Mi lehet a gond az autóval?
2003-mas Mercedes E220 T CDi autóm van. Nem rég van nálam az autó (fél éve), kezdetben minden rendben volt vele. Egyszer arra lettem figyelmes, hogy a kuplung pedál rezonál, még akkoris, ha nem nyomtam be. Nem egyfolytában, de időközönként előjött. Egyesbe rendkívűl nehéz volt betenni, és a kettesnél is egy fura hangot lehetett hallani. Elmentem szerelőhöz, aki azt mondta, hogy kuplungot és lendkereket kéne cserélni benne, ígyis tettünk. Kettőstömegű lendkerék, kuplung és kuplung munkahenger cserélve lett. A szervíz után még mindig a rezonál a pedál és az egyes fokozatot is nagyon nehezen veszi be. (Ritka eset az, amikor simán beveszi.) Továbbá hűtővízre figyelmeztet az autó a műszerfalon, pedig a műszerfal a normális részbe mutatja a hőfokot.
Aki tudja mi lehet a gond, vagy volt hasonló helyzetben, kérem szépen segítsen!
Előre is köszönöm!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Az emlitett alkatreszeket csereltem ki. Mennyire tanacsos azt is kicserelni, es mennyibe kerul egy ilyen alkatresz? Vagy ilyenkor egy uj vagy bontott valto a megoldas? Mas nem lehet a problema forrasa?
Persze tudom, latatlanba nehez...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Elmondom miért gondolok erre:
Mikor régebbi kocsikkal (vagy régebbi traktorokkal) váltasz, ajánlott a dupla kuplung különben nem megy. Erre azért van szükség mert a váltóban az áttételeket alkotó fogaskerekek túl nagy sebességen forognak egymáshoz képest így nem képesek összecsúszni. Ezért kell felpörgetni mindig a motort üresbe téve, hogy könnyen beugorjon sebességbe.
Az új autóknál szinkrongyűrűk tartják egymáshoz közeli sebességen a fogaskerekeket. Ha ezek elkopnak, (hiszen a fogaskerekek nem igazán szoktak) akkor a váltás nehézkes lesz és sokszor a kuplungon és a váltókaron is érezhető rezonancia lesz úrrá. Szóval nem maradt más mint váltó...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!