Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mik azok a szimeringek?

Mik azok a szimeringek?

Figyelt kérdés
Már rég óta érdekel hogy mik azok a szimeringek és mi a szerepük? Szemre olyan mint egy csapágy csak nincsenek benne golyók se görgök.

#szimering #Mi micsoda?
2017. júl. 24. 12:49
 1/4 anonim ***** válasza:
100%
tömítések. És az is a szerepük.
2017. júl. 24. 12:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
100%

Szemre mint egy csapágy? Hááát... Nem.


Ilyen egy sima golyóscsapágy, porvédők nélkül:


[link]


Ilyen egy szimering:


[link]


A csapágy két egymáshoz képest elforduló gépalkatrész, pl. ház és a tengely, között létesít kapcsolatot, megvezeti a tengelyt és alacsony surlódású elfordulást tesz lehetővé.

A szimering egy tömítésre szolgáló alkatrész, ami két teret elválaszt egymástól, pl. a belső olajat tartalmazó teret a külső, szabad levegőn lévő oldalról.

A szimmering az ilyen tömítéseknek csak egy fajtája, ahol egy relatíve kemény külső házba rögzített puhább műanyagból készült tömítést egy rugóval szorítunk rá a tengelyre, illetve a terek eltérő nyomása is segít a megfelelő tömítés kialakulásában. Röviden valahogy ennyi, de erről oldalakat tudnak írni a megfelelő szakirodalomban.

Mondjuk a csapágyakról is, mert azoknak is millióféle fajtája van, a felhasználásnak megfelelően.

2017. júl. 24. 13:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 A kérdező kommentje:
Köszönöm nektek, tehát akkor ilyen van pl a sebváltó nyeles tengelyén? De a középső rész az tud forogni ha a külső áll. mint pl a váltónál a külső része a váltóházba kapaszkodik a belső pedig a nyeles tengelyen szépen forog?
2017. júl. 24. 17:21
 4/4 anonim ***** válasza:

Most melyikről is kérdezel?


Mert a váltó nyelestengelyénél éppen van a környéken mindkettő... :D


A szimmeringnél az egész szimering áll, együtt azzal az alkatrésszel, amibe a külső háza bele van préselve (vagy éppen rá, mint egy szelepszár szimeringnél), a benne lévő tengely elmozdulhat.


A csapágynál optimális esetben a külső gyűrű a külső gépelemmel együtt mozog (vagy áll), a belső a belső gépelemmel együtt mozog (vagy áll), míg a gördülő elemek (golyók, hengergörgők, tűgörgők stb) a kosárral együtt el tudnak mozdulni, fordulni.

Egy sebváltóházba préselt csapágyban lévő tengelynél például a váltóház és a külső gyűrű állnak, a belső gyűrű a tengellyel együtt forog, míg a golyók legördülnek mindkét felületen.

Itt egy 29 másodperces videó:


https://www.youtube.com/watch?v=RihQOUNsN9c

2017. júl. 24. 19:54
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!