Mi a jó egy chopperben, miért veszik meg?
Tudom, eléggé bicskanyitogatósra sikeredett a kérdésem, ezzel az volt a célom, hogy minél több chopperesnek felkeltsem az érdeklődését. Szóval az a helyzet, hogy 2 éve motrozok (tudom, nem sok idő, dehát eddig ennyi sikeredett), 1 évet egy enduroval, 1 éve pedig egy naked-em van. Apám nagyrobogóját is használom néha, illetve próbálgattam itt-ott verseny, cross stb motorokat. De choppert soha. Azért nem, mert úgy álltam hozzá hogy a világ legnagyobb hülyesége. Nagy, tehát elveszik a motor előnye, mocsok hangos, és ahhoz képest lomha. De mégis megveszik őket, tehát most jutottam el odáig, hogy amíg nem sikerült kipróbálnom egyet, addig félreteszem ezeket az alaptalan előítéleteket, csak sajna mostanában nem lesz alkalmam elvinni tesztkörre egy choppert.
Lényeg a lényeg, arra lennék kíváncsi, hogy akinek ilyen motorja van, az miért szereti? Most nem az életérzésre gondolok, mert tudom hogy a chopper maga az életérzés, hanem hogy van-e valami előnyük? Kényelmesebbek? Jobbak hosszútávra? esetleg könnyebb őket szerelni? Az üléspozíciónak van valami különleges előnye? Tényleg nem piszkálódni akarok, szimplán azt szeretném hogy valaki győzzön meg, hogy van értelme egy choppernek.
Ha nem lennének különféle ízlések, akkor még lehet hogy az ETZ-nél tartanánk. Ami szintén egy életérzés.:)
Hidd el, itt németeknél, még a nyugati oldalon is vannak ETZ-sek, és nem azért mert másra nem lenne pénz.
Nekünk egy 535-ös Viragonk van. Amiben szerintem jobb mondjuk egy naked vagy supersport motornál:
- sokkal kényelmesebb. Hiába írták páran, hogy nem az, jó vastag a bőrülése, nem egy deszkán ülsz. Egyhuzamban 300 km a max amit mentem vele, nem ültem el a seggem, robogón (már amelyiken) már egy városi kör után is felüdülés leszállni róla. Maga a riding pozíció is "jobb", jobban nyújtva vannak a lábaim, nem zsibbad el.
- alacsonyabban van az ülés, alacsonyabb/túlsúlyos/idősebb embereknek is ideális, mert nem kell olyan magasra emelni a lábat felszálláshoz, és jól le is ér róla.
- ahogy egy válaszoló már írta, sok rajta a fém, krómozott alkatrész kívül, ami (egyeseknek) jobban tetszhet, mint bármilyen műanyag borítás
- más a hangja. A Yamahánk nem vadállatul hangos, de nagyon szép, öblös hangja van, van akinek ez tetszik.
- sokkal könnyebb "custommá" tenni, díszíteni. Mivel valószínüleg nem hajtod agyon, nincs szükséged effektíve nagy teljesítményre és sebességre, rakhatsz rá mindenféle hülye kütyüt: Bőrborítás itt-ott, lógó bőr csíkok a markolatra, bőrtáskák, sasos-farkasos mágnesek, stb. Mindez pl. egy Ninján hülyén festene.
- alacsony és közép fordulaton nyomatékos, de ott nagyon. 2 megtermett embert is lazán elvisz 130 körül a pályán, és nem pörög ki a végletekig, emelkedőn se nagyon kell visszaváltani
Szerintem ezek a fő szempontok, nekem legalábbis. Félreértés azonban ne essék, nagyon szeretem az endurókat is, és szívesen kipróbálnék egyszer egy supersport motort is.
Utolsó!
A te válaszodra vártam! Köszönöm! Meg persze a többieknek is köszönöm, de mégiscsak ezt a részletességet szerettem volna. És ki fogok próbálni egyet, addig meg félreteszem az előítéleteimet, ígérem. Ráadásul ezek után úgy, hogy egy túrára viszem el. Az én motorommal, ami ugye egy sport motor, azon kb 60km és szét ültem a fenekem, az enduromnál ez a határ kb 150km volt, apám robogoján meg kb 100. Szóval érdekel ez a kényelmes üléspozíció, meg ülés, amit említettél :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!