Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Meddig legális egy autó...

Meddig legális egy autó tuningolása?

Figyelt kérdés
A lényeg az hogy pár embertől azt hallottam hogy minden változtatást(lámpák, lökhárító, spoilert, stb) kpm vizsgán le kell vizsgáztatni.. Valaki azt mondja hogy csak szerkezeti és menettulajdonságot változtató tuningot kell kpm vizgsával felvinni a forgalmiba és pl lámpát lökhárítót nem. Na melyik az igaz állítás?
2017. aug. 7. 21:11
 1/7 anonim ***** válasza:
100%
Akármit változtatsz mindent papírozni kellene. A jármű minden alkatrésze megfelelő jóváhagyási ellel ellátott, vagy típusengedélyhez kötött.
2017. aug. 7. 21:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 A kérdező kommentje:
Na igen ezt kihagytam Én vagyok a hibás. Kiegészíteném azzal hogy ugye csak műbizonylatos E számmal ellátott alkaztrészekről van szó. Csak hogy bizonyos alkatrészeknél elég-e a műbizonylat vagy kpm vizsgával be kell jegyeztetni a forgalmiba is akát egy lámpatestet is amihez van műbizonylat?
2017. aug. 7. 21:33
 3/7 anonim ***** válasza:

Attól függ milyen a lámpatest. Ha pl. egy halogént akarsz kicserélni Xenonra akkor be kell jegyeztetni, levizsgáztatni, magasságállító motor kell bele, lámpabúra mosó (Lumentől függően, keress rá neten, rengetek kritériuma van, a fényerőtől a tónusáig (kelvin)) stb... a LED fényszórókat pedig bele sem szabad rakni a megfelelő engedélyek nélkül. A nappali LED fényhez ha jól tudom akkor nem kell, mert a fényereje nem haladja meg az előírásokat, éjszaka pedig kötelező ugyebár a tompított fényszóró. Viszont ez is talán típusfüggő.

Nagyobb/kisebb kerékméretnél kell lenni a felni gyártója által kiadott homologizációnak, ezzel elmész vizsgáztatni, ott is adnak egy igazolást és azzal a két papírral kell elmenned bejegyeztetni.

Nyomtávszélesítő pogácsával hasonló a helyzet, de ha nem lóg ki akkor nem veszik észre általában, csak ha nagyon bele akar kötni valamibe.

A menettulajdonságokat módosító alaktrészeket pedig le kell vizsgáztatni, ahol meg kell allapítaniuk, hogy megegyzik a gyári alkatrészek tulajdonságaival vagy azoknál jobb. Itt jön viszont a csavar, hogy te lehet kicserélsz egy féknyerget, ami jobb, mint a gyári, azonban a "szakértő" megállapítja, hogy ez káros hatással lehet a gyári felfüggesztésre és emiatt veszélyt jelent a forgalomban. Magyarországon tuningolni a kiskapukat kihasználva lehet, hiszen nagyon kevés dolog van amit tényleg jóváhagyással, papírozással meg lehet csinálni.

2017. aug. 7. 22:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 A kérdező kommentje:
Köszönöm! Igen ilyesféle információkra gondoltam. De most vegyük példának azt hogy adott egy Astra G CC, ugyebár ebből kijött egy OPC sportváltozat pl ha a gyári opc hátsó szárnyat és lökhártókat szeretném feltenni rá akkor elég a műbizonylat arról hogy otthon osszbarkácsolt valamiből áll? Xenonra nem gondoltam. Sima nappali ledesre gondoltam előre és hátra akár smoke sütétített ugyancsak E számmal ellátott lámpatestre.
2017. aug. 7. 23:05
 5/7 A kérdező kommentje:
Elirtam és félreértések elkerülés végett kijavítom. Szóval ezekról elég a műbizonylat hogy NEM otthon összebarkácsolt szarról van szó.
2017. aug. 7. 23:06
 6/7 anonim ***** válasza:
Elég egy gyártó bizonylat, hogy megfelel a feltüntetett követelményeknek, azzal beballagsz az NKHhoz és ők lepapírozzák amit kell.
2017. aug. 8. 01:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
Típus azonos dolgokra nem kell semmilyen bizonylat.
2017. aug. 8. 14:40
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!