Ha tönkremegy az AC pumpa, vagy a lambda szonda akkor még lehet közlekedni?
AC pumpa ha meghal, akkor megjöttél a motor lefullad (menetközben) és többet nem tudod elindítani.
Ha ennyire félősen indulsz útnak, akkor nem érdemes igazából sehova se menned, mert úgyis történni fog valami.
Legyen haverod, akit értesíteni tudsz, ha baj van. Vontatókötél, bikakábel, pótkerék mindig legyen nálad. Indulás előtt folyadékszintek, lámpák ellenőrzése.
Hála az égnek nem 1987-et írunk, mikor célszerű volt komplett gyújtásoszlopot vinni a Ladához a nyugat-európai körútra, mert a csodálatos utángyártott megszakítók és alaplapi csapágyak bármire képesek voltak. 2017. van, sokkal megbízhatóbbak az autók, mint régen. Persze csak akkor, ha megkapják a megfelelő karbantartást.
Az AC-pumpád nem fog tönkremenni, elektromos üzemanyag-szivattyú nyomja a benzint a Swiftben. Ha tönkremegy, vége az útnak, mert az üzemanyag nem fog magától előremászni. Cserélni kell ilyenkor, de a Swifteknél a tönkremenetelt olyan erős ordító hang szokta megelőzni, hogy épeszű ember már akkor cseréli a szivattyút. Vagy megszorulhat még hosszú, több hónapos állás után is, mikor a benzin oktánszámnövelő adalékai kicsapódnak benne.
A lambdaszonda hibája esetén megy tovább az autó, csak világít a "check engine" lámpa. A keverékarány elmászik az 1-es lambda közeléből, a fogyasztás meglódulhat, illetve hosszabb távon a katalizátor megsülhet, mert ha dús lesz a keverék és sok szénhidrogén kerül bele, megszalad a lebontó reakció odabenn.
Befecskendező nélkül se nagyon fogsz autózni, mert nem jut be az üzemanyag a motorba. Azt ugyan nem tudom, hogy milyen gázt és hová kell fújni, de én nem vagyok internetdiplomás fotelmérnök, úgyhogy csak az egyszerűbb és kevésbé szakszerű módszereket ismerem, úgy, mint ultrahangos tisztítás, időszakos diagnosztika és csere. Ha a befecskendezőfejnek vége, akkor vagy be sem jut a benzin (ez ritkább), vagy kevesebb jut be, esetleg rossz a porlasztási kép. Ha meg valamelyik érzékelő adja meg magát a befecskendezőben (fojtószelepállás-érzékelő, hőgomba, MAP-szenzor), továbbra is menni fog az autó, csak annak az érzékelőnek a jelét nem tudja használni az ECU. Ilyenkor is világít a "check engine", a keverési arány megy a levesbe, vagy rángat, vagy fulladozik az autó.
Kérdező, kihagytad a listából a gyertyát, gyújtótrafót, motorvezérlőt. Ezek is el tudnak romlani.
A fékcső ki tud durranni, a futóműben a gömbfej ki tud szakadni, a kuplungbowden el tud szakadni....
Ha ennyire fosol, menj busszal.
Amit meg az injektor gázbefújásról írtál, az hülyeség.
Van egy másik Swiftem, ő 3 hónapja áll, akkor ott lesznek gondok az AC-vel. Kár, pedig úgy állítottam le, hogy teljes gyújtás, szűrő, szíj olaj csere, és várja a karosszériást. Akkor az cum lesz.
Igen, félek mert nem szeretnék lerohadni, ugyanakkor bízok a Swiftbe.
Most megnyugodtam, csak egy furcsa hang van a motorba a klíma felől mintha szívna valamit, de kompresszor hibás és nem működik a klíma. Mindegy is. Köszönöm. :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!