Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért a diesel személyautókon...

Miért a diesel személyautókon hisztizik mindeki, amikor Passautól Flensburgig vonatoznak a kamionok?

Figyelt kérdés

Az miért nem zavar senkit, hogy az utóbbi 15 évben annyi lett kamion, hogy nem lehet tőlük közlekedni, a vasutak meg vegetálnak? (igen németeknél sem megy már olyan jól a vasútnak).


A zöldfülűek ez ellen miért nem tüntetnek, és a politika miért nem foglalkozik vele?


2017. aug. 9. 22:05
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
22%
A kamionokra szükség van az áruszállítás miatt, a dízelautóknak pedig van elérhető alternatívája a benzines autók, és újabban az elektromosak képében.
2017. aug. 9. 22:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
87%

Mert a magánszemélyeket - személyautóval közlekedőket - sokkal könnyebb " megfogni ". Kamionosok védekezhetnek azzal, hogy valamivel el kell az árut szállítani.


Vasúton emg hiába olcsóbb, ha cserébe az állomáson le kell rakodni és a végső útícélhoz közúton ér el. Az idő meg pénz ugye.

2017. aug. 9. 22:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
76%

Kinyíltak a piacok az elmúlt 15 évben. HA te versenyképes áron tudsz nyújtani egy szolgáltatást amire van kereslet akkor akkor a te szolgáltatásodra lesz igény és bővülni, nőni tudsz. Ha nem lesz rá igény vagy csak különleges esetekben akkor meg visszaesel.


A vasút azért "vegetál" mert a jelenlegi piaci igénynek nem tud megfelelni. Nem elég rugalmas, gyors, stb..

A mai logisztikai feladatokat fizikailag sem lehetne megoldani vasúton, a feladatra sem alkalmas így bizonyos részei visszaesnek. Bizonyos részei meg nem. :)


Ez a tereljünk mindent vasútra ez is csak addig buli amíg nem telítődik az összes hálózati kapacitás. Azt nem árt tudni, hogy a vasúti teherszállítás az mindenhol nyereséges, a személyszállítás meg bukó ezért állami támogatott. Gondolkodj el egy kicsit azon, hogy mi lenne akkor, ha magasabb vonali prioritást élveznének a nyereséges ágazat szerelvényei, mint a személyvonatok... Oroszországban pl nagyon sok helyen -sőt a legtöbb helyen - nem a 6-8-10 kocsis személyvonat élvez prioritást, hanem a 8000 tonnás tehervonat és a személyvonatot állítják félre a tehervonat elől, nem pedig fordítva mint nálunk :D


Mókás lenne, ha felfutna a vasúti teherszállítás mondjuk háromszorosára és a győri személy egy úton 3-4 gyorstehert engedne el... :D


Lehet álmodozni olyanokról, hogy a kamionokat vagy az áruszállítást újra vonatra tereljük, de az áldozatokkal is járna, mindenki részéről. A kereskedelem hirtelen olyan visszaesést produkálna, hogy öröm lenne nézni. Arról nem beszélve, hogy generálnánk egy rakás új logisztikai problémát ami egy rakás költséggel jár és amit tudod ki fog megfizetni? Te!

Bizony! Ami áru a közúton,vonaton,hajón,repülőn utazik az mind vagy alapanyag vagy késztermék, ami valamilyen formában eljut a fogyasztókhoz. Akármelyik költség nő a láncban az mindig a fogyasztónál csapódik le. :)

2017. aug. 10. 01:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:
22%

Jobb lesz ha megbékélsz a kamionokkal. Mert ha nem jut a boltokba ennivaló, és a többi fogyasztási cikk, akkor sivalkodhatnátok igazán.

Ha logikusan végig gondolnátok , akkor rá kellene jönni ahogy a vasút ezen a téren életképtelen.

Egy példa csak , A szabolcsi alma hogy jutna fel a fővárosi nagybanira.

Leszedik Józsi bácsiék, kis autóra rakják, majd kiviszik a vasúthoz, bevagonirozzák, aztán majd ha megtelt a vagon , már indulhatna is. De össze kell várni amig egy szerelvény össze jön ami kb 20 vagon, na már indulhatna is a főváros felé.

Ott majd jönnek a kis áruszállitók és kiszedik a vagonból és kiviszik a nagybanira. Majd a kisboltokba is eljut az árú.

Gondolom számolsz közben ez mennyi idő, kisautó és emberi kéz kell hozzá. Na és végül sokkal több üzemanyagot eszik igy a sok kis autó.

Tehát sok idő, sok üzemanyag, sok munka, és nagyon sok lenne az árú kár is.

Melyik éri meg????

2017. aug. 10. 07:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:
34%

Egyreszt a vasut ma is nagyon forgalmas es nepszeru, masreszt a kamionozas ma mar nem a regi " nincs kamion nincs ennivalo a boltokban".


A vasut mar mar inkabb csak arut szallit, kontenerek, potkocsik, autok, es nem konkret kamionokat (ro-la?).


A kamionozas meg ma mar az adocsalasrol es penzmosasrol szol, vajon miert alapit kamionos cegeket egyre tobb politikus? Meg miert utaztatjak a kontenereket mikor nem is oda kell menni?

2017. aug. 10. 08:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 A kérdező kommentje:

"Jobb lesz ha megbékélsz a kamionokkal. Mert ha nem jut a boltokba ennivaló, és a többi fogyasztási cikk, akkor sivalkodhatnátok igazán. "


A 80-as évek németországában is jutott, pedig töredéke volt a kamionforgalom.(azért ezt veszem alapul, mert nálunk volt közben egy rendszerváltás, így nem lenne hiteles a kommunizmussal összehasonlítani)

Ez a szöveg csak a kamionosok önigazolásához kell. (valahol Niedersachsenben láttam is kamiont azzal a szöveggel, hogy "az autópálya üres lenne nélkülem, ahogy az ön hűtőszekrénye is")


Szóval akkoriban sem haltak éhen az emberek, csak nem ért ide 1 nap alatt az ízetlen holland paradicsom, vagy pár nap alatt a világító kínai csirke.

2017. aug. 10. 18:10
 7/13 anonim ***** válasza:
45%

Talán össze kellene hasonlítanod a 80-as évek Nyugat-Németországának az áruforgalmát a maival, lehet meglepődnél a változáson.


"Szóval akkoriban sem haltak éhen az emberek, csak nem ért ide 1 nap alatt az ízetlen holland paradicsom"


De az embereknek friss ízetlen holland paradicsomra van igényük.


De ha jól látom tökmindegy mit írunk, semmi nem lesz jó :D

2017. aug. 10. 19:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 A kérdező kommentje:

"De ha jól látom tökmindegy mit írunk, semmi nem lesz jó :D"


És ezt miből látod? Eddig egy válaszra reagáltam, arra az egyre amelyben nem volt észérv.

Tőled nem ezt a reakciót szoktam meg...


Viszont a 80-as években mindent meg lehetett venni, most meg néha az állapot a hiánygazdaságra emlékeztet. Pl. már aug. 31-én kiteszik a karácsonyi cuccokat, nehogy véletlenül is egy keksz rajtuk maradjon, és ha dec. elejére nem marad, akkor így jártál. (egyszer volt hogy 2 héttel karácsony előtt az összes boltól elfogyott az egyik sütemény fűszer, és nem rendeltek, mert már kellett a hely a farsangi cuccoknak.


És ez mondjuk nem azon múlt hogy még jobban ki kellene tömni az utakat kamionnal.

2017. aug. 10. 23:40
 9/13 anonim ***** válasza:
45%

"Viszont a 80-as években mindent meg lehetett venni, most meg néha az állapot a hiánygazdaságra emlékeztet. "


Nálunk vagy a németeknél? Mert azért nálunk ha jól emlékszem harmad annyi termék sem volt a polcon akkor, mint most. Az élelmiszer szállítás meg csak egy része a közúti árufuvarozásnak.

A 80-as években ennyi furgon és kisteherautó sem volt az utakon, mint most és mégsem állt meg az élet. Változtak a dolgok, változott az ehhez szükséges eszközök száma is.

2017. aug. 11. 15:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 A kérdező kommentje:
Németeknél. Pont ezért nem hasonlítom össze az akkori Magyarországgal a mostanit, mert nálunk akkor enyhén más világ volt. Még a commodore 64-eket is csak kerülőóton lehetett behozni, és 3 éves valutakeretet beváltani hozzá...
2017. aug. 11. 16:37
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!