Meddig legális egy autó tuningolása?
Attól függ milyen a lámpatest. Ha pl. egy halogént akarsz kicserélni Xenonra akkor be kell jegyeztetni, levizsgáztatni, magasságállító motor kell bele, lámpabúra mosó (Lumentől függően, keress rá neten, rengetek kritériuma van, a fényerőtől a tónusáig (kelvin)) stb... a LED fényszórókat pedig bele sem szabad rakni a megfelelő engedélyek nélkül. A nappali LED fényhez ha jól tudom akkor nem kell, mert a fényereje nem haladja meg az előírásokat, éjszaka pedig kötelező ugyebár a tompított fényszóró. Viszont ez is talán típusfüggő.
Nagyobb/kisebb kerékméretnél kell lenni a felni gyártója által kiadott homologizációnak, ezzel elmész vizsgáztatni, ott is adnak egy igazolást és azzal a két papírral kell elmenned bejegyeztetni.
Nyomtávszélesítő pogácsával hasonló a helyzet, de ha nem lóg ki akkor nem veszik észre általában, csak ha nagyon bele akar kötni valamibe.
A menettulajdonságokat módosító alaktrészeket pedig le kell vizsgáztatni, ahol meg kell allapítaniuk, hogy megegyzik a gyári alkatrészek tulajdonságaival vagy azoknál jobb. Itt jön viszont a csavar, hogy te lehet kicserélsz egy féknyerget, ami jobb, mint a gyári, azonban a "szakértő" megállapítja, hogy ez káros hatással lehet a gyári felfüggesztésre és emiatt veszélyt jelent a forgalomban. Magyarországon tuningolni a kiskapukat kihasználva lehet, hiszen nagyon kevés dolog van amit tényleg jóváhagyással, papírozással meg lehet csinálni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!