a népnek Európa ezen részén (meg pár más piacon). Ezért alkották meg a kis szedánokat: Škoda Fabia szedán, VW Polo Classic, Seat Cordoba, Renault Thalia, Fiat Albea és társaik.
Mondjuk csomagterük volt rendesen, de sokszor ez volt az egyetlen előnyük. Némelyiknél eléggé ormótlanra sikerült a puttony kialakítása, esetleg a hatalmas üreg zegzugos, nehezen használható volt vagy épp szűk, lehetetlen formájú, alacsonyra nyíló ajtón át kellett volna a cseppkőbarlang méretű csomagteret pakolni. Szóval némelyikkel volt gond bőven.
De azóta bejött az SUV-láz, mindenkinek jó magas szabadidő-autó vagy crossover kell, olyannyira, hogy a hagyományos kombikat (sőt, minden más kategóriát) is lassan elnyomják. Érdekes adat, hogy a Suzukinál már nem a kis szaladgálós Swift a legnépszerűbb típus, hanem a Vitara. Egyébként olyannyira tombol az SUV-láz, hogy például az Alfa Romeo a Giuliából nem is tervez kombit, akinek puttonyos kivitel kell, azt a Stelvio felé irányítják. Jó tíz éve még el sem tudtuk volna képzelni, hogy egy középkategóriás autóból ne legyen kombi, de most már ez is van.
Persze nem halnak ki végképp a szedánok, a nagyobb kategóriákban még mindig jó piacuk van, mert a vezérigazgató úr mégsem jelenhet meg holmi melós kombival. De mondjuk a kopasz, gyűrtnyakú "vállalkozók" is szépen lassan lecserélték az A8-ast Q7-esre, az 5-öst X5-re és a CL-t GL-re (feltétlenül "áemdzsí" kivitelben, hogy a franc állna az idegennyelv-tudásukba). De néha még luxuskivitelű kisbuszok (MB V-osztály, VW Caravelle) is előfordulnak prémiumautóként, tehát itt is kezd egyre sokszínűbb lenni a kínálat.
Ezeket ertem amiket leirtal, de egy SUV sokkal dragabb mint egy kiskategorias szedan. Vetekszik egy seat ateca ara a toledoeval sot. De igy van a skodanal is.
Nincs olcso sedan, van helyette draga suv.
Vagy akinek nincs sok penze vegyen kombit?
18 éve használok 1.4-es Seat Cordobát és elmondhatom hogy ez idáig a legjobb kocsim amivel közben és előtte dolgom volt - kivéve azt a Volkswagenes agyrémes termosztát megoldását-.
Úgyhogy aki azt állítja hogy sz@rból várat az nagyon ismerheti ezt a gyönyörű szép kis autót. :-D
Egyébként pedig azért nincs új Cordoba mert nem volt rá piaci kereslet a magasabb ára végett. Sokkal inkább vásárolták a randa Ibizát ami ugyanaz és nem sokkal kisebb.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!